Ús de cookies
Osona.com utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Esquerra no pactarà mai més a Vic un pressupost amb Josep Anglada

La secció local decideix que no es donarà ni s'acceptarà cap suport de PxC. Des d'ara, els dos regidors d'ERC participaran de manera activa a l’elaboració dels comptes.

| Actualitzat el 26/02/2013 a les 13:49h
Joan López, en un ple municipal. Foto: Adrià Costa

ERC no pactarà a l’Ajuntament de Vic cap més pressupost amb PxC, tal com ha fet per a l’exercici 2013 . Tampoc donarà suport a cap de les mocions que presenti la formació liderada per Josep Anglada, a no ser que siguin d’interès general per a la ciutat.

Així ho va decidir l’assemblea de la secció local el passat 14 de febrer, en una trobada marcada per la mala maror dels pressupostos a l’Ajuntament de Vic, on l’equip de govern (CiU i ERC) van formalitzar un pacte amb PxC, en no trobar cap suport en els altres partits de l’oposició. La campanya engegada per Josep Anglada, que ha amplificat la seva participació a la negociació, adjudicant-se la repartició de 100.000 euros a diverses entitats, ha acabat de vessar el got de la paciència dels republicans.

ERC no ha amagat mai la seva incomoditat després del pacte amb PxC. Tampoc els seus militants i simpatitzants. El sentiment es va traslladar a l’assemblea de fa dues setmanes, que va votar, i aprovar, una decisió important: no es tornarà a pactar res més amb PxC. La postura inclou dues variants.

Per un costat, els dos regidors d’ERC, Joan López i Joan Ballana, han sol·licitat a l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, que els permeti participar directament a la negociació dels propers pressupostos, que afecten el conjunt de l’equip de govern. Fins ara, aquesta tasca la realitzava únicament el regidor d’Hisenda, en aquest cas, David Sala (CiU). L’alcalde ha acceptat i deixarà que els regidors republicans també hi participin.

Amb aquest pas, “no es tornarà a repetir el que ha passat aquest any”, opina Ballana. “No pactarem cap més pressupost amb PxC”, assegura de manera contundent. “D’aquesta manera, ens evitem sorpreses d’última hora”, afegeix Josep M. Font, president d’ERC Vic. ERC, però, no descarta que en alguna aprovació dels pressupostos s’hi afegeixi PxC, per compte pròpi, ja que això no ho poden controlar, però sí que assegura que no es pactarà directament amb ells sinó amb els altres partits.

La decisió de l’assemblea també inclou refermar-se en la posició actual de no donar suport a cap moció que presenti PxC als plens municipals. Els regidors d’ERC votaran sempre en sentit negatiu o, en tot cas, s’abstindran. Si la proposta de la formació d’Anglada és d’interès general per a la ciutat, es traslladarà a l’executiva abans del ple, perquè hi doni el vist-i-plau per votar-hi a favor.

Trobada amb Unitat contra el Feixisme

En aquest marc, el passat divendres, els dos regidors d’ERC es van trobar a Vic amb  membres d’Unitat contra el Feixisme i el Racisme de Vic per tal d’intentar aclarir “malentesos”. A la reunió també hi van assistir dos representants de l'entitat des d'un àmbit nacional, en concret, David Minoves (que també és secretari de Moviments Socials i Immigració d'ERC) i David Karvala. Unitat contra el Feixisme estava un xic molesta amb el flirteig d’ERC amb PxC a Vic, sobretot arran de l’aprovació dels pressupostos, i més tenint en compte que els republicans són un partit que "sempre s’han mostrat contraris a les idees feixistes", segons un portaveu de l'organtizació.

La reunió ha estat valorada de manera molt positiva per les dues parts i s’ha decidit treballar de manera conjunta en alguns fronts, com el de l’oposició a les actituds feixistes. ERC també va traslladar a la reunió la decisió de l’assemblea, que va en la línia que es reclamava des d’Unitat contra el Feixisme i el Racisme.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+36
-73
La cup tenia raó
Anònim, 26/02/2013 a les 15:45
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+31
-54
simpatitzant cupero
Rectificar és de savis, 26/02/2013 a les 16:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+35
-12
hmm
Tomppa, 26/02/2013 a les 16:00
Problema de Catalunya són PP i PSOE.
+27
-46
Benvinguts!!!
Anònim, 26/02/2013 a les 16:07
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+61
-18
Cup raó??
Anònim, 26/02/2013 a les 16:14
Al comentari que diu que la Cup tenia raó que s',,ho fagi mirar perque gràcies a la Cup la PxC es lo que es. Veig que com a miñim ERC aplica la lògica i sap governar i aturar la PxC a la vegada,que es el que mai sabrà fer la Cup.
+53
-18
M3
Oriolet, 26/02/2013 a les 16:33
Els de la CUP que es deixin de Método3 i després ja en parlarem.
+14
-30
Vergonya
Anònim, 26/02/2013 a les 17:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-17
democracia?
Anònim, 26/02/2013 a les 18:25
Aixo si que es democracia mirar cap a una altre banda lo que han votat milers de vigatans,quina lliço de democracia,us agradi o no aixo es lo que ha votat el poble,i si lan votat busqueu solucions no demagogiques
+34
-14
remeienc
Joan, 26/02/2013 a les 18:54
en aquest mon de corruptes veig que els d'esquerra són els únics dels que et pots fiar.almenys son honestos i coherents i son clars.ben fet.Ballana no afluixis endavant
+27
-8
superioritat moral
Anònim, 26/02/2013 a les 19:06
La cançoneta de la superioritat moral cupaire cansa molt.
+13
-29
Molt Fácil
Jordi, 26/02/2013 a les 19:44
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-16
felicitats
Joan Mas, 26/02/2013 a les 19:50
Ben jugada ERC ! Esteu sent la referencia a Vic i l'unic partit que sembla tenir les coses clares de l'ajuntament.
+9
-7
Contents
Anònim, 26/02/2013 a les 20:13
Uns estarem bé sense PxC, altres hi estaran sempre bé contra PxC. És una petita diferència.
+30
-11
Na per feina
Anònim, 26/02/2013 a les 21:50
Aviam tothom carrega els neulers a erc vic pero resulta que acaben sent els unics que penquen i van per feina i combaten el feixisme amb accions concretes tot i haver-se hagut de menjar el pressipost amb pxc. m'interessa mes la feina de fons que esta fent en ballana prls barris.No crec que l'estrategia de cup i iniciativa i solidaritat sigui massa coherent tot i ser legitima.
+24
-10
extrems
patufet, 26/02/2013 a les 23:20
ni pxc ni cup, cap dictador a l'ajuntament,ni de dretes ni d'esquerres!
+9
-16
Nunca digas nunca jamás
Anònim, 26/02/2013 a les 23:25
Al sr. Lopez, i als d'ERC de Vic, els hi recomano aquesta película de James Bond, el de veritat, el Sean Connery. Molt bona, i amb un títol per reflexionar-hi.
+8
-20
Ai ERC Vic
Anònim, 26/02/2013 a les 23:55
Han trigat prou a adonar-se de que pactar amb el feixisme no convé ni a la ciutat, ni a la democràcia, ni als drets humans ni a ERC.

En fi, arribeu molt tard però benvinguts al bàndol dels demòcrates.
+11
-8
ja era hora!
Anònim, 27/02/2013 a les 00:02
Com era allò que deia en Dieguez de la retroalimentació?
Com era allò que deien que no hi havia cap pacte amb PxC?

Rectificar és de savis i s'agraeix per la bona convivència a la ciutat. Esperem que compliu amb aquesta encertada decisió.

