Redacció osona.com | Actualitzat el 19/07/2011 a les 13:19h

Per què CiU va votar en contra de la renúncia de l’alcalde de Santa Eulàlia (IPR-AM) a cobrar un sou?

Àngel Torres (IPR-AM), alcalde de Santa Eulàlia de Riuprimer, va anunciar al ple del passat 5 de juliol que renunciava al sou que havia de rebre de la Generalitat  per destinar-lo al pressupost municipal mitjançant donacions. La mesura es va posar a votació i, de manera sorprenent, els regidors de l’oposició (CiU) hi van votar en contra.

Ara, el grup local de CiU ha emès una nota on explica les raons del sentit negatiu del seu vot. Ho veuen com un “engany” i una acció “populista”.

---------------------
NOTA DE PREMSA
CIU DE SANTA EULÀLIA DE RIUPRIMER
Explicació del sentit del nostre vot negatiu a la votació en ple del sou de l’alcalde


El grup de CIU Riuprimer voldríem explicar el sentit del nostre vot negatiu al ple del passat 5 de juliol, al punt en el qual s’aprova el sou de l’alcalde i la seva dedicació.

Vam votar en contra per diferents motius que passem a enumerar:

1.- La primera raó per a votar en contra ha sigut no ser còmplices del què considerem un possible engany. L’alcalde està declarant una dedicació de 33’75 hores setmanals que creiem que no podrà complir. El Sr. Torres treballa a la seva farmàcia del poble, dóna classes a la Universitat de Vic i farà una jornada, pràcticament completa a l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Riuprimer? Quin horari dedicarà a l’Ajuntament? Nosaltres no ho veiem gens clar, i no ens ha explicat com ho compaginarà,  per això hem votat que no a l’increment del sou de l’alcalde que es justifica amb aquesta dedicació. Creiem que és molt lloable que vulgui fer donatius al poble, però no tot s’hi val.

2.- IPR-AM va guanyar les eleccions proclamant al seu programa electoral:  “en cas de governar, renunciarem als sous d’alcalde i regidors per tal d’augmentar els recursos pel poble, especialment de les entitats locals.”

Creiem que assignar-se un sou de 15.755’51€ a càrrec del Departament de Governació va en contra del seu programa. El sou de lalcalde augmenta un 83% respecte l’anterior legislatura, pràcticament el doble.

3.- En aquest ple IPR-AM ha aprovat un sou a una persona física, el Sr. Àngel Torres. En cap document escrit oficial ha quedat constància de la seva voluntat de fer un donatiu de la totalitat del seu sou en favor de l’Ajuntament. I a nosaltres se’ns presenten les següents preguntes:

- Això com es controlarà?

- Com s’auditarà?

- Els diners els rebrà al seu compte corrent cada mes, generaran interessos?

- Després pretén restar la part de la declaració de la renta que li suposi d’increment, això com es torna a controlar?

- Publicarà la seva declaració de la renta?

- S’està preparant un pla de jubilació?

- Per què no redactava en el punt del ple un compromís per escrit assegurant que en farà donació a l’Ajuntament? Només ha sortit en titulars de premsa.

- Per què no s’ingressa el sou mensual a un compte de l’Ajuntament?

Això no és transparent, no és controlable des de l’Ajuntament i no hi podem donar suport.

4.- Els sous que s’estaven cobrant al nostre Ajuntament eren molt petits, a raó de 150€ mensuals per regidor i en aquests es consideraven incloses les despeses per desplaçaments, dietes, telèfons, etc... Tal i com es pot veure en els comptes de l’Ajuntament. Totes les despeses de sous de regidors, alcaldessa, oposició, i despeses de la darrera legislatura  suposaven un 1’6% del pressupost de l’Ajuntament.

5.- Hi ha molts veïns del poble que fan “donatius” regalant hores personals treballant incansables en: entitats, comissions de festes, el patinatge, el futbol, al consell de joventut, els caramellaires, usant vehicles propis per a transportar canalla, veïns portant operaris de les seves empreses per a feines pel poble sense càrrec, regalant materials de construcció per a reparacions i obres del poble, els nostres patrocinadors de sempre sense els qui no serien possibles cap iniciativa, regidors d’altres legislatures que han destinat els seus sous de regidors per a pagar béns concrets pel poble, com per exemple: les cadires de la casa de cultura, donant desinteressadament i sense que se sàpiga. Sense esbombar-ho a bombo i plateret. Sense necessitat de fardar-ne ni posar-se medalles. I sort en tenim!

6.- IPR-AM ha fet servir el populisme a la campanya electoral. I presumiblement continuen usant el populisme per a enganyar al poble i atribuir-se un sou. A què o a qui es destinarà el donatiu? Serà un altre acte de populisme? Es farà un acte amb la premsa donant un xec del tamany dels què vèiem a l’1-2-3? La xifra que podrà donar no arreglarà els comptes del poble. En canvi es requerirà una gestió molt rigorosa per a quadrar els comptes els propers anys. Esperem que tots els compromisos per a “tapar forats” amb el donatiu de l’alcalde no posin els comptes de l’Ajuntament en una situació compromesa.

I a sobre es venen com els “Robin Hood” del poble i venen el blat abans de segar. El blat no és blat fins que és al sac i ben lligat! CiU Riuprimer exigirem que no se n’escapi ni un gra, que tot arribi realment al poble.

7.- La decisió d’IPR-AM al darrer ple vulnera l’esperit de la Carta Europea d’Autonomia Local, de 15 d’octubre de 1985, concretament el seu art.7

8.- Aquest assumpte crea precedent per a pròximes legislatures, estem d’acord amb l’article del Sr. Jaume Espuny del 9nou publicat el passat divendres 8 de juliol: “D’aquí quatre anys, doncs, els veïns de Santa Eulàlia ja saben qui votar: un farmacèutic, un empresari, un aristòcrata... Mai un paleta o un mecànic, perquè si deixa la feina haurà de cobrar de l’Ajuntament. Si més no per a poder menjar”. Estem limitant l’accés a l’alcaldia. Estem tornant a l’època feudal.

Els regidors de CIU Riuprimer preferim semblar rucs davant el poble, però rucs honestos, transparents, treballadors, tenaços i catalans abans de vendre fum als riuprimerencs. El control i l’exigència són la millor legitimació.

Navega per les etiquetes

CiUIPR-AMÀngel Torressou

COMENTARIS

+6
-0
Sóc
Anònim, 19/07/2011 a les 15:14
Sóc el primer en posar el crit al cel quant als polítics. Nogensmenys, a parer meu i respectant sempre el que cadascú pensi, un alcalde ha de cobrar. Un sou raonable, això sí, però ha de cobrar sempre. I ha de maldar per fer la seva feina ben feta. Per això ha de cobrar. La perfecció, que sempre comporta imperfecció, fóra potser que cobrés, aquest alcalde i tots, "segons vàlua".
+4
-0
CIU els te quadrats!!
josep_7491, 20/07/2011 a les 16:35
Que passa?
Que teniu por que els vostres regidors no puguin cobrar?
Jo podria entendre moltes coses, peró heu dit tantes bajanades que no paga la pena contestar-les una per una.
En lloc d'un xec de 10 metres quadrats, potser ho publicarà al New York Times. És més representatiu.
Au vá. Aneu a fregir espàrrecs, que ja ens coneixem.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  29°C
divendres
13°C  30°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 189

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: El Museu de l'Art de la Recessió

El Museu de l'Art de la Recessió

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: