El pont de Sant Quirze queda tallat durant sis mesos

Les obres per eixamplar la via arribant al seu punt més crític per a la circulació | La Diputació ha previst un desviament provisional i una ruta alternativa

Redacció Osona.com
10 de maig del 2014
El pont de Sant Quirze
El pont de Sant Quirze | A. Costa
El pont de Sant Quirze de Besora. Foto: Adrià Costa

La Diputació de Barcelona tallarà el proper dilluns, 12 de maig, l’accés al pont de Sant Quirze de Besora i el trànsit rodat haurà de passar per un desviament provisional senyalitzat que unirà els municipis de Sant Quirze i Montesquiu. El motiu són les obres d'eixamplament d'aquest pont de la carretera BV-5227 sobre el riu Ter que està duent a terme la Diputació, a través de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat. Està previst que el tall i el desviament provisional duri uns sis mesos.

El tall del trànsit rodat de la carretera BV-5227 en el pont se situa entre els punts quilòmetrics 0+030 (carrer Domènech Domingo) i 0+375 (pas sobre les vies del ferrocarril). Els vehicles que vulguin accedir a la carretera BV-5227 direcció Vidrà i Santa Maria de Besora ho hauran de fer des de la carretera C-17z a través del carrer Santiago Rusiñol en direcció al Parc de Montesquiu.

Per garantir la seguretat en el recorregut, s'han previst dos punts amb pas alternatiu regulat per semàfor. El primer en el pont de Montesquiu i un segon en les proximitats del pas a nivell sobre les vies del ferrocarril.

Dins el nucli urbà de Sant Quirze es proposa una ruta alternativa a través dels carrers Passeig del Ter, Sant Josep, Puigsacalm i carretera de Vidrà.

Un projecte d'1,5 milions d'euros

Les obres d'eixamplament del pont van iniciar-se el passat mes de setembre . El projecte representa una inversió d’1,5 milions d’euros, i té per objectiu fer més segur el pas pel pont, tant per als vianants com per al trànsit rodat.

Amb l'ampliació del pont es pretén adaptar-lo a les necessitats de circulació actuals, respectant l'estil representatiu d'aquest element i interferint el mínim possible en l'activitat del municipi.

El pont, que està format per tres arcs apuntats rebaixats de formigó armat, units al tauler amb envans situats cada 2 metres, salvant una longitud de 63,7 metres, té una amplada de 6 metres, i està format per una calçada de 4,5 m, una vorera no transitable de 0,4 metres i l'altra, transitable, de 0.9 metres. Aquestes característiques dificulten el pas dels vianants per la vorera transitable, així com l'encreuament de vehicles pesants i lleugers per la calçada. Això es tradueix diàriament en inseguretat i incomoditat per als vianants, i en conflictes de trànsit rodat.

La intervenció per solucionar aquests problemes tindrà com a resultat una estructura que mantindrà l'elegància i serenitat pròpies de l'estètica racionalista del pont original, i una remodelació dels equipaments, així com del sistema d'il·luminació.

Les principals actuacions seran la construcció d'un nou tauler, de 10,7 metres d'amplada, l'ampliació de la calçada a 6,6 metres, la construcció de dues voreres amb un ample útil de 1,5 metres, la construcció d'una barana rígida de formigó que separarà la calçada i la vorera, per a la protecció dels vianants, i d'una barana exterior metàl·lica d'1,2 metres d'alçada.

El pressupost de licitació de l'obra ascendeix a la quantitat d'1.559.765,92 euros, cost que serà assumit per la Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, des de la qual s'ha elaborat i es dirigeix el projecte.

Desviació provisional del trànsit

Ruta alternativa