+5
-7
SI
Anònim, 27/02/2013 a les 00:10
"en no trobar cap suport en els altres partits de l’oposició"
Aquesta frase que surt a la notícia és opinió d'ERC, d'Osona.com o dels dos?
+6
-26
pxc
Anònim, 27/02/2013 a les 01:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-21
Rei
Anònim, 27/02/2013 a les 07:30
Aquest en Lopez em fa pensar amb el rei d'Espanya quan va anar a caçar elefans i va haver de rectificar...
+17
-6
ERC
Anònim, 27/02/2013 a les 09:13
No se sí us adoneu pero ERC marca el pas a l'Ajuntament de Vic i també l'agenda! Quina oposició mes il.lusa i baixa de mires que hagueu d'anar sempre a remolc del què fa o diu esquerra!
+18
-3
culpables
Anònim, 27/02/2013 a les 10:12
Estic totalment en desacord en pactar amb PxC però algú s'ha parat a pensar pequè s'ha hagut de fer, això també interessa a l'oposició haver de forçar aquest pacte per després poder criticar a l'equip de govern, els que seguim de prop la política local sense ser de cap partit també veiem quin és el joc de l'oposició per tant aquí tothom és culpable em sap greu però ni CUP ni SI ni PSC ni ICV es poden rentar les mans d'aquesta manera!!!!!!
+7
-3
extrems
Anònim, 27/02/2013 a les 11:35
Insisteixo: alguns serem feliços sense PxC i altres sempre seran feliços contra PxC. Al final es necessiten!
+13
-19
Propaganda
PROPAGANDA, 27/02/2013 a les 11:57
Aquets d'ERC només saben fer propaganda.Pregunteu-los quanta gent vinculada amb ells té bons contractes amb l'ajuntament de Vic? pregunteu-los pq van votar en contra de penjar l'estelanda a l'ajuntament de Vic fa un temps i a canvi de què? alguns encara tenim memòria.Em costa molt creure que encara algú sel's cregui i els valori
+11
-11
PROPAGANDA
Anònim, 27/02/2013 a les 15:00
Això mateix crec que és el què hauríen de fer, ACLARIR
quanta gent vinculada amb ells té bons contractes amb l'ajuntament. Després que es fiquin amb PxC, però primer TRANSPARÈNCIA.
+2
-2
Retroalimentació
Josep M. Diéguez, 28/02/2013 a les 12:52
Vés a saber si generaré ara una allau de nous missatges. No és la meva intenció, i per tal de no contribuir a la polèmica, si n'hi ha no hi intervindré. De tota manera, com que he sortit esmentat un parell de cops als comentaris, una directament i l'altra sota l'eufemisme d' "intel·lectual, per definir-lo d'alguna manera" (jo no m'hi he autodefinit mai, per cert), crec que alguna cosa hi he de dir. Considero que no és incompatible estar en desacord amb alguna actuació municipal del nostre partit i opinar alhora que altres partits segueixen una estratègia determinada, el que jo en vaig dir "retroalimentació". Em refermo tant en una cosa com en l'altra.
+3
-2
RACISME
Anònim, 28/02/2013 a les 15:21
... que no haguéssin pactat, d'entrada.
Amb els partits racistes el que s'ha de fer no és pactar, sinó denunciar!!!!!!
+1
-1
de
Anònim, 28/02/2013 a les 20:58
tots van aal mateix, aERC hi ha gent molt honesta pero tambe hi ha molt oportunista, que a la llarga se els hi veu quin pa i donan.Per mi l' anglada es un impresentableque ningu te els prou valor com per pararli els peus.sino que li fan la rialleta i para de comptar
+5
-0
Que les branques ens deixin veure el bosc
Anònim, 02/03/2013 a les 15:53
Gran cagada d'ERC deixant que CIU pactes pressupostos amb Anglada. Sens dubte, complaença per part d'algu i inexperiencia per d'algu altre. Es l'abc i sembla mentida que no se n'haguessin adonat.
Ara be, considero que tambe es totalment erronia la postura de no votar cap iniciativa de pxc. em recorda a la postura miop de les CUP i mes enrerap, a la postura de l'equip de govern de l'anterior legislatura. Que no ens en recordem, de com va acabar... Dspres d'aillar numantinament a l'Anglada (ni aigua...), resulta que PXC a les seguents eleccions augmenta resultats...
Que les branques no ens impedeixen veure el bosc . ERC ha pecat d'acomodats (algun) i de pardillos! (en algun altre) amb el darrer pressupost, pero aixo no ha de provocar un moviment pendular cap a l'altre extrem. PXC te el que te i no creixera mes, el que cal es que baixi i per tant donent-los les minimes excuses com a victimes del sistema. Aixo si, CAP MES PRESSUPOST CONJUNT !!!!