Redacció osona.com | Actualitzat el 13/12/2010 a les 18:09h

Vic serà Ciutat del bàsquet català l’any 2011

Divendres passat Tortosa va donar el relleu a la capital d’Osona.

L’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, rep el relleu de Ciutat del bàsquet català, de mans de l’alcalde de Tortosa, Ferran Bell. Foto: Ajuntament de Vic

Vic serà durant l’any 2011 Ciutat del bàsquet català. El traspàs es va produir divendres passat a Tortosa, Ciutat del bàsquet català 2010, quan el seu alcalde, Ferran Bel li va donar el relleu a Josep M. Vila d’Abadal, alcalde de Vic, en un acte que es va celebrar a l’auditori Felip Pedrell de la capital del Baix Ebre.

A partir de l’any 2000, la Fundació del Bàsquet Català designa cada any un poble o ciutat de Catalunya  com a Ciutat del Bàsquet Català. La finalitat d'aquesta iniciativa és doble: per una banda el reconeixement dels homes i dones del bàsquet de l'àmbit territorial elegit que han propiciat el seu desenvolupament, creixement i popularització i  realitzar també un gran reconeixement a aquest esport que contribueixi a fer-lo més conegut i que inciti la seva pràctica. Així ho va explicar Enric Piquet, que ha estat president de la Federació Catalana de Bàsquet els darrers 26 anys i que ha deixat el càrrec fa tot just uns dies. Piquet va elogiar Tortosa que durant aquest 2010 ha estat model de com ser ciutat del bàsquet català i que clou el seu periple “amb matrícula d’honor”.  Aquesta condició, l’únic que vol aconseguir “és fer ciutat i fer esport”. Així mateix va encoratjar Vic a tirar endavant aquesta iniciativa, una ciutat “on sempre hi ha hagut molta tradició de bàsquet”, va concloure.

L’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, va agafar el relleu de mans de Ferran Bel, alcalde de Tortosa i va afirmar que “seguirem les passes de Tortosa” amb un nomenament “que suposa un repte i que ha de contribuir a fer ciutat, a fer país i a promoure la convivència”. Vila d’Abadal va considerar que ciutats com Vic i Tortosa “formen part d’una Catalunya moderna on hi tenen molt a dir”, en aquest cas, a través d’un esport com el bàsquet.

Ferran Bel, per la seva part, també va manifestar que ser ciutat del bàsquet català ‘no és estrictament un esdeveniment esportiu’ i que si s’havia pogut tirar endavant ‘era gràcies a la col•laboració de moltíssimes persones’ que havien estat els que havien impulsat, organitzat o participat en els més de 70 actes que s’havien celebrat a Tortosa durant aquest any.

Fins ara les ciutats designades com a ‘Ciutat del bàsquet català’ han estat  Lleida 2000, Girona 2001, Mataró 2002, Tarragona 2003, L'Hospitalet 2004, Badalona 2005, Manresa 2006, Castellar 2007, Sitges 2008,  Blanes 2009 i Tortosa 2010.

Referències a Internet

Tortosa

COMENTARIS

+0
-0
picotejant
Tomàs, 14/12/2010 a les 11:33
Bueno clar després del trapitxeu de l'akasbayo amb el nou pabelló, cessió de terrenys de l'ajuntament, ajudes milionàries del consistòri per un projecte fracassat...(i el que no sabem...), va doncs si fem Vic ciutat del bàsquet i encara salvarem la foto.

Amb tot el respecte per la gent que viu el bàsquet, però els trapitxeus que hi va haver al darrere... tela!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 176

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: