La millora del confort dels trens serà una realitat abans de final d'any

El conseller de Territori Lluís Recoder rep per primera vegada els "alcaldes del tren"

Arnau Urgell
17 de juny del 2011
576_1296075353_Adri_Costa_MG_5330_Tren_Manlleu_2011
576_1296075353_Adri_Costa_MG_5330_Tren_Manlleu_2011 | Adrià Costa
Els trens seran més comfortables abans d'acabar l'any. Foto: Adrià Costa

La millora del confort dels trens serà una realitat abans que acabi el 2011. Així s'hi va comprometre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la primera reunió que ha tingut amb els “alcaldes del tren”. La millora de l'interior dels combois, sobretot els que arriben fins al Ripollès i la Cerdanya, és una vella reivindicació de les institucions d'aquestes comarques ja que realitzen viatges que arriben a les tres hores amb els mateixos trens que a Rodalies.

El projecte per canviar el mobiliari dels trens ja està enllestit des de fa mesos. Ara és el torn d'executar-lo i es farà abans que acabi l'any. Mentrestant continua una tasca a mig termini com és enllestir la redacció del projecte informatiu del desdoblament entre Montcada i Vic. Segons explica Enric Pérez, president del Consell Comarcal del Ripollès en funcions, malgrat que el document ja està quasi tancat cal solucionar temes concrets amb diversos ajuntaments i, posteriorment, procedir a redactar l'estudi d'impacte ambiental.

Recoder va mostrar el compromís amb aquest projecte que, de ben segur, no complirà el vell termini de ser una realitat el 2015. Una vegada estigui acabat el projecte informatiu, serà el torn d'assegurar la redacció del projecte constructiu. La trobada d'aquest dimarts va comptar, a banda del conseller, amb el secretari de Mobilitat Ricard Font, amb els nous alcaldes de Puigcerdà, Campdevànol, Sant Quirze de Besora i Torelló així com el batlle de Vic, el de Ribes de Freser, un tinent d'alcalde de Ripoll i els presidents en funcions dels consells comarcals de la Cerdanya i Osona. La reunió també va servir per presentar l'estudi d'impacte socioeconòmic del desdoblament elaborat per la Universitat de Vic i l'Institut Cerdà.