Casa Tarradellas, segona empresa catalana amb més queixes per l'ús del català

Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors presenten l'informe anual conjunt.

| 06/06/2012 a les 08:22h
Arxivat a: Societat, Casa Tarradellas, català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/06/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors han presentat l'informe de queixes rebudes durant l'any 2011, fruit de l'acord de col·laboració entre les dues entitats. El document explica que durant l'any 2011 s'han rebut 1.117 queixes lingüístiques sobre dèficits d'ús del català i vulneració dels drets lingüístics.

El major nombre de queixes (394) es van rebre per la disponibilitat, o sigui, per la capacitat de les empreses per atendre i entendre per escrit o oralment en català i/ o per posar a disposició dels clients els documents d'oferta i serveis, així com documents oficials de facturació. La segona queixa del rànquing (328) va ser per a l’etiquetatge i la tercera (222), per la retolació de l’establiment.

Entre les empreses que han rebut més queixes, destaca Casa Tarradellas, amb 52, només superada per Unilever, amb 53. Darrera se situen Panrico, Nutrexpa i Nestlé, amb 49, 46 i 42 queixes respectivament. Molt més lluny ja, hi trobem Cobega, amb 28, i Movistar, amb 14.

Llegiu informe

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Tenen un problema. Casa Tarradellas no estima prou la llengua catalana.
Capità Nemo., 06/06/2012 a les 09:48
+48
-22

L'actitud lingüística del senyor Josep Tarradellas i Arcarons costa d'entendre. Quan era jove va col·laborar en l'organització d'un recital d'en Raimon en circumstàncies molt difícils. Ara que s'ha fet gran, en canvi, no és capaç de respectar la llengua catalana com ho fan els grans empresaris Joan i Josep Font, per exemple.

Com que és tossut i no canviarà pas, potser haurem d'esperar a veure si el seu fill, el senyor Josep Tarradellas i Falgueras, s'estima més i respecta més la llengua catalana. Casa Tarradellas hauria de moure fitxa aviat. El desprestigi d'una empresa no només el pot provocar un bacteri que viu i es reprodueix en una torre de refrigeració.



CATALÀ SEMPRE. CATALÀ A L'ATAC.





D'acord
Capg, 06/06/2012 a les 11:51
+30
-22
Totalment d'acord amb tu Nemo.

En concret però, jo no tinc massa fe amb el fet que pare i/o fill canviïn...
Si...
Anònim, 06/06/2012 a les 11:59
+19
-28
Passa que aquest tipus d'empresaris se'ls fa petit el país. Agafen complexe de província i fan vassallatge del govern espanyol. Llavors, les questions com la llengua els patina.
Haurien d'adonar-se que estàn fent molt de mal a la llengua i al territori, i rectificar. La Damm, per exemple, ho ha fet.
Esperem que vegin la llum.
Mentre, no mengem espetec a casa.
increible
Anònim, 06/06/2012 a les 13:55
+22
-32
que un periodista escrigui una noticia d'una xorrada...
aixi anem
Com es possible ?.
Anònim, 06/06/2012 a les 16:22
+27
-22
Com es possible que es critiqui a CASA TARRADELLAS. per el fet que es digui que:"no s'estima prou la llengua catalana".
quan es de sobres conegut que es fa molt de pais: -Coneguts arreu,premis nacionals e internacionals, inversions en plantes de reciclatges i ambiantals,col-laboracions amb Universitats y diferents Fundacions i sobre tot donan feina a centenars de persones del nostre entorn i pais.

Tant de bo, sortissin molts empresaris com en JOSEP TARRADELLAS, per el bé del pais i el territori.
Ai mare...
Conxi, 06/06/2012 a les 17:02
+31
-16
Pels autors dels comentaris: m'agradaria saber quants de vosaltres i teniu familiars i/o amics treballant a l'imperi Tarradelas...

Va va, no us queixeu tant home, que sort en tenim d'ell a la comarca!
EMPRESARI
Anònim, 06/06/2012 a les 17:45
+29
-18
Mal us pesi a alguns el principal client catala es el mercat espanyol. Si voleu només fabriquem per Catalunya i a partir de dema ens sobran la meitat dels habitants.
Un Nemo molt sectari
Anònim d'ara i aquí, 06/06/2012 a les 18:27
+18
-10
Quan de la llengua en fas una arma llencivola que posa en l'ull de mira una empresa modèlica que dona treball a tanta gent, demostra que ets un insensat capità Nemo. Tens pasta de fanàtic i no et dolen "prendes" si per la llengua has de posar a la picota algú....que ja ets un xic grandet capità per anar amb aquests arguments tan sectaris. Ja es veu que no hi treballa ningú de la teva família.
Amaguem-nos...
Capg, 06/06/2012 a les 18:41
+11
-12
O sigui que ens hem d'amagar de ser catalans? Per què? No acabo d'entendre certs comentaris... Cert és que dóna molts llocs de treball, i gràcies; només estem dient que no passaria res perquè introduís el català als productes que fabrica (que al cap i a la fí són catalans). Res més. Qui no ho vulgui entendre, que no ho entengui.

Ah! I a mi em sembla una notícia rellevant en una època que el català és tant atacat des d'instàncies polítiques i judicials. Va bé saber qui fa "el joc" als genocides i qui no. Però és la meva opinió...
Oju que tufageu...
Anònim, 06/06/2012 a les 20:45
+13
-10
Vès que a mí també em cauen simpàtics els de Bon Preu, però us recomano que doneu una ullada a les etiquetes, especialment a les dels peluxos i joguines de plasticorro, que absolutament totes són fabricades a la Xina. Això si, es veu que parlen tan bé el Català aquests Xinesos però.
Goiteu, el que heu de veure és que aquest paio, que inverteix diners aquí i contracta gent d'AQUÍ, continui amb ganes de fer coses, perque us ben juro que amb la pandilla de vagarros i gandularros que hi ha en aquest país, aquí no muntarà empreses ni Deu, i això que aquest va muntar la franquícia més gran coneguda, però si fos ara no li vindrien pas ganes.
Deixeu treballar a la gent en pau, i al menys, si no li voleu comprar pizzes o fuets no emprenyeu ni aixequeu polsaguera.
està claríssim...
laura, 06/06/2012 a les 21:33
+12
-6
si es que amb el català no s'en va enlloc...amb la llengua Española sempre quedes bé
Fer servir la llengua catalana crea atur?
MIK., 07/06/2012 a les 10:51
+13
-1

¿Els milers d'empresaris que fan servir la llengua catalana en l'etiquetatge dels seus productes són uns irresponsables? ¿Posen en perill les seves empreses?

El senyor Josep Tarradellas i Arcarons té un prejudici molt personal contra l'ús de la llengua catalana de l'alçada d'un dels campanars que aquest diumenge repicaran amb alegria per commemorar el Dia de la Memòria.

Molts prejudicis es curen pensant.

CATALUNYA ÉS UN PAÍS GRAN. L'ESPETEC TÉ BON GUST.

CATALÀ SEMPRE.









El Capità Nemo té raó.
Anònim, 07/06/2012 a les 11:43
+9
-1
El senyor Tarradellas no estima prou la llengua catalana, és molt tossut i inflexible i no fa gaire cas dels consells assenyats de l'Anna, del seu fill, de la Miquelina i d'en Pep Ylla.

Només escolta els consells castellans del Paco Roig de Mercadona.

Feina sí, català també.
Com es diu l'amo?
Pep, 07/06/2012 a les 11:49
+3
-0
Es diu TArradellas o TErradellas?
es aquest el camí?
J.Vila, 07/06/2012 a les 16:12
+6
-1
Com es que sempre hi ha d'haver algú que sempre li agrada veure el mig got buit. Vergonyós a aquestes alçades de la crisi a criticar les empreses, i sobretot aquelles que encara donen feina a la gent.
Mentre algú dedica recursos econòmics a donar feina, a ajudar a institucions, a la formació, a la salut entre d'altres, entitats com plataforma per la llengua, consum català que segur que fan una bona feina, ara l'estan fent molt malament... cal ser prudents i positius, no es gens fàcil per una empresa mantenir l'activitat, crear llocs de treballa i facilitar que moltes famílies aguantin la crisi.
Siguem curosos, Casa Tarradellas es una empresa que a la nostra comarca aporta una important activitat econòmica, i una gran activitat social, el meu suport a l'esforç, la solidaritat, el treball ben fet,
El cognom és...
Anònim, 07/06/2012 a les 17:43
+3
-1

Em sembla que el cognom és TErradellas i la casa TArradellas. Potser la Miquelina ens ho pot confirmar.

Cognom
Anònim, 07/06/2012 a les 22:40
+1
-1
De fet que es pot esperar d'un senyor que fins i tot s'ha canviat una lletra del cognom perquè soni més espanyol, (ta en lloc de et)
anunci televisió
Anònim, 07/06/2012 a les 23:58
+4
-2
No se si us heu fixat en el famós anunci de Casa Tarradellas, el llarg vull dir, que encara el passen en algunes tv.
La mare que deixa els fills amb els avis i s'ho passen molt i molt bé.

Si el torneu a veure, fixeu-vos que s'evita premeditadament que hi surti el pa amb tomàquet. Lo català a Espanya no ven, i per això hi surt una taula on hi ha de tot, però mai pa amb tomàquet.
La pela és la pela.
Així anem
un, 09/06/2012 a les 15:50
+0
-3
El cas és fer una polèmica d'una xorrada.
La sort, és que en aquest país, tot va sobre rodes. I no tenim més problemes que aquest.
pelear por otras cosas .
Anònim, 03/04/2014 a les 12:10
+0
-0
Estais mezclando la politica con todos los temas y eso os va a costar caro. Es una empresa y tiene que mirar por ella y por sus trabajadores, y preguntarles a ellos que opinan. Si le tocais los cojones a estecempresario y a otros con estos temas de politoqueo. Lo que se va ha conseguir es que las empresas se nos vayan de cataluña y luego nos tocara llorar por que se nos va el trabajo. Eso si siempre hablan los que no estan trabajando en ella. Los que tienen su trabajo en otro sitio. Criticar a vuestro jefe o empresa. NO a ellod no por que puedo quedarme en la calle. Salir a la calle a luchar por la cantidad de millosnes que nos estan robando en los ayuntamientos , gl generalitat etc .. a esto no criticamos y si a una empresa " catalana " que esta dando trabajo a catalanes si... dios si nos dicen que nos suicidemos .... preguntamos ..... " en catala siuspla " ;)