Carlos Jordana obre la formació conjunta de les entitats de promoció econòmica d'Osona

“La pregunta clau no és quan acabarà la crisi, sinó si jo seré un dels guanyadors”, va dir el professor a la conferència

Redacció Osona.com
27 de març del 2014
Núria Macià i Carlos Jordana. Foto: Creacció

Carlos Jordana i la seva conferència “Factors d’èxit per créixer 2020” van donar el tret de sortida a la formació conjunta d’Osona organitzada per les entitats de promoció econòmica de la comarca. La sessió inaugural va tenir lloc aquest dimecres al matí a l’edifici El Sucre de Vic i va comtpar amb uns 80 assistents.

La directora executiva de Creacció, Núria Macià, va donar la benvinguda i va presentar la sessió i el ponent, Carlos Jordana, soci director de Merk2 i professor d’ESADE en educació executiva.

A la seva conferència, Jordana va explicar els tipus de cicles econòmics i va fer un repàs a les principals crisis dels últims anys. Els cicles primaris són els que duren de 8 a 10 anys, com el crack dels Tul·lians 1636-1646, el crack del Colonialisme 1862-1871, el crack del Wall Street 1929-1938, o el crack immobiliari, suposant que duri del 2008 al 2016. Els secundaris serien aquells cicles econòmics entre tres i quatre anys, com la crisi del petroli 1973-1975, la crisi industrial 1982-1986 o la crisi post olímpica 1993-1995. Per exemple, l’any 2009 el PIB estava a -4%, la construcció va baixar un 60% i l’automoció un 40%. El professor va comentar que pot haver-hi una crisi secundaria l’any 2025 i que les crisis acaben quan els perdedors han desaparegut. Per tant, segons ell, la pregunta clau no és quan acabarà la crisi, sinó si jo seré un dels guanyadors.

Jordana va enumerar les tendències de mercat per créixer amb èxit en un món post crisi: cercar mercats o clients connectats a la recuperació internacional, polarització de la demanda, hedonisme i low cost, apostar per les noves tecnologies i la connectivitat global, emprendre en xarxa, noves formes de contractació i cercar aliats, aprofitar discontinuïtats tecnològiques o de mercat, i aprofitar la pressió sobre els recursos naturals i energètics. El professor va remarcar que crisi vol dir canvi en grec i oportunitat oculta en xinès, per tant, cal adaptar-se als canvis per sortir guanyant.

Un cop acabada la conferència, els assistents van tenir l’oportunitat de fer preguntes a Carlos Jordana.

Finalment, Joan Roca, president del Consell Comarcal d’Osona, va tancar la jornada agraint l’assistència al ponent i al públic. També va comentar que a Osona hi ha vuit comunitats amb oficina d’emprenedoria, on els empresaris poden adreçar-se i on trobaran ajuda i solucions a les seves inquietuds i necessitats. Roca va recordar que per sumar esforços s’ha treballat de manera conjunta per elaborar el calendari d’activitats de formació en les que tothom hi estava convidat. Per acabar, va obrir les portes de Creacció a tothom ja que l’agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement avarca projectes més transversals i globals, i pot donar resposta a les sol·licituds d’empresaris i emprenadors.

Les entitats de promoció econòmica unifiquen esforços

Les entitats de promoció econòmica d’Osona van presentar la setmana passada la formació per a empreses i emprenedors programada a nivell comarcal i van donar a conèixer les activitats d’aquest 2014. Es tracta d’un projecte organitzat pels ajuntaments de Centelles,  Les Masies de Voltregà, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà i Vic, el Consorci del Lluçanès, el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, Creacció (agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement), Mancomunitat La Plana i l’Oficina de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu.

Per primera vegada, les entitats de promoció econòmica d'Osona s’han unit per oferir una formació empresarial conjunta. L’objectiu principal és coordinar la formació a nivell comarcal per optimitzar recursos i per poder oferir nombroses activitats de temàtica molt diversa als diferents territoris. D’aquesta manera, el programa permetrà donar eines a les empreses i a les persones emprenedores per millorar les seves competències i la seva competitivitat.

Més informació i inscripcions a la formació per a empreses i emprenedors

Arxivat a