Estudiants al campus de la UVic. Foto: Adrià Costa
La Universitat de Vic acaba de tancar l’exercici de matrícula del curs 2011-12, superant amb escreix un dels seus objectius principals, mantenir-se al voltant dels cinc mil estudiants (5.153) en les titulacions oficials de grau, màster i doctorats. Aquesta xifra significa una davallada d’un 3% respecte al curs passat que es deu, en part, al procés d’extinció dels segons cicles (de 116 estudiants a 51), i en part, pel context de crisi.
El 80% dels matriculats han entrat per la via de la preinscripció i un 76% dels quals, 1022 estudiants per ser exactes, ho han fet en 1a opció (cinc punts més que l’any passat). La resta d’estudiants són de màsters, doctorats i segon cicles. Un xifra destacable és la quantitat d’alumnes doctorands matriculats que enguany ha passat de 7 a 20.
Gairebé el 50% de les titulacions ha incrementat matrícula --en conjunt, el 85% dels graus l’han mantinguda o incrementada-- i s’ha consolidat la matrícula dels màsters. Per centres, la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes és la que aporta més estudiants al conjunt (un 38%), seguida de la Facultat d’Empresa i Comunicació (21%), l’Escola Politècnica Superior (17%), la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (17%) i BAU, Escola Superior de Disseny (7%).
El 61% dels matriculats a la UVic són dones (un punt per sota del curs passat) i l’únic centre on hi ha més nois que noies és l’Escola Politècnica Superior, malgrat que Biologia i Biotecnologia tenen un perfil més femení.
Osona continua aportant gairebé una quarta part de l’estudiantat a la UVic (un 22%), amb una tendència creixent del Barcelonès (13%). Cal destacar que un 10% d’estudiants procedeixen de la resta de l’Estat, especialment de les Illes Balears (181), Aragó (100) i el País Basc (60). Gairebé la meitat dels estudiants resideixen, si mes no a principis de curs, a casa dels pares i es desplacen en transport públic (55%). Un 22% decideix quedar-se a viure a Vic, sigui en pis d’estudiants o bé en residència.