Laura Busquets / ACN | Actualitzat el 15/02/2011 a les 12:09h

Torelló impulsa els horts socials i ecològics

L’Ajuntament lliura 16 horts a veïns i associacions.

Els adjudicataris dels horts de Can Tarrés a Torelló, el passat dissabte. Foto: ACN / Laura Busquets

L'Ajuntament de Torelló ha lliurat aquest divendres 16 horts a veïns i associacions perquè hi practiquin agricultura ecològica. La regidoria de Medi Ambient ha signat el contracte amb els adjudicataris en què es comprometen a fer ús dels horts socials en uns terrenys habilitats a la zona de Can Tarrés. La gestió dels horts anirà a càrrec de cada veí o associació que haurà de tenir cura del seu espai a més dels marges i la zona comuna. Els horts es regaran a través del sistema gota a gota. L'èxit de la convocatòria farà que l'Ajuntament obri una segona adjudicació de parcel•les.

Els titulars podran conrear hortalisses, verdures, fruiters i flors per l'autoconsum, ja que la venda dels productes està prohibida. El regidor de Medi Ambient, Marc Fontserè, ha explicat que queda prohibit l'ús de productes químics i que cal prioritzar espècies d'horta i les varietats locals que més s'adaptin al clima de la zona.

Fontserè ha explicat que hi ha dos tipus de cessió segons la tipologia dels usuaris. Els contractes per a l'ús de la parcel•la seran per un temps limitat d'un any, renovable fins a tres anys. En el cas dels horts per a ciutadans, les parcel•les oscil•len entre els 50 i els 70 metres quadrats. Pel que fa a les entitats que han sol•licitat un hort, la superfície apte pel conreu s'amplia fins als 100 o 150 metres quadrats. Aquestes entitats o associacions són El Grup de Defensa del Ter, la cooperativa La Calèndula, Càritas i el Centre Mèdic Psicopedagògic.

El regidor de Medi Ambient ha explicat que els requisits per poder accedir a la cessió dels horts són ser veí de Torelló i acreditar no tenir terrenys de correu hortícola amb una superfície superior als 50 metres quadrats. Altres factors que l'Ajuntament ha tingut en compte són si la persona és jubilada o si es troba en situació d'atur.

L'èxit de la convocatòria ha fet que alguns veïns es quedessin en llista d'espera. Aquest divendres s'han cedit 16 horts i, en breu, s'obrirà convocatòria per fer arribar la proposta als veïns que no han pogut accedir-hi. A hores d'ara ja hi ha vuit parcel•les que es podran cedir als veïns o entitats i es preveu que en els propers mesos se'n puguin arranjar set més.

Els horts socials estan situats a una finca propera al Mas Cervià, uns terrenys cedits a l'Ajuntament per l'empresa Gestorelló. L'escola EFA Quintanes i la Fundació Caixa Manlleu han col•laborat en la definició del projecte. Pel que fa a la gestió, serà compartida entre Gestorelló i el propi Ajuntament.

Navega per les etiquetes

horticulturaecològic

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: