La Fura dels Baus reflexiona sobre l'èxit efímer al Festival de Música Religiosa

El certamen vigatà arrenca a Barcelona, amb un trencador muntatge audiovisual | El programa continua diumenge, amb "La passió segons Sant Joan" de Bach i el director Masaaki Suzuki

La Fura dels Baus, divendres a Barcelona
La Fura dels Baus, divendres a Barcelona | Albert Alemany
Xevi Freixa
23 de març del 2014
La Fura dels Baus, divendres a Barcelona. Foto: Albert Alemany

El Cicle de Música Religiosa de Vic celebra la desena edició rebatejant-se com a festival i amb un programa que pretén obrir-se cap a la reflexió i la transcendència més enllà de la religió. Així ho va explicar dimecres Lluís Vila d’Abadal, director general de la Fundació L’Atlàntida, en roda de premsa a la seu de Barcelona del BBVA, un dels nous patrocinadors del cicle. Enguany, tindrà lloc del 21 de març al 20 d'abril.

En la lína d'entendre la religió en un sentit ampli i agafar volada fora de la capital d'Osona, el festival es va inaugurar aquest divendres amb Temptacions , una vídeo-performance de la Fura Baus que es va poder veure aquest divendres a la Biblioteca de Catalunya de Barcelona. Es tracta d'un muntatge audiovisual en format íntim que reflexiona sobre l'èxit i el fracàs en el context actual i està basada en l'obra 'La història d'un soldat', d'Igor Stravinsky.

"L'espectacle no té una finalitat exclusivament religiosa", explica Miki Espuma, director artístic de la Fura dels Baus i coautor de Temptacions juntament amb David Cid. "Parla de les noves tecnologies, les xarxes socials, la temptació de la publicitat i la recerca d'aquesta fama passatgera, fer-se el més visitat a la xarxa en cinc minuts, que sembla que és el pecat principal de la nostra societat actual". Al muntatge, un soldat "està temptat per fer-se famós i cau en la desesperació, l'absència d'amor i amistat".

El Festival de Música Religiosa continua aquest diumenge, ja a Vic, amb la Passió segons Sant Joan de Bach, a càrrec del director japonès Masaaki Suzuki i la seva formació, el Bach Collegium Japan. Aquest és un dels concerts que va destacar Vila d'Abadal, al costat de l'actuació que tancarà el cicle, en què Karina Azizova i Ewa Podlés, "una contralt de referència en aquests moments al món" que ja es va poder sentir el desembre al Liceu, interpretaran Cançons i danses de la mort , de Modest Mussorgski. Unes peces no "estrictament religioses", en la línia del festival, com va apuntar el director de la Fundació L'Atlàntida.

Recordant talent vigatà

El programa es completarà amb Els madrigals de l'autor vigatà Pere Alberch, recuperats per Sergi Casademunt; el grup francès Obsidienne, que reviu les tècniques antigues d'improvisació polifònica en música religiosa; i els concerts de l'Escola Municipal de Música de Vic. També s'hi contemplen xerrades informatives abans de les actuacions, així com un concert extraordinari a la tardor. Serà la interpretació del Rèquiem de Mozart a Olot per part de l'orquestra Amics de la Unesco.

El Festival de Música Religiosa de Vic va començar impulsat pel Bisbat de Vic i les parròquies del Carme, Sant Domènec i la Pietat amb l'objectiu de donar a conèixer aquesta classe de música durant l'entorn de Setmana Santa a Vic , i va acabar incorporant la col·laboració de l'Ajuntament, la Fundació Caixa Manlleu, després Unnim, i ara el BBVA. Enguany, compta amb un pressupost de 120.000 euros.

Tota la informació dels concerts (PDF)

Programació i compra d'entrades


Lluís Vila d'Abadal, dimecres passat a la presentació a Barcelona. Foto: Albert Alemany
Arxivat a