Redacció osona.com | Actualitzat el 03/10/2011 a les 18:28h

Vic promou els desplaçaments a peu i en bicicleta

La ciutat s’adhereix a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.

Fotos bicicletada (L. López)

Bicicletada de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Vic. Foto: Xevi Mas

Durant el mes de setembre es realitza a nivell europeu la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que pretén promocionar els mitjans de transport més respectuosos amb el medi ambient, com els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic.

Ahir diumenge, 2 d’octubre, en motiu de la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, l’Ajuntament de Vic va realitzar tres activitats diferents amb la intenció de promocionar els mitjans de transports més respectuosos amb el medi ambient, com els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic.

L’Ajuntament de Vic s’ha adherit a la Setmana del 2011, amb la voluntat d’avançar en l’establiment de polítiques per aconseguir un desenvolupament local més sostenible, intentant allunyar al màxim el domini absolut del cotxe particular, tenint en compte que Vic és una ciutat preparada per anar caminant, en bici o en transport públic a tot arreu amb espais accessibles, carrers peatonals, places...

A la caminada si van apuntar un total de 30 persones, que van fer un recorregut de 8 km, amb sortida al parc Jaume Balmes. Pel què fa la bicicletada un total de 130 persones van pedalar, majoritàriament per recorregut urbà, un total de 6 km.

Un total de 160 persones es van desplaçar ahir per la ciutat, amb bicicleta i caminant. Si aquests desplaçaments que diumenge es van fer de forma sostenible, 8 km per la caminada i 6 per la bicicletada, els haguessin fet en vehicle privat, haurien emès 1,4 kilograms de partícules contaminants (òxids de nitrogen i partícules PM10)  i 381 kg de CO2.

Tots van arribar a la mateixa hora al bosc del Puig dels Jueus, on els hi esperava una exposició sobre la creació i evolució d’aquesta zona verda. El nom del bosc prové de la compra d’aquest terreny al 1327 per enterrar-hi jueus. Al  1997 l’Ajuntament comença el procés de reforestació, amb alumnes de l’escola taller, després de que els camps caiguessin en desús, i amb la intenció que sigui un espai d’ús dels ciutadans i per a fer servei com a equipament amb funció educativa. Es van plantar 2.415 arbres d’una trentena d’espècies, entre els que hi trobem roures i alzines, per exemple. Actualment el bosc del Puig dels Jueus, forma part de l’anella verda, un recorregut de 32 km que connecta el nucli urbà amb el medi natural.

Amb la intenció de donar a conèixer el bus urbà, el mateix diumenge de 12 a 14 h, es va estacionar un bus urbà a la plaça Major que donava la informació per donar a conèixer el servei de transport públic urbà de la ciutat, tarifes, itineraris, etc...

Més informació


Galeries de fotos:




- Bicicletada 2011 (X. Mas i L. López)
- Bicicletada 2008 (Adrià Costa)

Navega per les etiquetes

medi ambientbicicletadacaminada

COMENTARIS

+2
-0
i els que manen que?
Pep, 03/10/2011 a les 18:51
si intentem anar amb transport públic a les 17:00 per anar al cpvic em de donar tota la vosta a vic arribant a les 18:30 hora que s'aha acabat l'entrenament.
Si volem anar amb bicicleta no hi ha aparaments als col.legis i t'acaven robant la bicicleta a part de si no et mata algún cotxe a tota pastilla per la la ronda camprodon.
Així que es va amb cotxe que es més ràpid, cómode, segur i més barat. Com fan els de l'ajuntament que no h icap que vagi en bicleta i transport públic.
Es a dir tot aixó es uan pèrdua de temps i de diners com les bicletes del bicivic que ja estan fora de circulació.
+0
-0
sóc una inculta
ovella negra, 04/10/2011 a les 09:36
m'haureu de perdonar, però sóc una ovella inculta

jo em pensava que promoure els desplaçaments en bicicleta per vic, els humans ho feieu amb iniciatives com la d'instal·lar un lloguer de bicicletes ( la Viki ) i no eliminant aquest servei

per això m'ha sobtat aquest titular on es diu que es promociona aquesta actitut

a més, trobo que en Pep té raó...els polítics han de predicar amb l'exemple

sou els humans tant rics a vic??? sols es pot llogar bicilceta a iniciativa privada com la burricleta? o es que tothom té la seva? ai no ho sé, el bestiar oví, cada cop entenem menys als humans

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: