Redacció osona.com | Actualitzat el 01/09/2010 a les 17:01h

Una dona pareix a dins d’un lavabo de l’Hospital General de Vic

La partera va anar a buidar la bufeta i, tot empenyent, va sortir el nen. Els llevadors no van tenir temps de portar-la a la sala de parts.

El passat dissabte a la tarda, als volts de dos quarts de set, va tenir lloc un fet insòlit a l’Hospital General de Vic. La Maria Teresa, una dona embarassada que estava esperant per parir, va tenir el seu nadó a dins d’uns dels lavabos del centre. El nen va néixer en perfecte estat.

La notícia va saltar ahir al programa “La nit dels ignorants”, de Catalunya Ràdio, on els oients truquen i hi diuen la seva. El tema va donar per una llarga discussió en la que hi van participar molts dels oients.

De moment, la dona ha presentat una queixa per escrit a l’Hospital General de Vic, tal com han reconegut fonts del centre. De moment, no ha transcendit si es presentarà cap denúncia.

Per a l’hospital, però, es va tractar d’un accident fruit d’unes circumstàncies anòmales contra les que ningú hi va poder fer res. Segons fonts del centre, la noia va ingressar el dissabte al matí. A les 6 de la tarda va trencar aigües i va ser traslladada a una sala on es controla la dilatació de les parteres.

Sense epidural

En aquest moments, ja va sorgir una dificultat. La dona va demanar que li posessin l’epidural, una injecció anestèsica que evita sentir cap tipus de dolor en el moment del part. Els professionals mèdics que la van atendre li van comunicar que no podria ser, ja que les dues sales de part condicionades per posar l’epidural estaven totes dues ocupades. L’hospital disposa de quatre sales de part, dues d’elles preparades per aquest tipus d’anestèsia i dues més on no s’aplica (una sala per als parts naturals i l’altre per als anomenats “explosius”). En aquells moments, només hi havia aquestes dues últimes sales lliures, que és a on s’hagués hagut de traslladar la partera en cas que el procés hagués anat correctament. Sense anestèsia, això sí.

Però arribat en aquest punt, es va tornar a produir una altra incidència. La partera va demanar per anar al servei. “Aquesta és una pràctica habitual i és bo que les dones tinguin la bufeta buida en el moment del part”, explica la Dr. Colomé, de l’Hospital General de Vic. La dona va ser acompanyada per una estudianta llevadora al lavabo. Quan estava fent les necessitats, el nadó va sortir al darrera d’una manera precipitada. Els llevadors la van haver d’atendre al mateix lavabo i no van tenir temps de portar-la a la sala de parts. “Va ser un part precipitat, amb una dilatació molt ràpida. I com que era el seu segon fill, encara va facilitar més que anés tot tan ràpid”, diu la Dr. Colomé.

El nadó va néixer en perfecte estat de salut. Tan bon punt es va acabar el part, mare i fill van ser traslladats a les dependències mèdiques adequades.

L'anarquia de les parteres

Des de l’Hospital es nega rotundament que el part passés al lavabo perquè no hi havia disponible cap sala de part, tal com es va desprendre d’alguns comentaris del programa de ràdio d’ahir a la nit. Hi havia dues sales a punt. L’únic problema és que en aquestes sales no hi havia la possibilitat d’administrar l’anestèsia epidural.

“Les quatre sales que tenim són més que suficients per la ràtio de naixements que hi ha a la comarca. Estem molt per sobre del que ens demana el Departament de Salut”, assegura la Dr. Colomé. A l’hospital hi ha uns 1.700 parts a l’any, al voltant d’una mitjana de quatre parts diaris. “El que passa és que el ritme de les parteres és anàrquic i et pots trobar amb una saturació en un moment donat. Llavors, si cal, utilitzem el quiròfan”, afegeix la metgessa.

L’Hospital General de Vic té aprovat un projecte de  reforma de la zona de parts. Un cop estiguin acabades les obres, el centre disposarà de cinc sales de parts, en tres de les quals es podrà administrar l’epidural.

Navega per les etiquetes

Hospital General de Vicnaixement

Referències a Internet

Vic

COMENTARIS

+0
-0
No pot ser!!
Anònim, 01/09/2010 a les 20:12
Quan he llegit aquest article m'he vist reflexada amb el que li va passar amb aquesta noia, per sort, jo no vaig acabar parint al lavabo però poc em va faltar. Jo també vaig haver d'esperar moltes hores perquè em possessin l'epidural perquè els paritoris estaven ocupats. No és humà que et facin esperar tantes hores per posar-te l'epidural i a sobre haver d'escoltar de l'hospital que hi ha suficient amb els paritoris que hi ha.
+0
-0
part
Anònim, 01/09/2010 a les 22:47
No es res d\\\'estrany, jo personalment amb una dilatació força avançada, em van tenir a la sala d\\\'espera de fora i em van fer anar als lavabos d\\\'alla, a prop de l\\\'ascensor, em van tenir molta estona esperant, sense cap mena d\\\'atenció perque estaven saturats.
La mala gestió i bruticia de l\\\'hospital és lamentable.

el cost dùna epidural és molt elevat, ara bé no ho són els incentius de l\\\'equip de direcció i altres.
+0
-0
TANQUEM CLINICA I PARIM AL WATER
UN, 02/09/2010 a les 03:06

Es curiós el cas vigatà, fa un mes tancaven la Clinica de Vic, amb 2 quirofans , sala de parts, 50 habitacions, etc i ara tenim saturació a l'Hospital General, era totalment previsible.

