Laura Busquets / ACN | Actualitzat el 11/05/2011 a les 15:00h

El PSC vol que el turisme de creuers arribi a Vic

Josep Burgaya presenta les propostes dels socialistes en l’àmbit econòmic.

Josep Burgaya ha presentat les propostes econòmiques del PSC a Vic. Foto: Laura Busquets / ACN

L'alcaldable pel PSC a Vic, Josep Burgaya, ha afirmat aquest dimarts que Vic entrarà a formar part del turisme de creuers. El PSC aposta perquè els grans touroperadors portin turistes fins a Vic que arriben en creuer a la ciutat de Barcelona. Burgaya ha explicat que això comportarà beneficis en sectors com la gastronomia, el comerç o la cultura. D'altra banda, l'alcaldable ha assenyalat que cal fomentar el turisme de cap de setmana que vingui a Vic cercant productes "de qualitat" i del territori. En matèria econòmica, Burgaya ha explicat que cal un canvi de model que passa per consolidar una economia basada en el coneixement.

Josep Burgaya ha explicat aquest dimarts des del VIT (Vic Integració Tecnològica) que el cavall de batalla dels socialistes per la propera legislatura serà la lluita contra l'atur. En aquest sentit, el candidat a l'alcaldia ha explicat que des de l'administració "caldrà posar els recursos i mitjans necessaris per promoure i reactivar l'economia del territori". A més, Burgaya ha assenyalat que la formació serà un element "clau" per reactivar l'economia.

El cap de llista del PSC a Vic ha explicat que cal consolidar un nou model de teixit productiu que fomenti el creixement d'activitats econòmiques d'arrel tradicional com la indústria agroalimentària. A més, Burgaya ha afegit que cal crear un sector productiu lligat a la tecnologia.

Els socialistes volen consolidar l'aposta iniciada durant aquesta legislatura de posar en marxa el Parc de la Innovació i el Coneixement a Can Baumann. Pel que fa al projecte de construcció de l'illa càrnia del Bruguer, Burgaya ha explicat que aquest pol carni, que serà el més important del sud d'Europa, cal que generi "valor afegit". La proposta és convertir la masia d'El Bruguer en un centre de tecnificació i formació de la indústria agroalimentària.

Burgaya ha destacat que cal fomentar l'esperit emprenedor dels ciutadans i evitar "l'esperit que espera la subvenció". D'altra banda, els socialistes proposen que des d'ImpeVic es creï un nou servei d'atracció de noves empreses i del talent que hi ha al territori, "es tracta de crear un pac", ha dit Burgaya.

Per Burgaya, la Universitat de Vic "és clau" i ha destacat que ha de jugar un paper "més rellevant" en la transformació econòmica del territori. El cap de llista del PSC a Vic ha destacat que cal una universitat "més implicada" que a la vegada ha de donar una oferta educativa més especialitzada i s'ha de convertir en referència.


---------------------
CANDIDATS A L'ALCALDIA DE VIC
Solidaritat Catalana per a la independència (SI): Iban Lapeira
Esquerra-Som Vic-AM: Joan López
CiU: Josep Maria Vila d’Abadal
ICV-EUIA: Xavier Tornafoch
PSC: Josep Burgaya
PxC: Josep Anglada
CUP: Georgina Rieradevall
PP: Pedro Chumillas

Recull de notícies publicades sobre La Guixa-Sentfores


Recull de notícies publicades sobre Vic

Navega per les etiquetes

PSCJosep Burgayaeleccions municipals

Referències a Internet

PSC

COMENTARIS

+3
-2
navegant
Anònim, 11/05/2011 a les 16:07
en quatre anys no s´ha fet res pel turisme de vic i ara surten les grans pensades electorals. els qui haurien d´anar-se'n de vacances indefinides són els qui durant aquest temps s´ho han estat mirant, cobrant, i no fent res: regidors, càrrecs de confiança i resta d'enxufats de l´impe.
+6
-5
No en tenen ni idea però la qüestió és parlar.
Anònim, 11/05/2011 a les 18:24
La qüestió és obrir la boca. La proposta d'en Burgaya sobre fer venir el turisme de creuer a Vic només es pot fer des de la ignorància més absoluta. Per qüestions professionals treballo en aquest món i les escales dels creueristes a Barcelona duren hores. Just per mal visitar Barcelona. Què es pensa, que el creuer està parat una setmana a Barcelona ? Ni s'ha informat !!!
+1
-0
esperit emprenedor...
Anònim, 12/05/2011 a les 02:59
Si una cosa no falta és l'esperit emprenedor,però ens sobra
les trames i impostos que ens feu pagar per anar-vos mantenint a tots vosaltres. A vosaltres sí que us fa una bona falta l'esperit de servir i d'apretar-vos un xic el cinturò.Els ciutadans el portem tan apretat que ja només ens queda la sibella.
+0
-0
creuers
albert, 12/05/2011 a les 12:55
Ostres, mesclant la idea dels creuers amb les idees de l'aca se m'acut de treure la presa de sau i que els vaixells pugin ter amunt!
+2
-0
ignorància absoluta(2)
Anònim, 12/05/2011 a les 13:27
A vegades, encara que es treballi en el món del turisme o dels creuers també estaria bé informar-se millor o no donar per suposat allò que un sap per què les coses canvien i s'adapten a les necessitats dels clients o turistes. Ho dic per què arran del comentari anterior sobre la impossibilitat que turistes de creuers vinguin a Vic i donat que el candidat ha llançat aquesta proposta, he volgut contrastar la informació i resulta que sí que és possible que aquests turistes vinguin a Vic. És més, resulta q7ue hi ha agències o operadors d'aquests viatges de creuers que demanden realitzar excursions a vic i llocs similars i només es tracta d'intentar satisfer aquestes demandes comercials. Per tant no és fer volar coloms, sinó que es basa en peticions concretes i reals.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 181

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: El Museu de l'Art de la Recessió

El Museu de l'Art de la Recessió

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: