Redacció osona.com | Actualitzat el 29/11/2010 a les 18:03h

Els grans bastions socialistes no resisteixen la davallada del partit a Osona

El PSC baixa sis punts a la comarca. Torelló, Centelles i Sant Hipòlit registren resultats similars.

Flora Vilalta ha votat al CEIP Fortià Solà de Torelló Foto: Lurdes López

El PSC ha estat un dels altres damnificats de les eleccions a Osona. Els socialistes han perdut 4.000 vots i han baixat sis punts en relació a les eleccions del 2006 (10.705-6.650 i 15,36%-9.05%).  Un dels trets significatius de l’anàlisi posterior dels resultats és que la davallada del PSC a la comarca és totalment generalitzada i no se’n salven ni els grans bastions socialistes, com Torelló (-8,42 punts), Centelles (-7,99), Sant Hipòlit (-6,85) o Roda de Ter (-5,45). En totes aquestes poblacions, però, els queda el consol d’haver pujat o consolidat la segona posició, en detriment d’una ERC en hores baixes.

Pel que fa a les grans ciutats, els resultats són similars. A Vic, el PSC ha obtingut 1.625 vots (9,41%), molt lluny dels 2.577 (15,68%) del 2006, i continua en tercera posició, tot i que amb intercanvi de parelles (SI puja a la segona posició i ERC baixa a la quarta). A Manlleu, la caiguda ha estat un pèl més accentuada, però tampoc massa: 1.113 vots i 13,42% (1.821 vots i 22,27% al 2006).

A més, el PSC ha perdut l'única diputada que tenia al Parlament, la torellonenca Flora Vilalta.

Navega per les etiquetes

PSCeleccions

Referències a Internet

PSC

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 175

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: