Rodalies acaba la reforma del primer tren «còmode»

Començarà a circular a finals d'abril, amb més d'un any de retard. La millorà es completarà la primavera de 2014 amb la renovació total de l'interior de catorze combois.

Arnau Urgell
22 de març del 2013
Interior del primer tren reformat.
Interior del primer tren reformat. | Territori i Sostenibilitat
Interior del primer tren reformat. Foto: Territori i Sostenibilitat

Rodalies ja ha finalitzat la renovació de l'interior d'un dels combois de la línia Barcelona-Ripoll-Puigcerdà. El primer  tren "còmode” començarà a circular a finals d'abril –13 mesos després de les previsions inicials- en un procés que finalitzarà la primavera de 2014. Es preveu que Renfe lliuri les altres 13 unitats a raó d'una per mes.

La millora de l'interior dels trens era una vella reivindicació dels usuaris que havien d'afrontar viatges de fins a tres hores amb seients molt durs. Precisament la substitució per butaques ergonòmiques és una de les grans novetats de la remodelació dels 14 combois de la sèrie 447 que acabarà suposant una inversió d'uns tres milions d'euros.

A més, s'han creat quatre zones per a la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada per afavorir l'ús dels trens pels practicants d'aquests esports. Les altres novetats han estat noves paperes i mampares, la implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació dels vehicles
 així com modificar la pintura interior.

En canvi, manca un dels elements més esperats i que l'exconseller Lluís Recoder havia anunciat mesos enrere en una visita a Ripoll. No hi haurà taules –com tenen alguns dels trens de mitja distància- que permetin treballar a l'interior del comboi, tenint en compte la llargada dels viatges.

Els trens 'còmodes' han tardat molt més de l'esperat

Si la previsió feta pública avui mateix pel Departament de Territori es compleix, a finals d'abril circularà el primer tren "còmode” renovat. Una millora que ha tardat molt més de l'esperat ja que s'havien donat fins a tres dates que s'han incomplert: març de 2012 , tardor de 2012 i gener de 2013.

De fet, la darrera data havia de permetre que el comboi reformat servís per cobrir el denominat Tren Blanc, un semidirecte que funciona durant la temporada d'esquí els cap de setmana per unir Barcelona amb les estacions d'esquí de Núria i la Molina –parant a Vic, Ripoll i Ribes-. Tanmateix, el tren de l'esquí s'acaba l'1 d'abril, un mes abans que comenci a circular el primer 447 reformat.

Nota de premsa de Territori i Sostenibilitat