Laura Busquets / ACN | Actualitzat el 11/02/2011 a les 11:53h

Toni Reig vol apujar el percentatge d'emancipació entre els joves fins al 40%

El nou director general de Joventut ho explica en una “visita” a Osona.

El director general de Joventut, Toni Reig, visita l'Oficina Jove d'Osona. Foto: Laura Busquets / ACN

El nou director general de Joventut, el taradallenc Toni Reig, ha dit que els joves viuen en una crisi de valors i que per contrarestar-la, cal donar “molt suport” a l'educació en el lleure i a l'associacionisme juvenil. Dins el marc d'una visita a l'Oficina Jove d'Osona (Vic) per conèixer les dependències territorials, Reig ha manifestat que Joventut donarà suport a l'emprenedoria i fomentarà la mobilitat internacional dels joves. A banda, el director general de Joventut ha explicat que la idea és “treballar molt pel lloguer juvenil” ja que els joves utilitzen “poc” aquesta via que preveu que s'estengui fins al 40%.

El nou Pla Nacional de Joventut amb vigència 2010-2020 ha de desenvolupar mesures per millorar, entre d'altres, l'ocupació dels joves, l'emancipació, la salut o l'ensenyament. En el camp de l'emancipació juvenil, Reig ha explicat que els joves utilitzen “poc” la via del lloguer. En aquest sentit, la proposta de Joventut va encaminada a promoure el lloguer entre els joves i fer pujar el percentatge fins al 40%.

Segons Reig, un dels problemes a nivell d'ocupació a Catalunya és la manca de joves amb estudis intermedis, mentre que els joves amb estudis superiors “són molts”. “Els joves han fet la seva feina, s'han format”, ha dit Reig, “però la societat no els està donant sortida”. El director general de Joventut diu que “cal retenir el talent que hi ha a Catalunya i si no es pot retenir, mirar que quan marxin, tornin més endavant”.

Toni Reig és natural de Taradell i de professió informàtic. És membre de la junta nacional d'Òmnium Cultural i va ser comissari internacional l'any 2006. Toni Reig ha estat vinculat a l'associacionisme juvenil i va ser president del Consell Nacional de Joventut de Catalunya. Militant de CDC, va formar part de l'equip 2.0 en l'última campanya electoral. Reig és autor de Taradell Bloc que va ser guardonat als Premis Blocs Catalunya del 2010.

Navega per les etiquetes

joventutToni Reig

COMENTARIS

+0
-0
asiiiiiiii
Anònim, 11/02/2011 a les 12:51
primer feina, desprès ja s2011'ho podran pagar, però no hem de reduir els presuspostos, ara no entenc res.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 178

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: