Sis municipis osonencs impulsen una campanya comercial conjunta als seus nuclis antics

Centelles, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Pere de Torelló, Torelló i Vic participen a “Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir”

Redacció Osona.com
04 de juny del 2014
Presentació de la campanya a Sant Pere de Torelló. Foto: Ajuntament Sant Pere de Torelló

El secretari d’Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat, Carles Sala, ha presentat una  campanya conjunta per potenciar el comerç de proximitat i premiar els clients sota el lema “Comprar al barri té premi”. Aquesta és la quarta edició de la campanya impulsada per la subxarxa de nuclis antics, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, “ Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir ”, que vol potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.

Enguany s’ha aconseguIt ampliar el nombre de municipis participants fins a 23 i es compta amb la col·laboració d’un total de 1.479 comerços.  A la iniciativa hi participen sis municipis osonencs: Centelles, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Pere de Torelló, Torelló i Vic.

L’any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l’intercanvi d’experiències  entre els ajuntaments que desenvolupessin un pla de barris. L’any 2009 es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots aquests nuclis. L’objectiu és recuperar la centralitat comercial dels nuclis antics perquè tornin a ser el seu referent social.

Des de l’any 2011 es fan les campanyes de barris antics i aquesta, que és la quarta, tindrà lloc entre el 2 i el 22 de juny.  La Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne difusió. Les persones que comprin en les botigues adherides a la campanya participaran en el sorteig de diversos regals que van des de vals de descompte fins a entrades per fer visites guiades a llocs d’interès dels municipis participants.

La presentació de la campanya a Osona es va fer a Sant Pere de Torelló, amb representants dels sis municipis que hi participen. La proposta, a més d’una campanya comercial, esdevé alhora una dinamització turística de cada una de les poblacions.