Redacció | Actualitzat el 14/11/2011 a les 13:45h

Els semàfors no funcionaven quan van xocar dos cotxes davant del Vic-2

Ho ha confirmat aquest migdia la Guàrdia Urbana. L'accident es va saldar amb tres ferits greus.

Els dos vehicles, abans de ser retirats. Foto: Osona.com.

Tres persones han resultat ferides de caràcter greu en la col·lisió de dos vehicles que s'ha produït poc abans d les 17:30 h de la tarda aquest diumenge al passeig de la Generalitat de Vic, just a la cruïlla de l'edifici del Vic-2, al carrer Enric Prat de la Riba.

El xoc ha tingut lloc quan els semàfors de la cruïlla estaven sense funcionar a causa d'una avaria elèctrica, cosa que ha passat sovint en els darrers dies, segons han informat alguns veïns presents en el lloc dels fets a Osona.com. Aquest dilluns al migdia, un portaveu de la Guàrdia Urbana ho ha confirmat.

Els vehicles sinistrats són un BMW i un Rover 200. Segons la Guàrdia Urbana, el conductor del Rover, que circulava pel carrer Joan Maragall en direcció al carrer Enric Prat de la Riba, no ha respectat la prioritat de pas indicada amb senyalització horitzontal i vertical d'STOP, i ha envestit el vehicle marca BMW que circulava pel Passeig Generalitat en direcció al centre ciutat.

Els dos conductors i una tercera persona que circulava com a ocupant en un dels vehicles implicats han estat traslladats a l'Hospital General de Vic.

Navega per les etiquetes

trànsitaccident

COMENTARIS

+52
-2
NO FUNCIONABAN I???
laura, 13/11/2011 a les 18:15
Quan un semafor no funciona ,sempre hi ha un codi de circulacio per seguir-lo no???? si amb surt per la dreta si surt per la esquerra o si surt per el mig ,,que voleu que os digui aqui a vic ,conduir o anar per el carrer s.ha convertit en un esport de alt risc, ,,,,ni pujar al puigmal sense piquetes ni tonteries per el estil ,,,,,,
+40
-1
D'acord amb la Laura
Jan, 13/11/2011 a les 19:18
Totalment d'acord amb la laura, Vic s'ha omplert de gent que no sap conduir i gent que no sap transitar a peu, resultat: accidents cada setmana. Ja ho vaig dir fà uns mesos en aquest portal, però el meu missatge va esser censurat, espero que aquesta vegada -que els fets m'estan donant la raó- no em censurin.
+17
-7
al igual
Anònim, 13/11/2011 a les 19:56
de la mateixa manera dels atropellaments de persones , si om es fixa be , veueru una cantitat de persones travesan ni que sigui pel pas zebra sensa mirar , arriben i creuan ,en tot cas faria falta un stop a cada pas zebra perque els conductors paresin i miresin be que no hi ha ningu
+23
-22
Caos a Vic
Anònim, 13/11/2011 a les 20:15
aleshores el dijous passat a la Comisaria del la Guardia Urbana de Vic,en la reuniò que es va portar a terme varen dir que aixó ja estaba controlat. Divendres al Passeig de la Generalitat cantonada Crta. de la Guixa,ja varen atropellar un vianant,avui diumenge un altre accident al Vic 2 pero de que va aquesta gent? Guardia Urbana o Guardia d´ineptes juantament al Regidor Ballana, i l´alcalde.
+13
-13
SOMIANT
titi gir, 13/11/2011 a les 22:05
La gent va com ausent. La crisis els fà febles...
+13
-5
caos a vic
Anònim, 14/11/2011 a les 12:52
Quina culpa té la policia q una persona creui un semafor de vianants en vermell i q un conductor no respecti un STOP, ganes de criticar per criticar suposo q tu deus ser un dels incivics i que la policia et fa nosa.
+9
-1
Crash
Autoxoque, 14/11/2011 a les 16:35
Doncs té prioritat de pas el que té la dreta lliure i es té prioritat de pas per sobre del que ens ve de l'esquerra.

Si el semafor no funciona, és com una cruïlla sense senyalització. És una regla elemtal del codi
+9
-1
pas de vianants
María, 14/11/2011 a les 16:50
Dissabte al matí vaig estar a punt d'atropellar un avi, calculo que devia tenir cap a 80 anys, va travessar entremig de dos passos de vianants, no li devia agradar cap ,a més ni va mirar a l'esquerra que era el cantó que tenia més a prop i per a on venia jo, va mirar lluny a l'altre cantó.Quan vaig frenar de cop, ni tan sols es va inmutar, ni em va mirar i menys em va demanar disculpes per l'ensurt que em va donar.
Un altre dia me les vaig tenir amb uns altres avis que travessaven amb vermell davat de correus xerrant i a poc a poc.I encara volien tenir raó.....
+11
-3
educació, respecte, i quelcom més
Anònim, 14/11/2011 a les 19:19
En molts fets es detecta la manca de respecte vers els demés, però a l'hora de circular, tant a peu com amb cotxe, això és de manera desmesurada.
Els vianants, arribem a un pas de vianants i ens llencem al mig del carrer, sense ni tant sols mirar si hi ha algún cotxe a prop. No tenim en compte que hi ha d'haver un temps mínim de reacció per frenar, deixan a banda que pels muntants del parabris es perd angle de visió, que quan plou la visibilitat es redueix, i sobretot, que de nit, no hi ha pas humà, capaç de veure amb si algú vol travessar o no, perque una mica més i les faroles les pengen a la lluna. Els tècnics d'urbanisme, haurien de veure les faroles que hi ha a les Preses (poble abans d'arrivar a Olot), com ténen il.luminats els passos de vianants, i com deia aquell, que n'aprenguin.
I no parlem dels conductors: Per deixar que baixin la canalla per anar a escola, paren on els surt d'allà, cosa que a més, dóna un boníssim exemple als més menuts, així també ells faràn el que els surti d'allà.
L'altre cosa, a l'autopista, carril del mig forever, no fos cas que caiguéssim a la cuneta.
Zones de càrrega i descàrrega, jjaaaa, aparcaments per furgonetes. Què passa, que no es pot fer com en altres pobles, rellotje.
I per acabar, l'Almera aquell del radar, en lloc de posar-lo a l'aparcament del Tanatori o a l'Av. dels Països Catalans, què us sembla si el poséssim en llocs on les persones corren més perill d'atropellament? O només ho fem pels calerinxus?
+7
-3
tela marinera
Anònim, 15/11/2011 a les 00:14
Les coses que s'han d'escoltar. És ben bé que la gent parla per parlar.
Qué té a veure la poli amb què algú se salti un STOP amb el cotxe o creu un pas en vermell?
La incopetèncis, amic meu, està en l'opinant !!
+14
-0
es busca...
VIGATÀ NO IL·LUSTRE, 15/11/2011 a les 16:30
No funcionen els semàfors.. accident de trànsit.. es busca culpables a l'administració. Asfalt moll.. accident de trànsit.. es busca culpables a l'administració. Pas de vianants.. accident de trànsit.. es busca culpables a l'adminsitració.

M'agradaria saber quin dia no es buscarà culpables a l'administració del desconeixement (per no dir que passotisme) del reglament de circulació, de les lleis de la física o de l'educació cívica envers les persones.

Perdoneu però penso que s'aboca amb massa facilitat a la paraula ACCIDENT aquest tipus de fets i crec que comença a ser hora de que s'actui amb menys puritanisme. Estic segur de que més de la meitat dels accidents no ho són com a tal. Si ens acollim a la definició de "..fet que succeeix de manera involuntària i inesperada i de la quan n'esdevenen mal a les persones o danys a les coses".

Si arribo a un semàfor que no funciona, em fixo en la senyalització i si no n'hi ha vigilo, encara que hagi de baixar del cotxe per a mirar. Però no, gas i passem. Si plou i l'asfalt és moll redueixo la velocitat i l'adapto a les circumstàncies. Però no, gas i tirem. Si arribo a un pas de vianants i veig una persona, freno i la deixo passar i si sóc vianant m'asseguro que el conductor em veu i s'atura. Però no, gas i tirem o ens llencem i ja pararà.

Per motius de feina he viatjat i he vist que a EEUU, una persona dóna positiu en alcoholèmia i és traslladada a dependències detinguda i emmanillada i compleix condemna. A Alemanya es condemna a treballs socials els responsables d'accidents de trànsit sense víctimes i a temps de presó si n'hi ha, fins i tot lleus.

Volem aquest tipus de justícia aquí..? O continuarem acollint-nos a "ha estat un accident, jo no volia, jo no pensava.." i es continuarà buscant responsables... com qui busca a Wally.
+5
-0
tambe
Anònim, 15/11/2011 a les 17:00
Aixó del incivisme es veu que fa modern.Ahir mateig a Manlleu,cantonada carrer Sant Jordi amb Passeig de Sant Joan,aproximadament a les 8 del vespre,jo pasaba amb semafor verd i un xicot,xuleta ell,va i travessa com si el carrer fos seu,jo vaig frenar a vint centimetres d´ell,a sobre em va mirar i em va perdonar la vida.I jo em pregunto,i si el toco qué pasa? Necesitaria quaranta testimonis ? o valdria la meva paraula? .Qué voleu que us digui,el mon cada vegada está més apardalat.
+0
-0
negoci
Anònim, 16/11/2011 a les 13:48
el que està clar , és que cosa que implica a la policia "morbo a tota pastilla" no se pequè aquest síndrome, pudé es la enveja de que es fa la feina ben feta , amb el errors reglamentaris clar.mireu a un altre lloc de morbo home, ja està bé
+3
-0
les culpes sempre dels qui les intenten solucinoar
Anònim, 17/11/2011 a les 15:49
Resposta al comentari "caos a Vic".
Hem dol molt el comentari que fas, faltan al respecte a persones que com tu o com jo es guanyen la vida fent una feina de molta alta responsabilitat i que no tothom vol o pot fer. La guardia urbana, municipals, mossos, etc., moltes vegades ens fan nossa, són malcarats, maleducats, uns inútils, ineptes, etc. i en podria dir més d'adjectius perquè per sort o per desgracia els escolto molt sovint.
La Guradia urbana està per atendre als ciutadants per recordar-nos que hi han unes lleis, normes que hem de complir encara que no vulguem perquè va en contra dels nostres pensaments. Si tots i totes ens sabesim les normes (que segur que tots ens les sabem) i les respectessim, la feina del guardia urba, municipal, mosso... no seria la de multar, advertir, atendre accidents, seria la de donar les gràcies als ciutandants de fer la feina ben feta. Jo per sort o per desgracia tinc l'autoritat a casa i de ben petita m'han ensenyat el que és correcte i el que no, a travessar pel pas de vianants però sempre assegurant-me que puc trevassar, a parlar a tothom amb respecta i amb educació, a saber un mínim de les normes o les lleis que ens marquen, etc. Moltes vegades és molt fàcil insultar a un municipal, mosso, guardia urbana, per l'esquena criticar la seva feina, però quan se'l necessita corremi tots a trucar-lo. Ah amics i amigues, llevors es el nostre salvador, el podem trucar a qualsevol hora estigui o no de servei, ell vindra i ens treura les castanyes del foc. Jo això ho he viscut a les propia pell, he vist com comprant a una botiga de poble on tothom es coneix una clienta comenta amb la dependenta
-"oita el "fill de p..." del municipal ja età foten multes aquí davant! no si no té més feina que passar-se el dia aquí plantat aviam aquí li posa la multa. Serà .... però si es el meu cotxe!!! Jo era dins i posaven verd el pobre guradia que intentava posar order al carre, ja que cotxes en doble fila impedient que els altres poguessin circular amb normalitat. JO enfuriesmada li vaig dir: Perdoni senyora, li faig saber que a 2 metres de la botiga hi ha un gran pàrcking i a demès gratuit! També li faig saber que aquet bon home al quí acaba d'insiltar té familia, i una mare que no té cap culpa de que vosté no conegui el codi de circulació, on espesifica que només és pot aparcar en doble fila amb cas d'emergència o per càrrega i descàrrega, i pel que he vist vosté ni té una cosa ni l'altre.
La senyora es va possa vermella perquè una noia de 20 anys li havia dit les veritats.
al cap d'uns dies la mateixa senyora va trucar a casa del municipal per dir-li que no podia entra a casa seva perquè hi havia un cotxe aparcat a lentrada del garatge, el municipal no estava de guardia, però amb molta amabilitat ba informar al seu company que si estava de gaurdia que fes un cop d'ull a aquell cotxe i li poses la multa per esta aparcat en un lloc indegut. perdo no e comentat l'hora! La trucada eren passades les 2h de la nit!
Reflexonem una mica, que es de nens petits doanr les culpes sempre els mateixos! Siguem més respectius si us plau! que a vegades diem les coses sense pensar. Sí, els semàfors no funcionaven però la cula no es d'un semàfor o d'un guardia urba, sino d'aquells que no respecten el codi de circulació, les normes! Senyors/es, si ens ensenyen o eduquen bé i ensenyem i eduquem bé les normes de circulació, de civisme, entre d'altres no passaran aquestes coses.
+1
-0
Caos a Vic
La ciutat rota, 18/11/2011 a les 23:39
I si hi ha tant caos, em pregunto: i on està la flamant tècnica en mobilitat de l'ajuntament de Vic?
Se suposa que és un problema també de mobilitat, oi?
Ho dic pel del caos a Vic, perquè se l'havia deixada "involuntàriament" en la seva relació de culpables...
+0
-0
A mi m'ho van explicar...
Anònim, 23/11/2011 a les 16:36
... a l'autoescola, quan estudiava pel carnet fa 10 anys, ens van ensenyar que en cas que no funcionés el semàfor s'havia de fer cas a les senyals verticals o horitzontals (prevalent les verticals per sobre de les fixes i que si us hi fixeu hi han en bastants llocs amb semàfor) i, en cas que no n'hi hagués cap impera la llei més elemental de quan et treus el carnet: en un encreuament sense cap senyalització té preferència, i per tant hem de cedir el pas, al vehicle que ve per la nostra dreta... Laura i companyia, no deveu tenir carnet, oi? Jo almenys així ho espero, sinó ja sabem el perquè de tants accidents... Ah! I ja està bé de culpar la policia: som nosaltres qui conduim i per tant els responsables primers i últims dels nostres actes i imprudències al volant, altra cosa és que pensar que podrien doblar vigilància i que mai hi són quan veiem alguna bestiesa, però dubto que puguin millorar res partint dels coneixements ínfims i els comportaments incívics de la majoria de conductors...

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 179

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: