El pont de Sant Quirze queda tallat als vianants durant sis nits

Continuen les obres per eixamplar la via

El pont de Sant Quirze
El pont de Sant Quirze | Josep M. Costa
Redacció Osona.com
18 de juny del 2014
El pont de Sant Quirze de Besora, el passat dissabte. Foto: Josep Maria Costa

El pont de la carretera BV-5227 sobre el riu Ter a Sant Quirze de Besora ha quedat tallat als vianants durant sis dies, a causa de les obres d'eixamplement que s’hi porten a terme. El pas ha quedat restringit del 16 al 21 de juny, de les deu de la nit a les set del matí. Durant el dia, de les set del matí a les 10 de la nit, l’accés està obert.

L’Ajuntament de Sant Quirze informa que s’ha habilitat un servei de taxi a primera hora del matí, de dos quarts de sis a les set, en una parada davant el Bar Esport i l'altre a la carretera de Vidrà, davant l'antic bar Bisaura.

El pont ja està tallat al trànsit des del passat 12 de maig. El trànsit rodat ha de passar per un desviament provisional senyalitzat que uneix els municipis de Sant Quirze i Montesquiu.  Està previst que el tall i el desviament provisional durin uns sis mesos.

Un projecte d'1,5 milions d'euros

Les obres d'eixamplament del pont van iniciar-se el passat mes de setembre . El projecte representa una inversió d’1,5 milions d’euros, i té per objectiu fer més segur el pas pel pont, tant per als vianants com per al trànsit rodat.

Amb l'ampliació del pont es pretén adaptar-lo a les necessitats de circulació actuals, respectant l'estil representatiu d'aquest element i interferint el mínim possible en l'activitat del municipi.

El pont, que està format per tres arcs apuntats rebaixats de formigó armat, units al tauler amb envans situats cada 2 metres, salvant una longitud de 63,7 metres, té una amplada de 6 metres, i està format per una calçada de 4,5 m, una vorera no transitable de 0,4 metres i l'altra, transitable, de 0.9 metres. Aquestes característiques dificulten el pas dels vianants per la vorera transitable, així com l'encreuament de vehicles pesants i lleugers per la calçada. Això es tradueix diàriament en inseguretat i incomoditat per als vianants, i en conflictes de trànsit rodat.

La intervenció per solucionar aquests problemes tindrà com a resultat una estructura que mantindrà l'elegància i serenitat pròpies de l'estètica racionalista del pont original, i una remodelació dels equipaments, així com del sistema d'il·luminació.

Les principals actuacions seran la construcció d'un nou tauler, de 10,7 metres d'amplada, l'ampliació de la calçada a 6,6 metres, la construcció de dues voreres amb un ample útil de 1,5 metres, la construcció d'una barana rígida de formigó que separarà la calçada i la vorera, per a la protecció dels vianants, i d'una barana exterior metàl·lica d'1,2 metres d'alçada.

El pressupost de licitació de l'obra ascendeix a la quantitat d'1.559.765,92 euros, cost que serà assumit per la Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, des de la qual s'ha elaborat i es dirigeix el projecte.

Desviació provisional del trànsit

Ruta alternativa