Redacció osona.com | Actualitzat el 26/09/2010 a les 00:01h

Vídeo: discurs de l'alcalde de Vic a la inauguració del barri del Remei

 
ACTUALITZAT AMB NOTA DE PREMSA DE L'AJUNTAMENT. L'alcalde de Vic ha afirmat que "s'ha acabat que el Remei sigui un barri de segona de la ciutat, això s'ha acabat, ara és un barri de primera", en el seu discurs dins els actes inaugurals de la remodelació del barri, celebrats aquest dissabte a Vic.
- Galeria de fotos (Xevi Mas)
- Més informació de les obres del Remei
- Article del Remei, al bloc de Xavier Tornafoch
-------------------
NOTA DE PREMSA
AJUNTAMENT DE VIC
Vic va inaugurar dissabte la remodelació del barri del Remei

- L’alcalde de Vic recorda als veïns i veïnes que ‘Vic sense el Remei no és Vic’

- Al llarg de dos anys d’obres s’ha modernitzat el barri i ara ‘és un dels més ben preparats de la ciutat’

Dissabte passat, la ciutat de Vic va inaugurar la remodelació d’un dels seus barris més emblemàtics: el Remei. Molta participació en una tarda plena d’actes populars i un sentiment comú: ‘avui és un dia gran pel Remei i per la ciutat de Vic’, tal i com va afirmar l’alcalde de Vic en la seva intervenció. El barri s’ha transformat gràcies a l’aplicació d’un Pla de Barris amb una inversió de 8,27M€ i dos anys d’obres.

‘Hem conservat l’essència i la història però hem fet el barri més elegant i amable’, va dir Vila d’Abadal en una intervenció on va recordar el passat d’aquest barri, porta d’entrada a la ciutat de Vic des del segle XIII gràcies a una disposició del rei Jaume I i que va créixer al voltant del carrer del Remei, en forma d’eixample, bàsicament als anys ’50 i ’60 ‘amb la gent de la comarca que va venir a treballar a Vic i, més tard, amb la primera onada migratòria de la gent de l’estat espanyol’. Ara el Remei ‘ha acollit la tercera immigració’ i s’ha creat ‘una certa alerta i por davant la transformació’.

L’alcalde va reconèixer una ‘manca d’atenció en els primers anys de la democràcia’ per part de l’Ajuntament de Vic ja que ‘la primera prioritat era transformar el centre’, però ara, ‘l’Ajuntament s’hi ha dedicat plenament’ i el Remei s’ha convertit ‘en un segon centre de la ciutat’ que dóna més importància a la ciutat en seu conjunt. En aquest sentit, l’alcalde va ser contundent ‘Vic sense el Remei no és Vic’ i és ara que ‘hem de recuperar l’autoestima i l’orgull d’estar vivint al Remei’ ja que ‘és un dels millors barris de la ciutat’. L’alcalde va afirmar davant els veïns i veïnes que ‘ara podem passejar i comprar a gust’ i treure profit d’aquest ‘barri comercial i de serveis’.

També va voler posar de relleu i agrair especialment la tasca de l’Associació de Veïns Pla del Remei que ‘han defensat les obres’ i ha facilitat el contacte amb els veïns i veïnes.

L’alcalde va cloure la seva intervenció afirmant que ‘tenim la necessitat de futur a tota la ciutat’ i va fer una crida a tot el barri per ‘integrar els que han vingut recentment, han d’agafar els nostres costums i els hem de fer vigatans’. ‘Aquest és el nostre repte, ho necessitem per tenir convivència’, va afegir l’alcalde i va cloure amb un ‘ara és l’hora dels veïns, l’Ajuntament de Vic està al vostre costat’.

Per la seva part, el director general d’Arquitectura i Paisatge de la Generalitat de Catalunya, Joan Ganyet, va afirmar que el Pla de Barris ‘és una aposta forta del govern de la Generalitat’ que s’està aplicant a ‘100 barris de Catalunya i que beneficia a un milió de catalans’. ‘És una aposta per la societat real i per la qualitat de vida’, va concloure.

La transformació d’un barri

Pel que fa a la part urbanística, al llarg de dos anys,  s’ha renovat tota la instal•lació elèctrica d’enllumenat públic, s’ha soterrat i s’han eliminat tots els encreuaments aeris. S’han adequat les canonades de subministrament d’aigua i, pel que fa a les telecomunicacions, s’ha canalitzat tot el barri i s’han disposat arquetes d’accés als conductes on s’hi podrà instal•lar qualsevol xarxa de dades de telefonia que requereixin futurs avenços o ampliacions de servei el que el converteix en un dels barris més ben preparats tecnològicament. En total, s’hi ha posat 11.372 metres de tubs per a presents o futures instal•lacions.

La mobilitat ha sofert també grans transformacions. S’ha pacificat la circulació a tot el barri, tot i que no és una zona on hi hagi molt de trànsit ja no hi ha cap artèria principal de la ciutat. Bona part dels vehicles es corresponen al trànsit intern de veïns i veïnes i als que van relacionats amb els comerç i serveis. Tot i això la majoria de carrers s’han adequat d’una única direcció. En altres carrers s’ha disposat la calçada i les voreres a nivell per poder utilitzar tot el carrers sense barreres arquitectòniques. S’ha establert la continuïtat del carril bici enllaçant l’Estadi amb l’avinguda dels Països Catalans a través dels carrers Raimon d’Abadal i del Remei. És el primer barri de la ciutat que té zona verda, fet que li dóna un plus de residencial, i que combina amb les zones blaves. Una altra acció important pel barri és la construcció de l’aparcament públic El Remei, sota la plaça Tarradellas, que facilita la rotació de vehicles i afavoreix clarament el comerç.

La millora mediambiental del barri ha estat una de les actuacions més destacades. Les aigües de pluja desguassen a una canonada que va a parar al riu separada del clavegueram residual ja existent. D’aquesta manera es contribueix al seu equilibri ecològic i s’evita que la depuradora d’aigües residuals treballi innecessàriament. S’han soterrat 2.500 metres de tub d’un diàmetre interior que va dels 40 als 100 centímetres. Això ha suposat obrir 16.000m3 de rases. En tot el barri, s’hi ha plantat 222 arbres de diferents espècies.

L’enllumenat redueix el consum i evita la contaminació lumínica. En total, s’han posat 126 fanals nous.

Els trets més característics de l’urbanisme són el caràcter de carrer Major que s’ha donat al carrer del Remei i la transformació de la rambla Tarradellas en plaça el que facilita la celebració de fires, mercats i tots tipus de celebracions, no només del barri sinó que ha d’atreure activitat de tota la ciutat. Al Remei s’han col•locat 15,3Km de voreres, 5.539 tones d’asfalt, 65 bancs i 50 papereres.

Pel que fa a les actuacions socials, la primera acció va ser l’obertura de l’Oficina Municipal del Remei, el 2007, un espai que facilita la relació amb el barri i que suposa un descentralització de la tramitació administrativa municipal. Les accions de l’àmbit social van començar amb el procés de participació ciutadana en el qual hi van participar 1.300 persones i ha tingut accions com ‘La meva memòria del barri’, el taller a 4 mans, Ressò (actuacions per a nens a diferents barris), el pack de cultures populars a les escoles, els cursos de català o el dispositiu d’inserció laboral. L’Ajuntament de Vic està valorant la possibilitat de demanar pròrroga en determinats programes socials.

La finalització de la transformació urbanística finalitzarà aquesta tardor amb la inauguració del Centre Cívic El Montseny.

COMENTARIS

+0
-0
on era la resta de la gent del Remei?
Anònim, 26/09/2010 a les 00:47
Sí, molt bonic, però on era la gent del Remei?
Polítics, periodistes, algunes entitats, alguns comerciants...
Però, quants nous vigatans immigrants hi havia a l'acte?
Cap!
Pepito
+0
-0
ja es tard
mustapha, 26/09/2010 a les 13:33
el barri del remie quedara igual, per que esta plent de immigrants irregulars, pesos pastera, traficants de drogas,prestetucio añ carrer....ect
el que s'ha de fer es treballar per la immigracio sino els problemes ja comensaran , ja vaurem que pasara el petjor esta en cami
rachid vei del barri del remie
+0
-0
mentides
Anònim, 26/09/2010 a les 21:26
aqui voleu enganyar , el barri s'ha malmes per culpa vostra , dels polítics, en el seu moment no veu fer res i ara es massa tard us ompliu la boca de mentides, que passarà d'aqui 10 o 15 anys, quantes parelles joves no immigrans venen al barri a viure,qui compra o lloga els pisos?....us desitjo que no dormiu tranquils,sou simplement polítics, es vergonyos.
+0
-0
Integraçió
josep, 27/09/2010 a les 17:16
no es va veure a la gent que suposadament voleu integrar no veieu que no els interesa?

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 179

Balla contra el càncer

 
Vídeo de TVBagué sobre el flashmob d'Osona contra el càncer de dissabte, amb imatges de la ballada a Vic i a Torelló.
Recull fotogràfic
Vés a: La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La manifestació a Vic reuneix un miler de persones d'arreu del país

La convocatòria per la cohesió social i contra el racisme transcorre sense incidents i en un ambient festiu, pacífic i reivindicatiu, tal com havien demanat els organitzadors.

Galeria de fotos (Adrià Costa)

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: