Redacció osona.com | Actualitzat el 14/06/2011 a les 09:18h

Laura Arau torna a Gaza

L’activista osonenca formarà part de la Segona Flotilla de la Llibertat. A la primera, van morir nou persones. El govern espanyol no dóna suport a l'expedició.

Manuel Tapial i Laura Arau, a la seva arribada a Istanbul, després de ser alliberats, a la Primera Flotilla de la Llibertat. Foto: ACN

Martí Olivella, portaveu de Catalunya Rumbo a Gaza. ha presentat les tres activistes catalanes que participaran a finals del mes de juny en la Coalició Internacional de la Segona Flotilla de la Libertad. Laura Arau, periodista osonenca; Maria del Mar Fernández, advocada penalista jubilada; i Dolors Fábregas, teleoperadora, formaran part del grup d’entre 50 i 60 persones viatjaran a finals de mes en aquesta expedició cap a Gaza des de l’Estat espanyol.

La selecció dels participants s’ha dut a terme tenint en compte la representativitat territorial, incloent diversos tipus de perfils, des dels que es dediquen a la cooperació internacional als que es mouen per “canviar les injustícies del món”. “Sóc una persona normal, treballo com a teleoperadora i em mouen les injustícies. És un deure moral fer alguna cosa per a la població palestina”, comenta Dolors Fábregas. “A Rumbo a Gaza tenim l’absolut convenciment que els més de 40 homes i dones seleccionats constitueixen un equip d’una vàlua immensa, units per la determinació de trencar i posar fi al bloqueig il•legal que l’Estat d’Israel sotmet fa més de cinc anys al milió i mig de persones que viuen a la Franja de Gaza”, diuen des de l’entitat.

La coalició internacional estarà formada per uns 10 vaixells carregats amb material sanitari, educatiu i de construcció, en els quals s’hi embarcaran aproximadament 1.000 activistes d’arreu del món. Arau confirma que “bastants mitjans de comunicació espanyols ens acompanyaran en el viatge i es pretén mantenir un contacte constant amb les xarxes socials”.

Les tres activistes de Catalunya demanen al Govern català i espanyol que protegeixi als membres de la campanya davant qualsevol agressió, ja que es tracta “d’una acció que és del tot legal i a més és moral”. Maria del Mar, activista que fa anys que lluita per la llibertat del poble palestí, la qual va formar part del primer vaixell que va aconseguir trencar el bloqueig de la Franja de Gaza l’any 2008 i a la que han disparat més d’una vegada a Palestina diu que sent “vergonya” que els ciutadans siguin els que van a fer la feina que “haurien d’estar fent els nostres governs”.

Rumbo a Gaza considera que l’expedició depèn de la pressió social, de la mobilització de la població civil per evitar un atac d’Israel a la Segona Flotilla de la Llibertat. “Aquesta pressió ha de fer-se als nostres governs, per a que aquests pressionin internacionalment a les institucions pertinents i al govern d’Israel”, apunten.

Junt amb aquests activistes als vaixells també hi haurà persones representatives dels àmbits polític, cultural i social, com l’eurodiputat Willy Meyer (la totalitat d’aquestes persones es donarà a conèixer per Rumbo a Gaza en els pròxims dies).

Des del Grup de suport Catalunya Rumbo a Gaza s’ha estat treballant des de fa gairebé un any molt intensament per difondre aquesta iniciativa per tot el país i per captar els recursos humans i materials necessaris per poder aportar a la Flotilla de la Llibertat un vaixell des de l’Estat espanyol, un grup d’activistes i un carregament d’ajuda humanitària. “Avui, podem assegurar que s’han complert aquests tres objectius”, asseguren des de l’entitat.

Laura Arau informa que “el cost total de la missió espanyola és d’aproximadament 1 milió d’euros”, contant les donacions de la societat civil, els diners recollits ens el diferents actes organitzats arreu de l’Estat espanyol, i les donacions de material sanitari, educatiu i de construcció que aporta la campanya Rumbo a Gaza i que s’enviarà a Gaza a bord del vaixell greg-suec-norueg.

La Campanya Rumbo a Gaza sorgeix de la societat civil de l’Estat espanyol amb l’objectiu d’aportar un vaixell, un grup d’activistes i un carregament d’ajuda humanitària a la Segona Flotilla de la Llibertat, a més de sensibilitzar a la opinió pública sobre la dramàtica situació de la Franja de Gaza i, per extensió, del poble palestí. Martí Olivella, declara que “quan l’estat de dret no es respecta només poden passar tres coses: la passivitat de la gent, la lluita armada i l’acció no-violenta. I afegeix: “Mentre els governs, partits polítics i organitzacions internacionals col•loquin a la gent en la passivitat i en la lluita armada no ens en sortirem. L’únic camí davant de la injustícia és a través de l’acció no-violenta, amb iniciatives ciutadanes que protegeixin la dignitat de tothom”.

La Campanya Rumbo a Gaza es defineix com una iniciativa no violenta emparada per les legislacions espanyola i internacional, no adscrita a cap partit polític espanyol, europeu, palestí o internacional i la finalitat última de la qual és coadjuvar a la recerca d’una solució a la submissió del poble palestí que sigui justa i d’acord amb els Drets Humans.


Sense el suport del govern espanyol

El govern espanyol no veu amb bons ulls l’expedició i ha demanat als organitzadors que no la tirin endavant. Segons l’executiu, es posaran en perill vides de moltes persones. Per això, demana que l’ajuda a Palestina es faci per les vies habituals, com ONG.

L’ONU també ha dit que no donava el vist-i-plau a la Flotilla de la Libertad.


Notícies publicades sobre Laura Arau

Anar al web de Rumbo a Gaza

Més informació de Rumbo a Gaza

Navega per les etiquetes

IsraelLaura ArauGaza

Referències a Internet

Israel

COMENTARIS

+14
-0
Bon vent
Anònim, 14/06/2011 a les 12:12
Podrien anar a Líbia, a ajudar els que lluiten contra Gadaffi
+10
-0
Vividors
Anònim, 14/06/2011 a les 16:05
Quina colla de vividors, aquests...Per anar vivint de les subvencions, jo també faria com ells...
+13
-0
vacances
Anònim, 14/06/2011 a les 16:05
Aquets el que volen son vacances pagades, viatjar de franc i que és parl-hi dells.
+10
-0
i Catalunya?
Cesc, 14/06/2011 a les 16:58
hi ha persones que prefereixen resoldre els problemes aliens abans que els nostres.
Catalunya lliure!
+21
-0
que es facin un seguro
Anònim, 14/06/2011 a les 17:46
Doncs jo animo a la Laura a fer-se un seguro de vida, de viatje o del què vulgui, però el què no vull fer és pagar-li un rescat o salvar-li el cul amb diner public perquè a la nena li be de gust anar de vacances.
Ja en començo a estar emprenyada de mantenir i esponsoritzar les parides del xupi-guais.
Si tenen ganes d'ajudar, els animo a anar a l'hospital de la santa creu a cuidar avis que estan sols, o a col·laborar per aqui a la plana que també fa força falta, però clar, no és tan "cool" com anar a Gaza i poder fer el notes dient que hi han estat...
+10
-0
I varca nova
Anònim, 14/06/2011 a les 17:46
O a Indonèsia i quedar-se allà a viure.

O quedar-se a casa a mirar la tele. Viam si encara l'hauran d'anar a buscar altre cop amb els diners de tots. Hi ha gent que no n'apren.
+14
-0
qui pagara?
Anònim, 14/06/2011 a les 19:02
Ja hi tornem a ser, perquè dos vividors amb ganes de protagonisme vulguin anar a allà a fer el ridicul, quan les coses vagin mal dades, el govern español els haurà de salvar el cul AMB DINERS DE TOTS. Es patètic, si hi volen anar que assumeixin responsabilitats, les físiques i les econòmiques.
+10
-0
Bon Vent 2.
Anònim, 14/06/2011 a les 21:12
Aquesta noia que va de martir? si el gobern espanyol no l'apoya que busca protagonisme. que s'hen vagin a treballar no tant sortir als periodics,de aqui cuatre dies sortira el seu company de la foto dien que tambè marxa.ja esten cansats de la mateixa noticia.
+12
-0
quina pena
vigatà amb memoria, 14/06/2011 a les 22:02
La tonteta aquesta ja ho va dir. MAMA HI HEM DE TORNAR, dons vinga ja marxes i si se't queden no demanis que Espanya i Catalunya en vinguin a buscar, millor que se't quedin amb aquest paio que hi vas, ens estalviarem mal de caps a Osona.

S'agafen aqestes coses com un viatje de mig curs, quina pena
+9
-0
Ganduls
mariona, 14/06/2011 a les 23:00
Aquest dos, no saben que es treballa de valent.AHH! El govern no els dóna suport,però ells hi van,doncs llavors quant vinguin els problemes que hi vagin els" papas" a rescatar-los.
Con a dit altre persona:que vagin a fer una bona obra de caritat a les residencies,per cert a Taradell ni a una.O a netejar boscos,carrers,places....quina cara més dura!!!!
+4
-0
Feina ben feta!!
josep_7491, 15/06/2011 a les 16:54
A veure si els israelites aquest cop fan la feina ben feta, i els tanquen per uns quants anys.
+1
-0
vergonya
JPK, 27/06/2011 a les 18:16
Desprès haurem de pagar les conseqüències amb diners públics...ja està bé de viure del cuento!!!! No tenim prous problemes aquí?

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: