La candidatura Vic-Osona a ciutat Unesco de la Gastronomia ja té imatge

Els responsables del projecte han presentat el logotip i el web de la campanya | La Unesco farà pública la seva elecció el 30 de novembre

Elvira Vilardell
16 d'octubre del 2014
Actualitzat el 19 d'octubre a les 8:29h
Presentació del web i el logo, aquest dijous
Presentació del web i el logo, aquest dijous | Adrià Costa

Presentació del logotip de la candidatura de Vic a ciutat Unesco de Gastronomia. Foto: Adrià Costa


Els responsables de la candidatura de Vic-Osona com a ciutat Unesco de la Gastronomia han presentat aquest matí, 16 d'octubre, el logotip i el web de la campanya a la sala de Consellers de l'Ajuntament del municipi.

L'acte ha anat a càrrec de la tinent d'alcalde, Anna Erra, a qui també han acompanyat, el president de la Cambra de Comerç, Josep Pujadas; el representant de la Federació Catalana d'Indústries de la Carn, Joaquim Comella; el president del Gremi d'Hostaleria d'Osona, Joan Naudó i, la directora de l'empresa de màrqueting i comunicació Dívik, Eva Torrents.

El logotip i el web -dissenyats per les empreses osonenques Dívik i GsGràfica-  representen un pas més dins la candidatura, ha explicat Erra, que el dia 30 de novembre se sabrà si entra a formar part de les ciutats creatives escollides per la Unesco. El logo s'ha concretat en una ve baixa -de Vic- de colors vermells i ataronjats, triats per la seva tonalitat, semblant a la dels fogons i a la del paisatge.

Pel que fa al web -www.vic-osona.cat- s'ha volgut fer una pàgina molt visual amb un apartat clau: els ambaixadors. En aquesta secció es podran trobar entrevistes a diferents osonencs reconeguts que avalen i donen suport a la candidatura. L'espai virtual, tot i que ja es pot visitar, encara no estarà acabat del tot fins mitjans de la setmana que ve i s'anirà actualitzant freqüentment.

Les paraules clau de la difusió d'aquesta campanya són “compartir innovació i tradició”. I és que segons la tinent d'alcalde, la cuina creativa de la comarca s'ha fet a partir de la tradició i dels coneixements acumulats durant els anys. S'ha innovat sense perdre l'essència i això ha creat un sentiment de pertinença que la candidatura vol compartir amb els osonencs, ha comentat Erra.

Els presents en l'acte també han volgut remarcar els efectes positius que suposaria que Vic fos declarada ciutat Unesco de la Gastronomia, un projecte molt ambiciós segons Pujadas, que permetria avançar la comarca i fer “que no es quedi enrere”. Naudó ha assegurat que aquest reconeixement donaria valor afegit als productes i que aquesta garantia de qualitat faria que les vendes i el turisme augmentessin.

A banda de Vic, hi ha nou localitats més postulades per rebre aquest distintiu, que a dia d'avui només tenen sis poblacions a tot el món. Popayán (Colòmbia), Chengdú (Xina)- que Naudó va visitar fa poc-, Östersund  (Suècia), Jeonju, (Corea del Sud) i Zahlé (Líban), són de moment les úniques ciutats creatives en l'àmbit gastronòmic reconegudes per l'Unesco.
 

Joaquim Comella, Josep Pujadas, Anna Erra i Joan Naudó, aquest dijous a la presentació del logotip de la candidatura de Vic a ciutat Unesco de Gastronomia. Foto: Adrià Costa

Arxivat a