Redacció osona.com | Actualitzat el 10/05/2011 a les 07:50h

ICV-EUiA reclama que les decisions del Consell de Ciutat de Vic siguin vinculants

Xavier Tornafoc presenta les seves propostes en matèria de transparència i participació.

NOTA DE PREMSA

ICV-EUiA  de Vic presenta la seves propostes en matèria de transparència i participació pel proper mandat


- Tornafoch reclama que les decisions del Consell de Ciutat siguin vinculants i major autogestió dels centres cívics per part de les associacions de veïns i entitats

ICV-EUiA de Vic va presentar al Centre Cívic de Can Pau Raba les propostes en matèria de transparència i participació ciutadana. Segons la formació ecosocialista, l’Ajuntament de Vic ha d’impulsar mesures per apropar l’administració municipal a la ciutadania. Segons Xavier Tornafoch, “si l’Ajuntament fes un esforç de transparència i donés protagonisme a les entitats i als diversos agents socials de la ciutat, Vic guanyaria en qualitat democràtica”.

El regidor ecosocialista i candidat a l’alcaldia de Vic per ICV-EUiA posa com a exemple de “mala praxis” el poc protagonisme que té el Consell de Ciutat, el qual hauria de servir per decidir els pressupostos municipals. Actualment, aquest òrgan és merament consultiu i no té capacitat pressupostària, la qual cosa genera frustració en molts dels seus membres. És per això, que ICV-EUiA proposa que “no només s’escolti, sinó que les decisions es prenguin de forma deliberada, amb un compromís real de portar a terme els acords assolits pel Consell de Ciutat.”

Per altra banda, els ecosocialistes defensen un major protagonisme de les entitats i les Associacions de Veïns en la gestió i programació dels equipaments municipals, especialment els equipaments de barri, culturals i esportius, fent una aposta per una major autogestió per part de les entitats que participen i hi treballen.

 Xavier Tornafoch considera que un dels altres reptes pendents en matèria de transparència d’aquesta ciutat és tenir  convocatòries públiques de subvencions per a les entitat (amb publicitat i terminis), perquè tothom tingui accés amb criteris d’igualtat als ajuts municipals. Des d’ICV-EUiA de Vic reivindiquen“un ajuntament exemplar per la seva qualitat democràtica que impulsi  mecanismes de transparència, participació i rendició de comptes del consistori, d’una forma molt més habitual i permanent del què s’ha fet fins ara”.


------------------
CANDIDATS A L'ALCALDIA DE VIC

Solidaritat Catalana per a la independència (SI): Iban Lapeira
Esquerra-Som Vic-AM: Joan López
CiU: Josep Maria Vila d’Abadal
ICV-EUIA: Xavier Tornafoch
PSC: Josep Burgaya
PxC: Josep Anglada
CUP: Georgina Rieradevall
PP: Pedro Chumillas

Recull de notícies publicades sobre La Guixa-Sentfores


Recull de notícies publicades sobre Vic

Referències a Internet

ICV

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 181

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: El Museu de l'Art de la Recessió

El Museu de l'Art de la Recessió

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: