Ús de cookies
Osona.com utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Banesto calla i els activistes de la PAH continuen acampats davant del banc a Vic

Decepció entre els membres de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca. La nova proposta del banc per desencallar el conflicte havia d'arribar aquest divendres.

| Actualitzat el 15/03/2013 a les 20:01h
La PAH no afluixa la pressió sobre Banesto. Foto: Adrià Costa

Silenci de Banesto i decepció entre els activistes de Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) d’Osona i el Garraf, que continuen acampats a la vorera, davant de l’oficina del banc, al carrer Verdaguer de Vic, en protesta per la subhasta extraoficial d’un pis afectat per una hipoteca de Manlleu, que es va fer dijous passat. Banesto els va dir dilluns que els faria arribar una nova proposta aquest divendres però ningú ha dit res durant tot el dia. Els membres de la PAH no aflueixen i han decidit continuar a la via pública fins que se solucioni el conflicte. També segueixen les convocatòries per concentracions diàries de suport, a les 8 del vespre, al mateix indret.

Els membres de la PAH reclamen la dació en pagament o la condonació del deute per als ja expropietaris del pis.  Els activistes acampats hi són des del passat divendres a la tarda, quan van prendre el relleu, a la vorera, dels seus companys, que es van tancar durant més de 24 hores a dins de l’entitat bancària . O sigui, que ja fa una setmana que l’acció reivindicativa es va iniciar. De fet, ja van advertir que no deixarien la via pública fins que el banc els donés una solució. I així ho han fet, sota plàstics i dues carpes instal·lades per a l’ocasió i amb el suport de companys i algunes entitats vigatanes.

La CUP-Alt Ter, que ha estat en tot moment al costat dels afectats, ha emès un comunicat on dóna ple suport a l’acampada i a “totes les accions de desobediència civil per reclamar el dret a l’habitatge, ja que no es pot permetre que, mentre els bancs causants de la crisi continuen tenint beneficis, les persones afectades es quedin sense casa i a més, amb uns deutes impagables que els exclouen de la societat”. Dos membres de la CUP, de Vic i Manlleu, van participar la setmana passada en la tancada que es va fer al banc.

Mentre es feia l’acampada, el Tribunal d’Estrasburg ha dictat una sentència que pot fer canviar el rumb d’alguns casos com el de Vic. La justícia europea considera il·legals els desnonaments a l'Estat espanyol i no accepta, per exemple, que un jutge no pugui suspendre una execució hipotecària.

Una tancada sense fruits

Els fets es van precipitar el dijous de la setmana passada, quan una dotzena d’activistes es van tancar durant més de 24 hores a dins de l’oficina del Banesto al carrer Verdaguer. Finalment, i tot i no aconseguir cap concessió per part del banc, van decidir sortir pel seu propi peu, després d’una ordre judicial de desallotjament (si s’haguessin resistit haurien actuat els antiavalots).

Lluny de donar-se per vençuts, però, la PAH va continuar la pressió sobre el banc i des del passat divendres alguns membres de la plataforma s’han instal·lat davant de l’oficina bancària del carrer Verdaguer, a la vorera, on hi han passat les darreres nits.  Els activistes es van rellevant, asseguts en unes taules i rodejats de pancartes. També han omplert els vidres del banc d’enganxines. Aquests dies, l'oficina de Banesto ha obert les portes i ha treballat amb normalitat.  

A efectes pràctics, la tancada de la setmana passada no va servir per res, ja que el pis continua subhastat. Però des d’un punt de vista mediàtic i simbòlic, la pressió sobre el banc ha estat molt forta i la seva imatge pública se n’ha vist ressentida. De fet, el mateix divendres, en molts d’altres punts de Catalunya , les PAH van donar mostres de solidaritat amb els seus companys a Vic amb accions contra el Banesto arreu del país. A més, algunes televisions de caràcter nacional, com Cuatro, se n'han fet ressò.

 

Més informació, fotos i vídeos de la tancada de la setmana passada  



Galeries de fotos:
- Acampada davant l'oficina (Adrià Costa)
- Segon dia de tancada (Adrià Costa)
- Protesta al notari i tancada a l'oficina Banesto (Adrià Costa)

Els acampats a Banesto esperen una resposta del banc aquest divendres. Foto: Adrià Costa

Miquel Sánchez, secretàri general de CCOO Osona, ajudant a preparar el dinar d'aquest dijous. Foto: Adrià Costa

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+39
-21
TERE
Anònim, 15/03/2013 a les 22:04
I els veins que?
Jo si poses qualsevol endromina el carer, el tindria de de treura desguida, ells fot una setmana i tot segueix igual.
nens ,avis i tothom sense poguer descansar,i l'Ajuntament que fa?
I asobre,Carites els porta menjar.he fet la creu mai mès un cèntim d'euro per ells.
Tot aixó es vergonyos.
+15
-25
tere
Anònim, 16/03/2013 a les 11:19
persones com tu si que són vergonyoses. au i ves a treure el cap abans de parlar, que ets una poca pena. Ah no, ja t'has aribuït el nom d'andròmina. Doncs bé vella i pesada andròmina que gràcies a gent com tu seguim on som... M'encantaria que et fotessin fora de casa a tu, a veure com ploraries.
+13
-22
AJUDA!!!
Anònim, 16/03/2013 a les 12:45
TERE,
s'ha de tenir més cor. Com estaries tu si et treuen la casa de manera il·legal i no et diuen res?? No voldries ajuda? Encara que no la volguésis la tindries. Una mica més d'ajuda per aquesta pobre gent, que com ells n'està ple a Espanya! Si tots hi fèssim més ressó, el banc se n'adonaria realment del que passa i intentarien arreglar el problema i això sería bo per tots, perquè ells marxarien i els veïns no tindrien tant de soroll.
Massa gent parla i opina sense haver parlat amb els damnificats. S'ha d'escoltar totes les parts per poder opinar.
Habitants de Vic AJUDEU ostia!!!
+32
-11
no es un desnonement
Anònim, 16/03/2013 a les 14:21
Es vergonyos que gent com aquest, s'amagi darrera dels desnonats, jo se que aquesta parella no viu en el pis que no pagen, i volen que el banc els hi regali el que falta per pagar. Hem perdut els papers, tota la vida sa pagat els deutes, de regals no ni han.
+7
-13
I la gent que dirà
Anònim, 16/03/2013 a les 17:02
Uix, mare meva! Quina mala imatge que donen!! Si com a minim anessin amb tratje i corbata!!!
I que pensarà la gent dels de Vic, mare meva quina vergooooonya!!! Deuen pensar que som tots uns "perroflautes", clar, com que defensen els nostres drets en comptes d'anar com xaiets i aparentar ser gent com cal.
Si fossis tú o un dels teus a qui et desnonessin,no t'agraderia que et defensessin? A vegades s'han de fer aquestes accións.
Per cert, si tens hipoteca, i gràcies a aquetes persones(sí , aquestes que et moleten a la vista), moltes clausules abusives que tens a la teva lletra petita poden quedar il.legals, ja que són abusives pels teus drets.
Que t'estimes més?La defensa dels teus drets, o una vorera neta i bonica perquè la gent pensi que som gen "com cal"?
+30
-7
I el client?
Anònim, 16/03/2013 a les 20:08
Molt bé, que protestin, que es concentrin, que es manifestin, però que deixin en pau als clients del Banc que no en tenim cap culpa! Jo també tinc una hipoteca per pagar en un altre banc, però cobro la nòmina en aquest. Per això cada mes trec els diners necessaris per traspassar-los a l'altre Banc. Però aquesta gent ha ocupat l'únic caixer automàtic de Vic i potser de la comarca d'aquesta entitat. Si he de treure els diners des del caixer d'una altra entitat em cobren 8 euros de comissions, i com que treballo als matins no puc anar a dins del banc a treur'ls. Com ho faig? Per què han "ocupat" el caixer? O només es té en compte la situació de certa gent? Quina barra! Després diran que ho fan 
+21
-6
Jo no puc fer servir el caixer?
Anònim, 16/03/2013 a les 21:17
Si vull utilitzar el caixer automàtic, no puc perquè està ocupat! Em manifestaré pels drets dels ciutadans i l'abús de poder d'aquesta colla!
+18
-6
Tere
Laia, 16/03/2013 a les 22:37
Ostres tens mes raó que un sant, no se que i fan aqesta gent però em sembla que aixó apart d'escaparsals-hi de les mans, no els portara enlloc,ara es com les criatures, la "pataleta", apart de molestar els veins, insultar els que fan els comentaris,i menysprear a tots els ciutadans de Vic, no se que mes pretenen...........
L'Ajuntament no fa res perque es un tema politic, poden perdre vots, tothom es vol aferrar a la cadira....
El banc a fet el que tenia que fer, els deutes es paguen...........
+5
-15
Dació en pagament
Jo, 17/03/2013 a les 10:19
La qüestió és que si no pots pagar el pis, cosa que ens pot passar a tots (be pel que veig a alguns dels comentaristes no) el banc es queda el pis (i tu quedes al carrer, excepte l'Urdangarin que se li perdona el deute). Pero la cosa es que no, que el banc et pot reclamar l totalitat de la hipoteca mes interessos, sense descomptar el que ja hagis pagat. Es una situació abusiva que fins i tot la UE denuncia. Aquesta gent del carrer Verdaguer ja donen per perdut el pis, ara be volen que el banc consideri saldat el deute, com fins i tot recomana la UE. Mes coses, els bancs i caixes espanyols han rebut 150.000 milions d'euros públics porque s'han arruïnat (alguna responsabilitat social tenen, o no?). Ells també han de pagar els deutes, els paguem tots nosaltres per ells. Finalment, el problema es que les senyorasses i senyorasses del carrer Verdaguer, tant periposats ells, els molesta veure la realitat del carrer davant de casa seva. Ho sento, us haureu de fotre i aguantar-vos. I si teniu valor i una mica de decència, aneu a veure a aquella gent, que no es mengen a ningú, i els hi exposen els vostres motius i no us amagueu covardament en els comentaris anònims d'osona.com.
