Redacció osona.com | Actualitzat el 27/10/2010 a les 15:35h

Els clubs de lectura tanquen els actes del Dia Mundial de la Salut Mental a Osona

La trobada va aplegar 125 persones.

La trobada dels clubs de lectura, aquest dimarts a la biblioteca Joan Triadú de Vic. Foto: FCMPPO

La biblioteca Joan Triadú de Vic va acollir, aquest dimarts, una trobada de clubs de lectura de 10 municipis d’Osona per parlar del llibre “El curiós incident d’un gos a mitjanit”, en què el protagonista és un nen que pateix el síndrome d’Asperger. En total hi van participar unes 125 persones, que van intercanviar les seves impressions sobre el  llibre de Mark Haddon i es van interessar per aquesta malaltia i els seus efectes sobre les persones que la pateixen. La sessió va ser conduïda per Pasqual Bernat, doctor en historia de la ciència i Mar Vidal, psicòloga clínica del Consorci Hospitalari de Vic.

Des de la Biblioteca Joan Triadú destaquen el caràcter “pedagògic” d’una trobada que “permet transmetre la realitat d’un trastorn de salut a través de la literatura”. Hi van prendre part les biblioteques de Centelles, Manlleu, Roda de Ter, Taradell, Torelló, Sant Vicenç de Torelló, Sant Hipòlit de Voltregà, Santa Eulàlia de Riuprimer i Vic. A més, la Diputació de Barcelona va facilitar el transport pels desplaçaments.

La trobada dels clubs de lectura ha posat el punt i final als actes que s’han celebrat a la comarca al voltant del Dia Mundial de la Salut Mental 2010 al llarg del mes d’octubre. En concret, s’han portat a terme 11 activitats que han aplegat al voltant de 1.800 persones de totes les edats. Des de la comissió organitzadora, coordinada per la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona (FCMPPO) i integrada també per la  Universitat de Vic (UVic), Associació de Familiars de Malalts Mentals d’Osona (AFMMO) i Consorci Hospitalari de Vic (CHV), es destaca l’augment de persones interessades per la programació en comparació amb l’edició anterior i la major diversitat de col•lectius als quals s’ha pogut transmetre un missatge més optimista vers la salut mental.
També es vol agrair la col•laboració de les entitats que han  fet possible la realització d’aquestes actes : Ajuntament de Vic (Servei municipal de Salut), Vic Jove, Mas de Bigues, Biblioteques d’Osona, Fòrum de Debats, Casino de Vic, Cine Club Vic i Diputació de Barcelona.

Actes celebrats al voltant del Dia Mundial de la Salut Mental


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 180

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: