Joan Vinyes guanya amb autoritat el Ral·li Esprint Sant Julià

Albert Orriols i Josep M. Membrado completen el podi

Redacció Osona.com
24 de febrer del 2014
Joan Vinyes i Jordi Mercader, al podi
Joan Vinyes i Jordi Mercader, al podi | Escuderia Osona
Joan Vinyes, al Coll de Mansa. Foto: Josep Maria Oliver  

La 17a edició del Ral·li Esprint Sant Julià ha engegat aquest diumenge, 23 de febrer, la temporada de motor, amb una participació de luxe. El gran vencedor ha estat el tàndem andorrà Joan Vinyes-Jordi Mercader, amb un Seat Córdoba WRC, un antic prototipus del mundial. Han completat el podi Josep M. Membrado-Jordi Vilamala i Albert Orriols-Manel Muñoz. Els participants han coincidit en alabar el nou recorregut, que enguany ha inclòs el tram l’Enclusa-Romagats.

Un dels altres fets destacables ha estat la gran afluència de públic, comparable a alguns dels trams del mundial que s’havien disputat a la zona. El bon temps ha acompanyat, amb un dia totalment assolellat. No s’han registrat incidents.

En total, han participat al ral·li 46 pilots, quatre dels quals en la categoria de regularitat. Una xifra inferior a altres edicions però que s’ha contrarestat amb una qualitat extraordinària.

Vinyes, amb el seu WRC, no ha donat opció als seus rivals i ha exhibit una lliçó de pilotatge. Tot i lluitar amb pilots que coneixien a la perfecció les carreteres de la comarca, el pilot andorrà s’ha imposat a cinc dels sis trams (al darrer ha fet una petita tombarella) i ha finalitzat amb un temps de 22’01.2.  En arribar a la meta s’ha mostrat molt satisfet amb el ral·li i també amb el comportament del seu cotxe, que era la primera vegada que pilotava.

Joan Vinyes i Jordi Mercader, al podi Foto: Escuderia Osona

En segona posició, a 33.1 segons, s’ha classificat Membrado, un altre dels grans favorits, amb un Porsche 911 GT3. “L’WRC de Vinyes ha imposat un ritme molt alt i ha estat impossible seguir-lo”, reconeixia l’olostenc. En tot cas, Membrado estava content de com havia funcionat el cotxe, amb el qual disputarà aquest any el campionat català. Tindrà com a copilot el tonenc Jordi Vilamala, que retorna a la competició després d’uns anys d’absència. Vilamala i Membrado havien corregut junts durant 15 anys.

Albert Llinàs i Kiko Torra, de l’Escuderia Osona i actuals campions catalans de terra, han disputat el segon lloc a Membrado durant els dos primers trams. A la tercera passada, han petat el palier i han hagut d’abandonar.

El tercer graó del podi l’ha ocupat Albert Orriols, de l’Escuderia Osona, que aquesta temporada ha estrenat un Porsche 911 GT3, amb el qual optarà al campionat català d’asfalt. L’osonenc s’ha classificat a 1’08.2 del vencedor, força lluny de Membrado. Orriols ha perdut temps als dos primers trams, on ha tingut problemes amb el compost dels pneumàtics, que no li han agafat temperatura, i amb una virolla que ha fet abans d’arribar a la Fullaca. “Llavors hem anat de menys a més i hem estat provant reglatges i suspensions, que era del que es tractava”, explicava el pilot a la meta.

Elevada participació de l’Escuderia Osona

La gent de casa no ha fallat. Fins a 17 equips de l’Escuderia Osona han participat al ral·li, incloent-hi els d’Orriols i Llinàs.

Gran paper del tàndem Raül Illamola-Guillem Paredes, amb un Mitsubishi Lancer Evo IX, que ha signat una quarta posició, a només 13.1 segons d’Orriols. Illamola ha protagonitzat un final de ral·li espectacular i fins i tot s’ha permès el luxe de guanyar el darrer tram.

Nil Boixeda i Dani Noguer, amb un Peugeot 106 Rallye S20, han estat els següents classificats de l’Escuderia Osona, en 12è lloc. Després, el tàndem Josep Trasserra-Ramon Abad (Porsche 911 GT3), en 15a posició.

Els vencedors de la Regularitat han estat Jordi Blancafort i Josep Cabaní, amb un Volkswagen Golf GTI. En aquest categoria hi han participat quatre equips, tots ells de l’Escuderia Osona.
 
Els pilots donen el vist-i-plau al nou recorregut

L’organització va decidir enguany modificar el traçat i va incorporar el tram l’Enclusa-Romagats, entre el pont de Fàbregas i Sant Julià de Vilatorta, que ja s’havia inclòs en diverses ocasions al campionat mundial. Per contra, es va mantenir el de Coll de Mansa. Els cotxes han hagut de fer tres passades a cadascun d’ells.

Amb aquest nou traçat, l’itinerari d’enguany s’ha escurçat molt gràcies a la poca distància dels enllaços. Així, en aquesta edició, el ral·li constava d’un total de 87,2 quilòmetres, dels quals 34,9 eren cronometrats.

Els pilots han destacat l’espectacularitat d’aquest nou recorregut. “Ens ho hem passat molt bé”, deia Membrado. “Ha estat un ral·li fantàstic i molt divertit”, afegia Vinyes.

Classificació final del 17è Ral·li Esprint Sant Julià

Totes les classificacions del 17è Ral·li Esprint Sant Julià


Josep Traserra, al Ral·li Esprint Sant Julià Foto: Josep Maria Oliver