Redacció Osona.com | Actualitzat el 03/12/2011 a les 20:02h

Un circuit més que complicat

Voluntaris i polítics participen en un passeig per Torelló amb cadira de rodes.

Galeria de fotos (Xavier Sanfeliu)

Amb motiu del Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, els membres del consistori de Torelló han realitzat un recorregut amb cadira de rodes. Foto: Xavier Sanfeliu

Aquest dissabte al matí, amb motiu del Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat, s’ha organitzat a Torelló un circuit amb cadira de rodes. A la iniciativa hi han participat alguns dels membres del consistori de la població, entre ells, el propi alcalde, Santi Vivet.

Acompanyats d’una persona, els participants han realitzat un tram del poble amb una cadira de rodes per observar les barreres arquitectòniques. Els acompanyants voluntaris han estat el director de la sèrie “La Riera” Esteve Rovira i l’actor Ramon Godino.

La sortida i l’arribada s’ha fet a la placeta d’en Pujol. L'organització ha anat a càrrec del grup de participació de l’ADFO-Torelló.

Navega per les etiquetes

ADFOdiscapacitatsolidaritat

COMENTARIS

+5
-0
Perfecte!
Txell, 04/12/2011 a les 20:51
Trobo que ha estat una molt bona iniciativa.
Ja m'agradaria que els alcaldes de totes les poblacions i totes les ciutats fessin un recorregut en cadira de rodes i veiessin quantes coses calen fer.
+2
-0
enhorabona
Anònim, 05/12/2011 a les 19:15
Sóc de Torelló i sensibilitzat amb el col.lectiu de persones amb mobilitat reduïda. La meva més sincera enhorabona per la iniciativa del Grup i també als membres de l'equip de govern de l'Ajuntament i oposició, per la seva bona disposició participant en aquesta activitat, entenc que de conscienciació; només quan et poses al a pell de l'afectat pots tenir coneixement de la magnitud del problema.
Tan de bo aquesta iniciativa tingui ressò i ajudi a fer un Torelló més accessible. Enhorabona a tots!
+0
-1
Moltes fotos
Anònim, 06/12/2011 a les 12:24
No es pot felicitar perquè els polítics facin el passeig amb cadira de rodes. S'han de felicitar quant actuin i facin les mesures adequades, perquè hi ha moltes boreres a Torelló que hi ha arbres i pals d'electricitat que no deixen passar ni un carro de la compra.
S'hi han trobat amb aquestes topades o han fet un recorregut "estudiat"?
Després de les fotos, que facin les intervencions que hagin de fer.
+0
-0
Resposta a "moltes fotos"
Joan Barcons i Tomàs, 06/12/2011 a les 18:43
Hola tothom, col.laboro com a voluntari amb el Grup de Participació ADFO-Torelló (ADFO, Associació disminuïts físics d'Osona)
Efectivament, a Torelló hi ha molts punts on cal millorar-ne l'accessibilitat; entenent que l'accessibilitat és universal i afecta tothom, tant a la persona que es desplaça amb cadira de rodes com a la que va amb el cotxet del nadó o el carret de la compra.
El Grup de Participació ADFO-Torelló es va constituir el març del 2010. Com a usuaris afectats, ja varem presentar un informe a l'ajuntament anterior, on es fa un recull de les principals mancances del poble quant a accessibilitat. L'informe va tenir bona acollida i resposta, ja que es varen començar a fer actuacions per part de l'ajuntament.
L'activitat que es va dur a terme el passat dissabte dia tres, va ser un acte reivindicatiu amb motiu del "Dia mundial de les persones amb discapacitat física", i amb la intenció de conscienciar i implicar-hi al nou Equip de Govern. Els membres del Grup hem valorat molt positivament la participació de tot l'Equip de Govern; doncs ja mostra una predisposició i interès per continuar treballant en la supressió de barreres arquitectòniques que hi ha al poble.
Des del Grup treballem per un Torelló més accessible i també realitzem activitats adreçades a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. Val a dir però, que el Grup és obert a tothom qui vulgui participar-hi o col.laborar; tingui discapacitat o no, serà ben vingut.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 177

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: