Mas i Pujol conversen per telèfon mentre Espadaler pagava el dinar. Foto: Toni Hervàs
Durant el plenari de la setmana passada l'estrès va campar pel Parlament de manera general i generosa. El debat de les tres lleis òmnibus; el ritual d'aparellament pels pressupostos; reunions amb el PP i posteriorment amb ERC, així com picades d'ull amb el PSC i un problema greu amb els treballadors públics perquè algun il·luminat va decidir, i sense avisar, retenir l'IRPF de dues nòmines en una -l'altra encara estava per cobrar-, van animar un ple que s'albirava ensopit.
Amb el sismògraf boig, el president de la Generalitat va dinar un àpat frugal vora les quatre de la tarda després d'una llarga reunió amb la cap de files del PPC a Parlament, Alícia Sánchez Camacho. Mas va dinar un entrepà de truita amb una cervesa acompanyat del president del seu grup parlamentari, Oriol Pujol i de Ramon Espadaler, portaveu adjunt de la federació al Parlament.
Mentre la presidenta cridava els diputats a l'hemicicle, Espadaler es va avançar i va pagar la factura del dinar. Tres entrepans, tres cerveses i dos tallats era el detall de la factura d'un dinar amb dos convergents que va pagar un tercer, d'Unió. Potser era el primer cop que Espadaler pagava el dinar a un president de la Generalitat? Una cosa és segura, Convergència dina i Unió paga.