Redacció osona.com | Actualitzat el 09/11/2010 a les 11:38h

El programa Romànic Obert destina 835.000 € a Osona

Es realitzaran quatre actuacions. La més beneficiada serà la catedral de Vic, on es restaurarà el campanar.

Campanar de la catedral de Vic. Foto: Adrià Costa

La Generalitat, a través del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, i l’Obra Social ”la Caixa” promouen el Programa Romànic Obert, que té com a objectiu “donar un impuls renovat a la posada en valor, revisió, millora i prevenció d’aquest important llegat patrimonial”. Així consta en el conveni de col·laboració entre ambdues institucions que van signar el gener del 2009 el president de la Generalitat, José Montilla, i el president de ”la Caixa”, Isidre Fainé.
 
Aquesta línia d’actuació iniciada per l’Obra Social ”la Caixa” per a la conservació del patrimoni arquitectònic català, sobre la base d’una proposta formulada pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, disposa d’una inversió de 18.275.000 euros per dur a terme dues accions paral·leles: una de dirigida a la restauració i millora de monuments i elements romànics, i l’altra, a la difusió d’aquests béns patrimonials. 
 
Aquesta inversió ha permès iniciar les actuacions en un total de 78 monuments i elements del patrimoni romànic català. Les actuacions que s’hi fan inclouen, a més de treballs de restauració i conservació, intervencions arqueològiques, de sanejament, senyalització i adaptació a persones amb dificultats de mobilitat. 
 
Quatre actuacions a Osona

La comarca d'Osona té quatre monuments en què s’intervé, amb una inversió de 835.000 euros.  La intervenció que rebrà una major subvenció serà la restauració del campanar de la Catedral de Vic, amb 435.000 euros. Les altres tres actuacions rebran 150.000 euros cadascuna: monestir de Sant Pere de Casserres, església de Santa Eugènia de Berga i església del Castell de Tona.
 
Divuit mesos després de la signatura del conveni entre ambdues institucions, ja es treballa en tots els elements i monuments romànics previstos a les comarques centrals. i les actuacions es troben en diferents fases.


  Veure llistat d’actuacions a Osona (PDF)

Referències a Internet

romànic

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 180

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: