Redacció osona.com | Actualitzat el 16/03/2011 a les 18:57h

Tretze malalts renals crònics que s’atenen al CHV han rebut un ronyó trasplantat

En el decurs del 2010. Els malalts han pogut deixar de fer diàlisi.

Una sessió d'hemodiàlisi, a l'Hospital General de Vic. Foto: CHV

En el decurs del darrer any 2010, un total de 13 malalts de ronyó que són atesos al Consorci Hospitalari de Vic van poder ser trasplantats. D’aquests, 12 van rebre l’òrgan d’una donant cadàver i un d’un donant viu. Les persones que gràcies a l’altruisme han recuperat les funcions renals, han deixat de fer diàlisi i tenen una bona qualitat de vida.

Els problemes nefrològics crònics obliguen actualment a 97 persones d’Osona i Ripollès a seguir tractament d’hemodiàlisi a l’Hospital General de Vic, que compta amb una moderna i confortable unitat que permet donar una atenció de qualitat a aquestes persones que la seva vida depèn de la tecnologia. Al llarg de l’any passat es van fer a Vic 14.506 sessions d’hemodiàlisis. Hi ha 15 malalts més que han pogut acollir-se a la diàlisi peritoneal durant el 2010 que es fa a domicili amb el suport dels professionals sanitaris.

D’entre tots els malalts renals crònics usuaris del Consorci Hospitalari de Vic n’hi ha un total de 33 que estan a l’espera d’un trasplantament, un procés que es fa de forma coordinada al conjunt del país a través de l’Organització Catalana de Tasplantaments (OCATT), que depèn del Departament de Salut de la Generalitat.

La diabetis és la causa més freqüent de malaltia renal crònica. Les institucions sanitàries consideren que entre un 15% i un 20% de persones amb diabetis melitus juvenil i entre un 20% i un 40% del que tenen diabetis tipus 2 o de l’adult acaben desenvolupant insuficiència renal crònica. Enguany, el Dia Mundial del Ronyó que s’ha celebrat aquests darrers dies, ha tingut com a lema “Protegeix els teus ronyons, salva el teu cor”, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància de la prevenció. Una part molt important de persones amb problemes d’insuficiència cardíaca també tenen algun tipus d’insuficiència renal.

Els malalts renals crònics d’Osona i Ripollès que necessiten diàlisi reben àmplia informació mitjançant el Programa d’Ajuda a la Decisió que permet als pacients decidir el tractament més adient a la seva situació després d’haver rebut informació personalitzada de les diferents tècniques dialítiques.

Navega per les etiquetes

Consorci Hospitalari de Vicsalutdiàlisi

Referències a Internet

vic

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  29°C
divendres
13°C  30°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 190

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: El Museu de l'Art de la Recessió

El Museu de l'Art de la Recessió

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: