Redacció Osona.com | Actualitzat el 17/12/2011 a les 19:22h

La salut mental i l'art, bons companys de viatge

S'inaugura a Vic l'exposició de les Parelles Artístiques, que arriba a la seva sisena edició.

Galeria de fotos (A. Costa)

Foto: Adrià Costa

Aquest divendres 16 de desembre a les 19:30 hores, l’Auditori Unnim de Vic ha acollit la presentació de la sisena edició de l’exposició itinerant “Parelles Artístiques: Experiències creatives per la salut mental”, que romandrà en aquest espai fins al 15 de gener.

L’exposició consta de 23 obres realitzades amb diferents tècniques artístiques però el públic va poder contemplar tres obres més que corresponen al disseny del catàleg que es va repartir al llarg de l’acte, un audiovisual amb fotos del procés creatiu i un tastet de dansa en viu.

Aquest any, també han participat en el projecte nou parelles artístiques del Servei de Rehabilitació Comunitària de Granollers i cinc de l’associació El Far de la Garriga. Les obres d’aquestes parelles s’exposaran conjuntament amb les d’Osona -en total 40- en una exposició col•lectiva al Museu d’Història de Catalunya el febrer de 2012.

El procés de recuperació de les persones amb problemes de salut mental està estretament relacionat amb els processos d’inclusió social i amb la capacitat de gaudir d’un rol social en el medi comunitari, fet que la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPPO) vol potenciar des d’aquest projecte amb el suport de l’Obra Social d’Unnim Caixa. D’altres objectius són sensibilitzar la societat sobre la salut mental i contribuir a reduir l’estigma dels trastorns d’aquesta malaltia.

Com en les edicions anteriors, les obres s’exposaran en diferents sales d’art del territori català fins el moment de la subhasta, que es celebrarà l’estiu de 2012.

Aneu al web de les Parelles Artístiques




-----------------
Galeries de fotos de les Parelles Artístiques:
- Inauguració a Vic (desembre 2011)
- Inauguració a Vic (desembre 2010)
- Subhasta de les obres (juliol 2010)
- Inauguració a Vic (desembre 2009)
- Subhasta de les obres (setembre 2009)
- Inauguració a Manlleu (febrer 2009)
- Exposició a Vic (febrer 2008)

Navega per les etiquetes

salut mentalartParelles Artístiques

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: