Redacció Osona.com | Actualitzat el 13/01/2012 a les 08:00h

El Fòrum de Debats reprèn les activitats parlant d'aliments

Avui, conferència de Gustavo Duch. En aquesta notícia hi trobareu tota la programació del primer trimestre de l'any.

El Fòrum de Debats reinicia les seves activitats, després del parèntesi festiu, amb la programació d'una conferència amb el títol de "L'ALIMENTACIÓ GLOBAL: UNA MIRADA AMB LES ULLERES DE LA SOBIRANIA ALIMENTÀRIA", a càrrec de Gustavo Duch, fundador i expresident de Veterinaris sense fronteres, de la Junta Directiva de la Federació Catalana d'ONGD i impulsor de la Sobirania Alimentària dels Pobles. La xerrada tindrà lloc divendres, 13 de gener, a les 8 del vespre, a l'Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu, Rbla. Hospital, 11, de Vic. Com sempre, anirà seguida de col•loqui.

El control dels aliments té unes enormes repercussions econòmiques i de salut per al conjunt de la població mundial. L'ofensiva "globalitzadora" del capital, des de ja fa uns quants anys, ha considerat de gran valor estratègic aquest sector per raons òbvies. En efecte, sense alimentació no hi ha vida i parlem, doncs, d'un mercat potencial de 7000 milions de persones que s'intenta concentrar en molt poques mans.

Gustavo Duch és un dels més intrèpids denunciadors d'aquestes maniobres i, per escrit i en conferències com la de divendres, exposa amb una gran quantitat d'informació de primera mà i d'experiència dades i reflexions sobre la qüestió amb una gran contundència. Va ser fundador i primer president de Veterinaris sense fronteres (1991-2009). Pertany a la Junta Directiva de la Federació Catalana d'ONGD i és president d'Àgora Nord-Sud. És un dels més qualificats impulsors de la Sobirania Alimentària dels Pobles. Col•labora amb La Vía Campesina i en campanyes com "No te comas el mundo" i "Som lo que sembrem". Infatigable divulgador, ha publicat centenars d'articles per via digital o en publicacions com El Periódico, Público, La Jornada de México, Galicia Hoxe, El Correo Vasco entre moltes altres. Igualment és autor de força llibres, els darrers dels quals són “Alimentos bajo sospecha” (Ed. los libros del Lince) i “Sin lavarse las manos” (Ed. Play Attitude).

----------------
PROGRAMACIÓ DEL FÒRUM DE DEBATS
DE GENER A MARÇ, 2012


- 13 de gener de 2012: L'ALIMENTACIÓ GLOBAL, UNA MIRADA AMB LES ULLERES DE LA SOBIRANIA ALIMENTÀRIA.
A càrrec de Gustavo Duch, expresident de Veterinaris sense fronteres, de la Junta Directiva de la Federació Catalana d'ONGD i impulsor de la Sobirania Alimentària dels Pobles.
Conferència. Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital, 11). Vic.8 del vespre.

- 27 de gener de 2012: LA SALUT HUMANA SOTA EL CAPITALISME SALVATGE.
Introduïda per Carlos Nieto, metge argentí especialista en malalties psicosomàtiques.
Tertúlia. Cafè de l'Orfeó. Vic. 9 del vespre.

- 10 de febrer de 2012: LA IMMIGRACIÓ I ELS SEUS NOUS SIGNIFICATS
A càrrec d'Enrique Santamaría, sociòleg i professor.
Conferència. Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital, 11). Vic. 8 del vespre.

- 24 de febrer de 2012: EL DRET A L'HABITATGE
A càrrec d' Ada Colau, de la coordinadora pel Dret a l'Habitatge i Carme Trilla, responsable de Càritas-Barcelona i exdirectora general en l'anterior Govern de la Generalitat.
En col•laboració amb la Plataforma pel Dret a l'Habitatge.
Conferència. Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital, 11) Vic. 8 del vespre.

- 9 de març de 2012: L'INTERNET DEL FUTUR (GUIFI).
A càrrec de Ramon Roca, President de la Fundació Privada per a la Xarxa Oberta, Lliure i Neutral guifi.net
Conferència. Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital, 11) Vic. 8 del vespre.

- 23 de març de 2012: ISLÀNDIA I LA CRISI AVUI
A càrrec d' Artur Rubinat, llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia, i Jordi Berbis, economista, membre del Seminari d'Economia Crítica TAIFA i articulista.
Conferència. Auditori d'Unnim-Caixa de Manlleu (Rbla. Hospital, 11) Vic. 8 del vespre.

Navega per les etiquetes

Fòrum de Debats

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: