Redacció Lluçanès.com | Actualitzat el 29/10/2011 a les 23:29h

El nou Consorci del Lluçanès ja rutlla

L’acord entre ERC i CiU es materialitza en el ple de constitució, que s’ha fet aquest divendres. Lluís Vila ha estat escollit president i Josep M. Freixanet, vicepresident.

En primer terme, els dos pesos pesants del nou Consorci, Lluís Vila i Josep M. Freixanet. Foto: Núria Vila

Després de mesos de negociacions, CiU i ERC han arribat a un acord per a la direcció del Consorci de Municipis del Lluçanès. Finalment, l’alcalde de Prats, Lluís Vila (CiU), ocupa la presidència i el seu homònim d’Olost, Josep M. Freixanet (ERC), es fa càrrec de la vicepresidència. No es preveu que hi hagi cap canvi al llarg de la legislatura, com en la passada, on els dos partits es van alternar la presidència.

L’acord s’ha rubricat aquest divendres a la 6 de la tarda, en el ple de constitució que s’ha fet a la seu de l’ens, a Santa Creu de Jutglar. Lluís Vila  i Josep M. Freixanet han estat escollits president i vicepresident per assentiment. També ha pres possessió el vicepresident tercer en representació del Consell Comarcal d'Osona, Eudald Parcerisa.

En el mateix ple, s'han fixat els plens trimestrals i les executives com a trimestrals. L'alcalde de Sant Agustí de Lluçanès, Josep Pujol, ha estat renovat com a tresorer. L'acte s’ha acabat amb coca i llonganissa per a la cinquantena d’assistents.

Pel que fa a les àrees del Consorci, encara no estan definides. De totes maneres, segons ha explicat Lluís Vila, les sis àrees actuals es convertiran en tres per tal d’optimitzar els recursos.

L’acord entre ERC i CiU també inclou un estudi per tal d’analitzar la viabilitat de l’entitat. “Volem veure si podem estalviar d’algun lloc, si podem estirar alguns serveis i retallar-ne d’altres, si els serveis que oferim són els adequats”, apuntava Vila abans de la constitució del ple.

La nova legislatura del Consorci estarà marcada també per les demandes de comarcalitat que s’han fet des del territori i que haurà de decidir en un moment o altre el Parlament de Catalunya.

El ple de constitució del Consorci del Lluçanès ha comptat amb una bona presència de públic. Foto: Núria Vila

COMENTARIS

+2
-2
Consorci
Anònim, 30/10/2011 a les 12:47
Aixó no serveix per res.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 179

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: