Redacció osona.com | Actualitzat el 06/09/2011 a les 08:19h

Només dos instituts osonencs opten per combinar llibres i ordinadors

L’IES Vic i l’IES Jaume Callís fan marxa enrere en el programa Educat 1x1 d’Educació, implantat ara només fa un any. Els altres 19 centres de la comarca continuen igual.

El pla Educat 1x1 es manté a la majoria de centres del Bages. Foto: Guillem Sánchez / ACN

Dels 21 instituts d’Osona, entre públics i concertats, només dos han fet marxa enrere del programa Educat 1x1 de Educació i han optat per incorporar una línia mixta que combina els ordinadors adquirits en cursos anteriors amb els llibres de text de tota la vida. Es tracta de l’institut Jaume Callís i l’IES Vic, tots dos de Vic.

El programa Educat 1x1 va ser un projecte engegat per l'anterior equip de govern de la Generalitat en que es pretenia que els alumnes de secundària compilessin en llicències de programari el contingut dels llibres de text que s'havien emprat fins aquell moment. Per tirar endavant el projecte, el propi departament d'Ensenyament es feia càrrec del 50% de l'import de cada un dels ordinadors i de les llicències editorials corresponents als continguts de les matèries. La idea de la iniciativa era rebaixar el pes físic que els alumnes havien de portar a sobre amb els llibres de text, rebaixar el pes econòmic de les famílies –els ordinadors es podien aprofitar d'un curs a un altre- i afavorir la immersió digital d'aquells alumnes amb menys recursos. Cada alumne tenia un ordinador.

Amb l'entrada del nou govern a la Generalitat, el departament d'Ensenyament va implantar el programa Educat 2.0, on es donava l'oportunitat a cada centre a continuar amb la mateixa línia Educat 1x1 que s'emprava o a incorporar els llibres de text, paral•lelament a l'ordinador, en una fórmula mixta. A una setmana de l'inici del curs escolar, a Osona 19 centres han triat seguir amb la línia Educat 1x1 i només l’IES Vic i l’IES Jaume Callís han optat per incorporar els llibres de text als continguts digitals. Als dos centres vigatans, la decisió ha estat consensuada amb el consell escolar i, per tant, ha estat assumida per professors i pares.


Un debat pedagògic

Des de l'IES Vic, s’ha considerat que aquesta opció mixta era millor des d’una perspectiva pedagògica. “El programa 1x1 s’ha fet d’una manera molt precipitada, s’ha començat la casa per la teulada”, explica la directora del centre Conxita Rocafiguera. “A més, el paper i el llapis no exclouen l’ordinador. Són diferents maneres de treballar que es combinen”, afegeix.

En aquest centre, la compra de llibres no suposarà una despesa afegida per als pares dels alumnes, ja que des de fa temps funciona un sistema de reciclatge.

A l’IES Jaume Callís, en canvi, la decisió ha estat fruit de les poques garanties de continuïtat que ofereix el programa. “No sabem què passarà l’any que ve. La Generalitat ja ha dit que no garanteix la continuïtat del programa”, diu Imma Andreu, directora del centre.

A l’IES Jaume Callís, els alumnes compartiran els recursos (un ordinador es farà servir entre uns quants i no serà propietat d’un de sol) i s’oferiran aules preferencials d’informàtica.
 

Més informació de l’Educat 2.0

Navega per les etiquetes

digitalitzacióeducació

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: