El Ral·li Osona trasllada el parc d'assistència a Tona i incorpora dos nous trams

La cursa, que es disputa aquest dissabte, té una participació de luxe, amb Josep M. Membrado, Albert Orriols, Carles Llinàs, Miquel Prat, David Sayós i Ferran Nieva

Redacció Osona.com
01 de juliol del 2014
Uns aficionats, al tram de la Vola
Uns aficionats, al tram de la Vola | Escuderia Osona
Presentació del Ral·li Osona a l'Ajuntament de Tona, amb Miquel Espona, Jaume Panadès, Ramon Varela, Manel Muñoz, Albert Orriols, Josep Maria Membrado i Jordi Vilaplana, i el periodista Isidre Balcells. Foto: Arturo Giménez

L’Escuderia Osona ha preparat per a la 46a edició del Ral·li Osona un recorregut amb novetats importants que de bon segur faran gaudir tots els aficionats del motor. A la prova hi participaran una vuitantena d’equips, entre els quals tots als aspirants al títol català.

La prova tindrà cinc trams cronometrats, amb un total de 12 passades, a més del la Super Especial al Circuit d’Osona. La prova se celebrarà el dissabte 5 de juliol per les carreteres de la comarca.

La cursa d’enguany presenta un gran al·licient. Per primer cop en la història, el parc d’assistència es trasllada a Tona, població amb una gran tradició en el món del motor. Els vehicles se situaran a la zona de la Canal.

Per aquesta raó, el ral·li es va presentar oficialment el passat dijous a la sala de plens de l’Ajuntament de Tona, en una tertúlia a la que hi va assistir el regidor d’Esports d’aquesta població, Miquel Espona; el president i vicepresident de l’Escuderia Osona, Joan Panadès i Ramon Varela; i els pilots i copilots Josep Maria Membrado, Jordi Vilamala, Albert Orriols i Manel Muñoz. La xerrada va ser moderada pel periodista Isidre Balcells. Els assistents van comentar les novetats i els diversos trams, entre d’altres aspectes del ral·li.

Torna l’espectacle al Circuit d’Osona

El recorregut del 46è Ral·li Osona incorpora dos nous trams: el Coll de Mansa i l’Enclusa-Romagats, entre el pont de Fàbregas i Sant Julià de Vilatorta, que ja s’havia inclòs en diverses ocasions al campionat mundial. Aquests dos trams es disputaran a la tarda i se’n faran tres passades a cadascun d’ells.

Per cinquena vegada i després de l’èxit dels anys anteriors, el Ral·li Osona disputarà un tram Súper Especial a dins del Circuit d’Osona. L’espectacle, amb una pista de gairebé un kilòmetre, està més que garantit. En aquesta ocasió, només es farà una passada, a última hora, com a cloenda de la cursa. Aquest tram tindrà un fort component emotiu, ja que podria ser l’últim any que es disputés amb aquest recorregut, a causa de les obres del circuit.

La resta de trams seran els tradicionals: la Vola, la Trona i la Costa dels Gats, que es disputaran pel matí, amb dues passades. En total, el 46è Ral·li Osona tindrà 450,68 quilòmetres, dels quals 95,66 seran cronometrats.

La sortida de la cursa es farà a les nou del matí, com en les darreres edicions, al carrer Joan de Serrallonga de Vic, a l’aparcament entre el Sucre i l’estació de trens. L’arribada (22:30 h) i el lliurament de trofeus (01:00 h) es tornaran a fer al Circuit d’Osona. D’aquesta manera, el circuit esdevé un cop més el vertader centre neuràlgic del ral·li.

Les verificacions tècniques i administratives dels vehicles es faran el divendres a partir de les quatre de la tarda, també al Circuit d’Osona.

El Ral·li Osona puntuarà per a diversos campionats i trofeus: el Campionat de Catalunya de Ral·lis, la Copa de Catalunya de Regularitat, el Volant RACC i l’Open Catalunya. Els vehicles que participen en aquest darrer només faran la meitat del recorregut, el del matí, amb sis passades a tres trams.

La flor i nata de l’automobilisme català

L’espectacle del 46è Ral·li Osona està més que garantit, amb una participació de luxe. La flor i nata de l’automobilisme català no s’ha volgut perdre la cita a la comarca. La llista inclou els primers classificats del campionat absolut, així com els líders del campionat d’asfalt i de terra.

La prova és puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis. El resultat pot ser decisiu de cara a la classificació final, que aquest any està molt ajustada.

Al Ral·li Osona hi arriben els sis primers classificats del campionat absolut separats per pocs punts. Entre aquests, un dels grans aspirants a la victòria tornarà a ser Josep  M. Membrado (Porsche 911 GT3). El pilot d’Olost ha estat el gran dominador del Ral·li Osona durant els últims anys, amb set victòries des del 2003. Tampoc hem d’oblidar Miquel Prat (Renault Clio RS Sport 2.0), que està signant una temporada molt regular, David Sayós i Ferran Nieva (Peugeot 206 S).

Però caldrà tenir en compte els pilots de l’Escuderia Osona, també en llocs capdavanters del campionat. Primer, Carles Llinàs (Mitsubishi Lancer Evo X), que arriba exultant després de la seva victòria al Ral·li Vila d’Àger, que li permet liderar amb comoditat el campionat català de terra (que ja va guanyar l’any passat) i que ara té intencions d’anar per l’absolut.

Per últim, tampoc podem oblidar Albert Orriols, que corre a casa, en un ral•li que sempre se li ha donat bé. El pilot de l’Escuderia Osona competeix aquesta temporada amb un nou cotxe (Porsche 911 GT3) que li està donant un alt rendiment i amb el qual lidera el campionat català d’asfalt. Orriols ja va guanyar el Ral·li Osona fa quatre anys i ha pujat al podi en cinc de les darreres sis edicions.

Més informació i horaris, des del web de l'Escuderia Osona

Recull de galeries de fotos del Ral·li Osona



Uns aficionats animen un vehicle, al tram de la Trona, que enguany es tornarà a disputar. Foto: Escuderia Osona
Arxivat a