Santa Eulàlia transforma la carretera principal amb unes obres de 2 milions d'euros

Els treballs ja s'han iniciat i es preveu que s'acabin el 2016 | El projecte pacifica el trànsit i dóna prioritat als vianants

Elvira Vilardell
23 d'octubre del 2014
Actualitzat el 24 d'octubre a les 9:45h
Recreació virtual de com quedarà el nucli després de les obres
Recreació virtual de com quedarà el nucli després de les obres | Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer

La carretera BV-4316 a Santa Eulàlia de Riuprimer, amb els rètols de les obres. Foto: Adrià Costa


L'Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer ha impulsat una important reforma a l'actual carretera que travessa el poble, la BV-4316, que s'ha iniciat fa pocs dies i que es preveu que s'acabi el 2016. El regidor d'Urbanisme del consistori, Joan Bertran (IpR-AM), assegura que aquesta transformació “és molt necessària”, sobretot per actualitzar els serveis bàsics, com l'aigua i el clavegueram, que ja s'estaven quedant obsolets.

Aquests serveis es van construir els anys cinquanta i el creixement sostingut de la població a Santa Eulàlia fa imprescindible que es modernitzin per poder garantir el seu correcte funcionament, ha explicat el regidor. A banda d'aquesta raó, que n'és la principal, hi ha dos altres motius que han portat al consistori a tirar endavant aquestes reformes: la seguretat viaria i la voluntat de construir un nucli social.

La BV-3316 s'eixampla quan arriba a la localitat i això fa que els vehicles tinguin tendència a córrer més, fet que ha produït diverses incidències en aquesta via. D'altra banda, aquesta carretera “divideix el poble en dos sectors”, diu Bertran, una situació a la qual se li vol donar la volta convertint-la en un “centre social on els vilatans es puguin trobar i passejar còmodament”. És per això que es reduirà l'amplada de la carretera, mentre que les voreres es faran més grans i s'hi afegirà vegetació i bancs per als vianants.

 

Recreació virtual de com quedarà el nucli després de les obres. Foto: Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer


Les obres es dividiran en dues fases per qüestions tècniques, ja que si es portés a terme tota la reforma sencera seria molt difícil tant accedir com sortir del poble, assegura el regidor. La primera fase, que ja ha començat, afecta el nucli de la població i la cruïlla amb Muntanyola. El termini per tancar aquestes primeres modificacions és de sis mesos. Després s'iniciarà la segona fase, que es calcula que s'acabi aproximadament a mitjan de 2016.

Aquesta transformació suposa una inversió molt important: l'obra ascendeix a gairebé dos milions d'euros. El finançament prové de dues fonts: per una banda, la Diputació de Barcelona (propietària de la carretera), que es fa càrrec del 60% de les despeses, i per l'altra, l'Ajuntament, que es responsabilitzarà del 40% restant. Bertran assegura que el consistori té les finances sanejades i que aquest projecte tira endavant sense cap crèdit ni préstec bancari.

El regidor reconeix que “el cost és molt elevat”, però afirma que “hem racionalitzat tan com hem pogut aquest projecte, ja que els primers estudis que van fer doblaven, i fins i tot triplicaven, el pressupost actual”.

Tot i això, el regidor de CiU, a l'oposició, Ramon Sallarés, té una visió diferent a la de Bertran i considera que aquesta “és una obra massa gran tenint en compte els temps que corren”. Pel convergent, sí que és necessari pacificar el trànsit però el seu grup, diu, no ho hagués fet amb un “projecte d'aquestes dimensions”.
 

La carretera BV-4316 a Santa Eulàlia de Riuprimer, aquest dimecres. Foto: Adrià Costa