+20
-4
Stop incivisme
molt fart, 17/03/2013 a les 11:48
Els veïns estem fins als pebrots d'aquests incívics acampats: sorolls, tocs de pito, brutícia... Que se'n vagin d'una punyetera vegada!
+14
-0
.
A "Jo", 18/03/2013 a les 09:21
La persona que signa com a "Jo" i que acusa el demés d'amagar-se "covardament en els comentaris anònims" no veig pas que signi amb nom i cognom. O és que això només s'ho han d'aplicar els altres? I què diu de les "senyorasses" del carrer Verdaguer? En quin segle viu? No insultis els veïns que al C Verdaguer hi viu gent molt diversa.
+1
-8
colla carcques
Anònim, 18/03/2013 a les 14:28
flipo sincerament.. Els bancs us han robat, els hem rescatat amb els nostres diners, mireu que ha passat a xipre i si penseu que espanya es diferent si que ho es si es sense dubte la major merda d'europa pero la culpa la tenen els ciutadadans i tan fot de catalunya com d'espanya pk l'egoisme el porten dins de L'ADN, ojalà tots aquells que es queixen algun dia els facin fora de la feina i remenin contanidors i no pugin pagar l'hipoteca..després voldran que tothom els ajudi.. però saps que pasa amb la gent que es creuen que perque donin un euro a osona contra el cancer per el mercat del ram i 20eu per la marato de tv3 ja es renten la conciencía. Jo per mi li podien fotre foc al banesto a unim a bbva al popular i a tots aquets ,.,.... que ens roben i encara els hi fem muxaines! No he bingut cap dia amb aquets nois del banesto però ole vosaltres tots hauríem de sortir al carrer! tots
+3
-7
dignitat
Anònim, 18/03/2013 a les 15:28
la qüestió és que tots tenim DRET a un habitatge digne, no és un LUXE, és un DRET. Si us sentiu aludits amb les protestes serà perquè sou d'aquells que amagueu el cap sota l'ala. i jo no m'amago però tampoc sóc tant retrassada de deixar el nom. que una mica d'intel·ligència corre per aqui i per allà i tots sabem buscar-nos per l'internet
+3
-12
CARA DURA
Anònim, 18/03/2013 a les 17:56
Teniu masses problemes tots plegats! "que diran de la gent de Vic?? que es veuen a tots coma perroflautes? que vagin amb corbata" vinga homee!!! ves a prendre... t'acaben de treure la casa injustament i encara demanes que vagin amb traje i corbata???? pocavergonya. La gent de vic, en general, sou massa "senyoritos2 i no teniu pebrots a protestar per res. I que és això de que no hi ha regals? Clar qu no n'hi ha, però abans es protestava per les injusties, i ara ens hem acostumat a que ens ho donguin tot i no protestar per res, semblem xais. per no dir altres paraules. Puc contestar i repartir a tothom però ja m'he ne cansat. NO TENIU COR!!! gent de fora els estan/em ajudant en el q faci falta. un a mica d'ajuda i ressó perq es solucioni d'una vegada i puguin viure en familia, poder dir "bona nit" als seus fills. despertar-se amb ells jugar, ajudar a fer deures, vestir-los. Això és vida. Reivindicacións i ... (prefereixo callar perquè sino no em publicaran el comentari). VISCA CATALUNYA I LA SEVA GENT!
+4
-1
Del banc vinguerem i de casa ens tregueren
Anònim, 19/03/2013 a les 13:33
Jo ahi vaig passar per c/ Verdaguer i la veritat em va semblar lamentable el que vaig veure,a sobre que tenen la borera ocupada ells es posan a la poca borera que queda per passar la gent, tot eran riatlles i catxondeo, allò semblava una mini festeta, només faltava la barbacoa. Costa molt solidaritzar-te quan veus aquestes imatges, suposo que ho estan passan molt malament, pero no ho transmeten amb la seva aptitut, se suposa que han de presionar al banc no als vianants.Penseu que per aquesta borera passa gent gran, canalla i gent amb cadira de rodes, no es facil per ells.
Només desitjar aquesta parella que tot surti bé.
Anims i endevant.
+1
-0
Va pels veis
Tere, 20/03/2013 a les 17:55
Hola...................aixó va per tots els veins del carrer Verdaguer, botiguers, empreses i sobretot particulars i a tota la gent que si vulgui afegir............

Resulta que al Ajutament de Vic no els hi ha arribat prous queixes del veinatge sobre el cas dels indignats del Banesto, fa varis dies que i son segueixen invadint el carrer, embrutant-lo, fent les seves necesitats, cuinan amb butá, en fi vivint, fent merder i fent la vida bastant insoportable a la gent que hi vivim, paguem els nostres pisos, els nostres impostos i intentant no molestar el proxim.....

Us donc una adreça on podeu fer arribar les vostres queixes per si aixi li arriben a la regidora de barri:


http://barrivic.nord.wordpress.com


Potser servira per "algo" o no....................