El Moianès proposa un cap de setmana ple d'activitats turístiques

La campanya ofereix gairebé 150 propostes en allotjaments, restaurants, comerços, activitats de lleure i visites a elements patrimonials

ManresaInfo.cat
12 de novembre del 2013
El passat divendres, a l'Aula de Cuina del Mercat de la Boqueria de Barcelona, es va fer la presentació d'"El Moianès més", una campanya promocional, promoguda pel Consorci del Moianès, que vol difondre tot el potencial turístic, gastronòmic, comercial i patrimonial dels deu municipis de la comarca, entre els quals Collsuspina, d'Osona.
 
Durant el cap de setmana del 16 i 17 de novembre, tots els visitants del Moianès podran gaudir de gairebé 150 propostes en allotjaments, restaurants, comerços, activitats de lleure i visites a elements patrimonials. Tota aquesta oferta es recull al web www.moianesmes.cat
 
Hi ha diferents tipus d'establiments adherits a la campanya on poder-se allotjar: càmpings, masies rurals, cases de colònies, apartaments turístics, hostals o hotels. Els restaurants participants ofereixen menús per a tots els gustos: menús de bolets, de tapes, amb productes de la terra, degustació... 
 
Les accions proposades estan pensades per a tots els públics: tallers culinaris, sessions de contes, excursions en BTT, tast de vins, iniciació al golf, caminades, demostracions de country, curses de muntanya, visites a una granja, concerts...
 
Entre els elements patrimonials que es podran visitar hi ha les poues de la Ginebreda a Castellterçol, la casa troglodita d'Esplugues a Castellcir, la Mina de l'Estany, la Casa Museu Prat de la Riba a Castellterçol, el Monestir de l'Estany, les coves del Toll de Moià, el Castell de Castellterçol, la Casa Museu Rafael de Casanova a Moià, el forn de la Calç a Calders o l'església romànica de Sant Feliu de Terrassola.
 
Dionís Guiteras, president del Consorci del Moianès, va destacar la implicació de tantes persones i empreses en aquest projecte, que referma el treball de cohesió que s'ha portat a terme des del Consorci al llarg dels  darrers 20 anys. També va explicar que la campanya no només està pensada per atraure visitants al Moianès, sinó perquè els mateixos habitants dels deu municipis de la comarca tinguin una ocasió especial per conèixer tot el potencial del territori.
 
Durant la campanya s'organitzaran tres concursos. Hi ha en marxa un concurs Instagram per totes aquelles persones que publiquin alguna fotografia del Moianès a Instagram amb l'etiqueta #moianesmes. La fotografia guanyadora es publicarà al web www.consorcidelmoianes.cat i la persona guanyadora aconseguirà un àpat per a dues persones en un restaurant del Moianès.
 
També se sortejarà un vol per l'altiplà del Moianès entre tots els clients allotjats el 16 i 17 de novembre en algun dels establiments adherits a la campanya. Finalment, tothom qui es registri a www.moianesmes.cat, participarà en el sorteig d'un cap de setmana al Moianès la primavera de 2014.