El cas que ens ocupa una noia de Sant Julià, l'envien al water per vuere si li disminuiexen els dolors i ja pareix al water tota sola, després desmentits de l'Hospital.
Es un cas penós y que es el principi del que passarà i de fet ja esta passant a molts serveis, com que estalvíen, no hi ha lloc per tots els malalts.

QUINA PIFIADA TANCAR LA CLINICA DE VIC HOSPITALARIAMENT PARLANT, i que els directors de l'Hospital amb oficines a la Clínica de Vic, Srs Anglada i Brugués , justifiquin tot aixó, si jo manés el fotía a tots dos al carrer
+0
-0
Així funciona l'HGV
Anònim, 02/09/2010 a les 10:46
Increible i lamentable que al segle XXI passin coses així. Fa uns mesos una noia "va parir" a la nit al mig d'un carrer a Montesquiu, i la gerència de l'HGV tant tranquils!!!.
Jo fa tres mesos que vaig parir. Vaig trencar aigües a la nit i la matí em van provocar el part ja que no tenia contraccions. Fins aquí tot bé, però.... vaig demanar l'epidural i com que hi ha llevadores que van de "sobrades" i encara que els hi diguies que estàs apunt de rebentar i que en un part anterior en molt poc temps vaig dilatar molt ràpid, elles van a la seva.
Evidenment no em van posar l'epidural ( no sé si és una política d'estalvi del Departament de Sanitat o què) però de cop els vaig dir que sortia el cap de la criatura i llavors corremi tots. En pocs minuts va nèixer (la cosa positiva va ser que al ser una criatura molt petita vaig parir al natural i no em van haver de posar punts). Vaig ser ben atesa, però la llevadora titular era a dinar, per què segons ella anava per llarg !!!.
Al matí del dia següent de donar-me l'alta, quan vaig anar al lavabo vaig veure que em sortia una cosa molt grossa per allà on havia sortit la criatura. Resulta que m'havien deixat les membranes de la placenta a dins, i com que la naturalesa és sàbia, va sortir sol. Sort que van sortir i llavors els doctors em van fer els seguiments pertinents, que si no potser agafo una infecció de cavall amb les conseqüències que això conporta.
Amb això vull dir quan sento als mitjans que tenim un gran el sistema sanitàri, em poso els mans al cap!!!!!.
I això només són els parts!
+0
-0
ALTRES COMENTARIS
Anònim, 02/09/2010 a les 10:47
a parir com conilles

Anònim, 02/09/2010 a les 09:17

temps de crisi i les dones parint com conilles . Suposo que seran immigrants ja que aquestes no tenen cap problema si no els poden mantenir. Ja se n'encarreguen els serveis socials.
Tots no som iguals

vicus, 01/09/2010 a les 22:41

Sr. Director

Pel que sembla les que tenien les dues sales ocupades eren magrebines i la que va parir al water es de St Julià.

Preguntes??

Quins ginecolegs hi habien a la sala de parts i de on eren???

Igualtat en positiu??

