Travessia nedant al pantà de Sau, l'any passat. Foto: Josep M. Costa
El diumenge 5 de setembre, el Club Natació Vic – Etb, amb la col•laboració del Club Nàutic Vic – Sau, organitzen la XXVII Travessia nedant al Pantà de Sau. Enguany la prova s’inclou en tot un seguit d’actes que estan servint per commemorar els 50 any del Club Natació Vic – Etb.
L’edició anterior va suposar un salt important pel què fa al volum d’inscrits arribant als 275 i suposant un rècord de participació des de la reedició de la prova, l’any 1998. S’espera mantenir aquesta línia ascendent d’inscripcions o com a mínim mantenir-la.
La prova, que es puntuable pel Circuit Català de Travesses, es disputa al voltant d’un dels campanars més famosos de Catalunya, l’antiga església de Vilanova de Sau, conegut gràcies a les imatges difoses per les diverses televisions del país, que la fan servir com a nivell per visualitzar l’estat del Pantà de Sau.
Segons l’Agència Catalana de l’Aigua el pantà es troba a un bon nivell en aquests moments, al voltant del 80%, cinc punts per sobre respecte l’any passat.
Com cada any nedadors i nedadores de tot Catalunya disputaran la Travessia Petita (1000 metres) si pertanyen a la categoria menor o master, i la Travessia Gran (2.500 metres) si pertanyen a la infantil, júnior o absoluta.
Les inscripcions es poden fer fins al dijous 2 de setembre a les 23:59h a la pàgina web del Club Natació Vic – Etb (www.cnvic-etb.com) i estan obertes tan a esportistes federats com no federats.


