Redacció osona.com | Actualitzat el 12/09/2011 a les 19:45h

La Torre Eiffel, convidada de luxe dels Sagals d’Osona

 
La colla carbassa actua a París per celebrar la Diada Nacional. La pluja fa una mica la guitza.

Vegeu galeria de fotos

Aquest cap de setmana, i en motiu de la celebració de la Diada Nacional de Catalunya, un grup de més de 130 castellers dels Sagals d’Osona s’ha desplaçat fins a Paris convidats per la Delegació del Govern de la Generalitat a la capital francesa.

Els carbasses van viatjar en TGV des de Figueres fins a Paris el dissabte i van tornar de la mateixa manera l’endemà. El vespre del dissabte, i ja a la ciutat del Sena, van oferir un taller-assaig de castells a la Cité Universitaire on van realitzar un 5 de 6 i un 4 de 7 net, a més d’assajar algunes pinyes a realitzar en l’actuació de l’endemà, com el 3 de 7 aixecat per sota i el 4 de 7 amb agulla. Després del taller, els de la camisa taronja van ser convidats a sopar i posteriorment es desplaçaren en massa fins a l’emblemàtica Torre Eiffel on van descarregar un parell de pilars de 4 amb la torre de fons i, més tard, un nou pilar de 4 just a sota de la construcció.

L’endemà, la pluja no va ser obstacle per tal que es desenvolupés tota l’activitat institucional organitzada a Paris en motiu de la Diada Nacional, i que s’ubicà al centre de la ciutat, just al costat del Museu del Louvre. Els Sagals, com a convidats excepcionals, posaren el punt d’emoció i espectacularitat a l’esdeveniment.

Així doncs, començaren amb un pilar de 4 caminat que travessà la Place du Palais Royal. La pluja si que condicionà però, el programa de castells plantejat pels Sagals, com també el rigorós tempo de tota la cerimònia. Així doncs, es descartaren el 3 de 7 aixecat per sota i el 4 de 7 amb agulla per tal d’assegurar l’actuació i es descarregaren sense problemes el 4 de 7 i el 3 de 7. El primer amb castellers menys habituals al tronc i el segon clarament encarat a un futur 3 de 8.

També hi hagué un moment de record per a les víctimes de Nova York de fa 10 anys en l’atemptat de les Torres Bessones al fer-se un pilar de dol en que l’anxaneta lluí una bandereta catalana i una nord-americana.

L’himne de Catalunya, El cant dels Segadors (a un baix volum pèssim), va acabar d’arrodonir l’acte que els Sagals clausuraren amb un vano de 5, és a dir, un pilar de cinc secundat per dos pilars de 4.

 

Tota la informació de la Diada Nacional a París

 




Els Sagals d'Osona es preparen per a l'assaig casteller, aquest dissabte a la ciutat universitària de París. Foto: Laura Busquets / ACN

Navega per les etiquetes

Sagals d'OsonaDiada NacionalParís

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 179

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: