Redacció Osona.com | Actualitzat el 30/01/2012 a les 10:54h

Una inversió «arriscada» a Rumasa força la destitució del rector de Sant Hipòlit

Jordi Castellet deixarà la parròquia el proper diumenge. Així ho ha decidit el bisbe de Vic.

El rector de Sant Hipòlit, Jordi Castellet, deixarà el seu càrrec el proper diumenge, dia 5 de febrer, per decisió pròpia del bisbe de Vic. La resolució és fruit d’una operació econòmica “fallida i massa arriscada”del mossèn, tal com reconeix el mateix Castellet en una carta de comiat als feligresos que també ha sortit publicada al seu bloc. El rector va invertir l’any passat 200.000 euros en pagarés d'una de les empreses de Ruiz Mateos, de Nueva Rumasa, que ha fet fallida. Una part dels diners invertits eren de la parròquia. Castellet va fer l’operació sense el permís del bisbat.

El capellà ha demanat disculpes a la seva carta de comiat. “Segur que no tot ho he fet bé i demano disculpes i mil perdons quan algú s’hagi pogut sentir malament al meu costat, en un compromís o en una situació difícil d’explicar. El meu caràcter a vegades m’ha ajudat i a vegades m’ha traït. En sóc ben conscient”, reconeix.

Aquest caràcter tan impetuós li ha costat car i en ocasions ha tingut picabaralles amb alguns dels veïns del poble, per temés ben diversos, com la polèmica de l'escola Sagrats Cors. La seva vessant més polèmica l’hem poguda seguir a Osona.com, des dels seus articles a la secció d’Opinió del nostre diari.

Castellet ja s’havia proposat canviar d’aires l’estiu passat, però el van retenir les Jornades de la Joventut i les obres de la teulada de l’església. Ara, el seu destí encara no està decidit, tot i que sembla que té intenció de fer “una pausa” i dedicar-se a l’estudi. El que sí està clar és que no continuarà vivint a Sant Hipòlit: “No voldria ser cap destorb ni cap ombra al rector que el senyor bisbe designi. Per això no us ha d’estranyar que senzillament desaparegui”.

Castellet, que ara té 42 anys, ha estat 14 anys al capdavant de les parròquies de Sant Hipòlit, Sant Esteve de Vinyoles, Sant Marcel de Saderra i Sant Genís d’Orís. Durant aquest període, tal com recorda el rector a la carta, a les parròquies s’han gastat 1.300.000 euros en obres, millores, col•lectes, accions de caritat i manteniment.

Carta de Jordi Castellet als feligresos

Navega per les etiquetes

religióJordi Castelletbisbe de Vic

COMENTARIS

+29
-1
esturat
garriga de manlleu, 30/01/2012 a les 11:36
apa, tenia entés que el clero invertia en obres solidàries pels nens morts de fam d'Africa i no en: "QUE TE PEGO LECHE", i que, a més, ja te pebr.....invertir en aquell individu
+44
-3
ja era hora
Anònim, 30/01/2012 a les 12:57
Ja era hora! Encara no sé com ha pogut durar tants anys... Ja n'havia fet masses!
+24
-5
NO SON AIGUA CLARA
SONIA, 30/01/2012 a les 13:57
ES DE ESPERAR, SI PENSEM QUE EL CLERO ES AIGUA CLARA HO TENIM CLAR.CON LA IGLESIA HEMOS TOPAO
+20
-2
per fi
Anònim, 30/01/2012 a les 16:22
Gracies a Deu que el treuen.
No entenc com no l'hi ha caigut la cara de vergonya de les mil i una que n'ha fet a la gent del voltreganes.
+5
-9
No tot son pèrdues.
Cartanya, 30/01/2012 a les 16:58
No puc entendre com un col•lectiu que rebrà 13 milions d`euros del Govern central, tingui que enutjar-se per la pèrdua de200.000 euros, (NO ES TINC D`ACORD, EN QUE SIGUI UNA PERDUA), Rumasa, a fet fallida, però nomes de la empresa Cacaolat, han cobrat entre 30/50 Milions €, estem d`acord en que son mols diners, però per un costat trigaran a rebre el que els i toqui, i per l`altre els hi arribarà, aquet gran import, del que segurament alguna cosa en sucarà aquet bisbat, i amb el mateix esforç.

+26
-0
D'on han sortit tants diners
Anònim, 30/01/2012 a les 17:24
Pel que sembla part dels diners eren seus i part de la parròquia. Jo em pregunto d'on han sortit tants diners?.Tinguem en compte que parlem de 33 milions de les antigues pessetes. Quin morro!.
+22
-0
Un del poble
Anònim, 30/01/2012 a les 17:34
Ja era hora!! encara ha tardat massa!
+25
-0
Mare Meva. Ara ho veu el bisbe?
Cuca de Llum, 30/01/2012 a les 17:50
Aquest home qu n'ha fet de tots colors a la prroquia, ara el faran fora per malbaratar 200.000 euros, i no ho han fet per durant anys malbaratar els feligresos fis a quedar sola l'esglèsia. Mare meva.
+7
-1
Una precisió
Anònim, 30/01/2012 a les 20:01
Sonia, la frase "amb l'església hem topat" ve del Cuixot (o Quixot) de Sirvent, llibre que coneixem pel "Quijote" de "Cervantes" i que ja diu des del seu pròleg que és una traducció, que alguns erudits i estudiosos, i cada cop més, estan convençuts que és d'original català.

Si ho llegim en el llibre la frase original diu que gràcies al campanari de l'església han trobat el poble que buscaven. L'ús que es sol fer d'aquesta frase "amb l'església hem topat" ve d'un malentès i significa exactament al inrevès: que gràcies a l'església han pogut orientar-se, situar-se i arribar a la meta que volien.

En el sentit habitual del terme, la frase també vol dir que s'ha topat amb la realitat, amb la veritat o bé amb quelcom que no és manipulable, ni s'hi pot arribar a componendes, és a dir amb un fet seriós i inamobible.

I és ben curiós que aquests significats es refereixin tots ells precisament a l'Església Catòlica.
+9
-2
visca el clero
perepunyetes, 30/01/2012 a les 20:06
aixi anem i aquets son els que ens tenen de salvar l'anima?
+7
-0
A l'atur?
Anònim, 30/01/2012 a les 20:09
No patiu que ja el recol3locaran, te molt de bo amb el sr bisbe.
+7
-23
On és la culpa?
Anònim, 30/01/2012 a les 20:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-1
La culpa? del rector!
Ignorant, 31/01/2012 a les 08:30
Anònim, en primer lloc, en invertir unilateralment uns diners que no eren seu (ja siguin tots o una part), calia anar molt en compte.
Per molts anuncis que aquesta companyia hagués posat, si hagués consultat a qualsevol assessor financer (que de ben segur, n'hi havia algun entre el seu feligrat), li hauria advertit de que era una operació de MOLT alt risc.
En segon lloc, quant parlem d'invertir, no ens hem de mirar tant la rendibilitat sinó en què s'inverteix, i no cal oblidar que estem parlant d'una persona (Ruiz Mateos), que per molt de l'Opus que sigui, els seus antecedents no li proporcionen precisament una legitimació suficient. Si no, aleshores, podem justificar també les suposades inversions en armes de l'Església en armes, les quals li deuen proporcionar una altíssima rendibilitat.
I, finalment, està dins un col·lectiu (l'Església) i els diners que rep no són seus, són de l'Església, i la seva obligació era consultar-ho o informar-ne en comptes de fer-ho d'amagat.
Per tant la seva actitud és totalment reprovable i, en haver perjudicat a terceres persones que van confiar amb ell i amb l'Església, ha d'assumir les responsabilitats que se'n derivin....
+0
-0
salvem cacaolat?
Anònim, 03/02/2012 a les 05:39
No fa gaire encara se sentien per la ràdio, per la tele i per mitjans de comunicació saberudes veus de solidaritat amb Cacaolat i altres empreses catalanes que corrien risc de fallida
+1
-2
No ho entenc
Anònim, 03/02/2012 a les 14:14
No entenc perquè s'ha amagat el comentari "On és la culpa?"
No veig res ofensiu ni mal dit
Realment cal preguntar-se, n'hi ha per tant?
Perquè sí: on és la culpa? en una inversió arriscada? en voler obtenir els euros que li faltaven per pagar a tothom?
En tot cas la culpa estaria en no haver informat al bisbat, que li ho hagués desaconsellat o impedit, però si fos un simple particular seria una víctima, o no?
S'ha embutxacat els calers? Ho ha fet amb mala intenció? I si l'operació hagués sortit bé, què? I si ho hagues fet en un fons més segur i menys rendible?
De veritat que no ho entenc

+1
-1
Hi ha inversions pitjors
Anònim, 03/02/2012 a les 14:56
Ni sóc d'allà ni conec el cas però si un mossèn que no és un expert en aquests temes i a més cobra un sou menys que mileurista fa una inversió arriscada però pública i notòria i fins aconsellada com deia el de la ràdio per tal de poder pagar tothom i li surt malament rep tantes crítiques, aleshores quantes i com de greus n'haurien de rebre els experts que cobren sous astronòmics i per tal d'enriquir-se ells i les seves entitats fan inversions molt pitjors i amb pitjor resultat portant a més entre tots a la societat a una crisi general i a sobre se'ls rescata amb diners públics a base de retallades!
+0
-0
Segur
Anònim, 05/02/2012 a les 00:53
Segur que a la comarca d'Osona hi ha dotzenes de persones, i potser centenars i tot, que han fet inversions pitjors i amb pitjor resultat.
Unes quantes d'elles, bastantes, teòricament expertes en el tema pels seus estudis d'econòmiques o empresarials, o bé de dret, comerç, marketing o el que sigui. N'hi ha d'haver molts que han picat amb Nueva Rumasa i molts en coses similars. El pitjor de tot és que n'hi ha, potser desenes, que és la seva feina, o que ho feien per enriquir-se. I molts d'ells amb diners dels altres, aconsellant-los o invertint-los.
Potser al destacar a aquest rector se l'usa com a cap de turc de tota una situació social i econòmica, en el que molta gent no s'hi vol veure reflectida.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  29°C
divendres
13°C  30°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 190

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: El Museu de l'Art de la Recessió

El Museu de l'Art de la Recessió

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: