La bústia ciutadana de Vic sobrepassa els 6.000 missatges

Tots els comentaris han tingut resposta

Iris Estrada
03 d'agost del 2014
Gràfic dels percentatges segons la temàtica de les consultes realitzades Foto: Ajuntament de Vic

La bústia ciutadana de l'Ajuntament de Vic es va posar en funcionament l’1 d’agost de 2007 i set anys després ha arribat a més de 6.000 consultes i comentaris, quantificant entre dos o tres missatges al dia. L’objectiu d’aquesta iniciativa és millorar el dia a dia de la ciutat, ja que els missatges permeten que l’Ajuntament conegui les deficiències i les pugui millorar.

La bústia ciutadana és un espai interactiu que permet als habitants comunicar-se directament amb l’Ajuntament. Tots els comentaris, ja siguin personalitzats o anònims, tenen resposta. En cas que la persona estigui registrada es respon personalment la qüestió a part de ser publicada a la bústia. 
 
Durant aquests darrers set anys s’han registrat 14,5% de comentaris relacionats amb el manteniment, 8,4% de circulació de trànsit, 9,9% de temes de senyalització, 8,2% de neteja, 7,2% de parcs i jardins i 3,9% referents a sorolls. El 20,4% dels missatges entren dins la categoria de suggeriments. 
 
La bústia ciutadana de l’Ajuntament de Vic és també una eina de consulta, ja que es poden buscar problemàtiques concretes i diàriament hi apareix algun detall o anècdota relacionats amb la ciutat. 
Arxivat a