Santi Vila es trasllada a Centelles amb tren

El conseller comparteix un dinar amb militants de CiU

Toni Carrasco
03 de març del 2014
Actualitzat el 21 d'octubre a la 13:01h
Santi Vila, aquest diumenge amb militants i simpatitzants de CIU a Centelles. Foto: Toni Carrasco

Una seixantena de persones van dinar aquest diumenge a Centelles amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en un acte de la secció local de CiU. El conseller va arribar puntualment  en tren a les 13:48 hores a l'estació de Centelles, des de Barcelona, tot mostrant un bitllet d'anada que tenia un cost de 4,90 euros. A la mateixa andana l'esperava la cap de la oposició a l'Ajuntament de Centelles, Maribel Matas, i també hi eren presents el president comarcal del partit, Joan Vergés, i el secretari d'Organització, Joan Prat.

Tot seguit, el conseller va rebre les explicacions del funcionament dels serveis de l’estació, fent èmfasi en les mancances en la venda de bitllets i en l'accés normalitzat per validar-los, a més del lamentable estat del pont-passera centenari. Tot seguit, a peu, la comitiva es va dirigir al carrer Tarragona, on en un conegut restaurant es va portar a terme un dinar amb la militància i els simpatitzants centellencs. En l'acte també hi eren presents el president del Consell Comarcal d'Osona, Joan Roca;  la diputada centellenca al Congrés de Madrid, Carme Sayós; l'alcalde de Tona i diputat provincial d'esports, Josep Salom; l'alcalde d'Aiguafreda, Joan Vila, i una mica més tard (per problemes d'agenda) també s’hi va incorporar la diputada al Parlament de Catalunya, Marta Pascal.

En el transcurs de l'acte, la secció local va regalar un pastís a Vila, amb un tren fet de fondant, a tall d'anècdota i de recordatori perquè no baixi la guàrdia en els serveis que Rodalies 3 ofereix a la nostra comarca.

En el seu parlament, Vila va destacar les futures millores a curt termini "que ja estan en fase de redacció de projecte i que comprenen quatre actuacions a la línia de Barcelona-Vic, amb el desdoblament de la línia de tren en indrets concrets com Montmeló, La Garriga, l'abaixador de Balenyà i Taradell", amb la idea bàsica "d'escurçar la freqüència de pas en trams d'entre cinc o sis quilòmetres". Pel conseller, cal tenir present, per exemple, què "anualment a Vic utilitzen el tren mig milió d'usuaris".  Precisament, un usuari del tren, present al dinar, va insistir en que per buscar i trobar solucions no cal "només queixar-se, sinó que també cal reclamar i així les coses comencen a canviar".

Un altre problema afegit en la nostra línia R3 és el soterrament de les vies a la zona del Vallés en poblacions com Montcada o Mollet. I per últim, Vila va esmentar que algunes de les solucions a les baixes freqüències de trens passa per " crear altres serveis intermodals i millorar-los, com seria un cas pràctic la millora del servei de bus, per exemple, entre Vic i Ripoll".

Vila va explicar detalladament les tarifes actuals del transport públic, el dèficit que generen i perquè succeeix això. Pel conseller, és bàsicament un cas de "paternalisme dels governs anteriors, ja que un 25% dels usuaris, per un motiu o un altra, no paguen el servei, ni tan sols el seu cost". Per això, la conselleria creu que tot i que la resta paguen el servei "només s'arriba a cobrir el 50% del que val". Actualment, aquesta diferència entre el que s’ingressa i el cost real dels serveis de transport públic està xifrada en uns 540 milions d'euros, segons el conseller.

També es va parlar de les properes eleccions. A Convergència, segons Vila, li costarà guanyar les eleccions perquè no es visualitza amb prou contundència la lluita d’aquest govern contra la corrupció i que està al costat dels més desafavorits i els més pobres, i tampoc es dóna imatge de modernitat, com en altres etapes de govern.

Pel que fa a la consulta del 9 de novembre, va destacar que els inputs que li arriben de Madrid són cada cop més clars: "Cada cop es prenen més seriosament la nostra independència. Dubten que Catalunya tota sola se’n pugui sortir, però tenen clar que Espanya sense Catalunya no és viable".

Santi Vila va cloure l'acte citant un important líder socialista a Madrid, que fa poc li va deixar anar: "En el fons, aquí a Madrid us tenim enveja de les tres ‘e’: la de l'ètica, en com es fan les coses dins el marc jurídic i democràtic actual; la de l’estètica, com la Via Catalana; i sobretot la de l’èpica, perquè un país que es vol alliberar d'un altre és un acte bàsicament èpic i una enveja per a molts".

Maribel Matas i Santi Vila a l'estació de Centelles. Foto: Toni Carrasco
Arxivat a