Masses preguntes

Anglada (gerent del CHV) dimisió

TANQUEM CLINIQUES I PARIM AL WATER

un osonenc, 01/09/2010 a les 22:34

Ja tenim la Clinica de Vic tancada, amb 2 quirofans i sales de part tancades, això es un dels primers efectes, els parts augmenten d'una manera brutal, degut als immigrans que tenen molts més fills i aqui tanquem cliniques, anem sobrats.............
El caos a l'Hospital General, es general en totes les especialitats, ANIMO A TOTS EL QUE TINGUIN PROBLEMES A L'HOSPITAL QUE HO DENUNCIEN, aixó es el principi del caso hospitalari que ens espera.
Enhorabona a la mare per seu nou fill.
+0
-0
L'hospital de Vic és lamentable
Anònim, 02/09/2010 a les 12:41
Això d'aquest part, venint de l'Hopital de Vic no és cap notícia rellevant. Les irregulatitats i els problemes que hi ha en aquest hospital són moltíssims. Hem patit i conec casos concrets molt greus, que no han set denunciats perquè a la gent encara li costa fer denúncies per escrit. No entenc a què tenen por.
Quant us troveu amb problemes a l'Hospital de Vic, heu de denúnciar per escrit, no serveix de res queixarnos a les infermeres de planta. Les paraules se les emporta el vent.
Per cert, teniu raó dient que els nouvinguts colapsen el sistema sanitari.
+0
-0
Colla d'incopetents
Anònim, 02/09/2010 a les 14:02
per desgràcia aquest és un dels molts casos que passen, aquest però, ha sortit a la llum però molts queden en cobert. L'hospital de vic tercemundista i amb un personal força prepotent, xulesc i desagradable. Amb el tema de parts han agafat la politica del part natural quant moltes dones no ho poden tenir, les tenen allà hores i hores aguantant i quant surt un problema greu en el que el nadó corre veritable perill aleshores corre-m'hi tots, convertint un dels moments que en teòria hauria de ser un dels millors de la vida, el naixement d'un fill, ho converteixen en un dels moments més engoixosos i horribles de la teva vida, això si, sempre tenen l'excusa a punt i amb una bona rentada de mans, continuen fent.
+0
-0
A l'Hospital no hi ha MAI cap problema
H2O, 02/09/2010 a les 15:11
Els directius de l'Hospital haurien de dedicar energies a resoldre problemes que s'arrosseguen des de fa anys, peró inverteixen els esforços en maquillar els problemes, a negar-los i a fer rodes de premsa per anunciar qualsevol novetat com a panacea per als pacients ciutadans. Algunes novetats ho deuen ser, peró altres son márketing pur. Si per a ells els problemes no existeixen : son tot invencions de les parteres!!!... No tenen res a resoldre, es veu.. No em mereixen credibilitat. I els treballadors, la majoria estan cremats peró fan el que bonament poden... i més.
+0
-0
AVIAT HE DE PARIR
Anònim, 02/09/2010 a les 15:37
Aviat he de parir a l'HGV i ja m'agafa mal de ventre!

Veient el que ha passat i el testimoni de amigues i altre gent que ha passat allí estones patint perque no hi ha espai o no et poden posar la epidural...i veient que el meu part s'acosta què puc fer? què faig jo ara que aviat haure de anar a parir allà? em fa un pànic terrible em sembla que em presentare a un altre hospital, a qualsevol altre el que sigui!!!!
+0
-0
Parts "explosius"
Anònim, 02/09/2010 a les 16:33
A la notícia hi ha un error: quan us referiu a les sales per parts "explosius" suposo que volíeu dir les sales per a parts en fase d'expulsiu, que és quan la dona ja ha dilatat i ja pot sortir la criatura, i com que ja és molt al final del part ja no cal posar l'epidural.
+0
-0
Lamentable HGV
Anònim, 02/09/2010 a les 17:25
Per desgràcia no només són els parts el que funciona malament a l'HGV. Alguna vegada que he hagut d'anar d'urgències amb el nen m'han tractat fatal, tant de temps d'espera com de diagnòstic (no l'han encertada mai). Una vegada vaig haver d'esperar més de 4 hores amb el meu fill i, després d'escoltar una infermera dient que era una histèrica, vaig marxar a la Clínica de Vic (eren altres temps...). Allà em van ingresar el nen d'urgències dient que per què no hi havia anat abans.
Al final he decidit donar-me d'alta en una mútua i no tornar a l'HGV mentre pugui evitar-ho.
+0
-0
Manca d'Anestesistes
Anònim, 02/09/2010 a les 21:07
Sabeu per què moltes vegades no posen l'Epidural a l'HGV? Doncs per què no hi prous anestesistes i les llevadores (encara n'hi ha alguna de molt maca i amable)et donen les mil i una excuses per veure si es pot parir al natural i el fet que no hi ha anestesista queda amagat per què si t'ho diuen des de Gerencia s'emporten una bronca descomunal. Ho sé de molt bones fonts. Et diuen " Molt bé,així sense anestesia et recuperaràs molt més ràpid".
Quins nassos!!. Som nosaltes les que hem de decidir si volem patir abans o desprès del part, si volem parir com a persones o com bèsties, i no elles.
Així és que cal que revindiquem més i millors professionals a l'HGV que és on per desgràcia hem d'anar a parar la gent de la comarca.
+0
-0
CLINICA DE VIC
Anònim, 02/09/2010 a les 22:13
DIUEN QUE A LA 4ªPLANTA DEL HG HI HAN ELS PACIENTS DE MUTUES I PRIVATS DE LA CLINICA DE VIC.SENYORS DIRECTIUS,AQUEST HIVERN SI TENEN COLAPSE AL HG QUE FARAN?TORNARAN A OBRIR LA CLINICA DE VIC...DONCS ENCARA HI DEUEN TENIR HABITACIONS OI? SALES DE PARTS NO HO SABEM....
VISCA ELS QUI DIRIGEIXEN LA SANITAT DE VIC,TANT LA PUBLICA COM LA PRIVADA.
+0
-0
UNA MERDA DE SANITAT, AMB NOM I COGNOMS
una que esta emprenyada, 03/09/2010 a les 03:26

A la Clinica de VIC HI HA DE TOT, hasta els despatxos dels Drs, Anglada y Brugués, els mandamassos de la sanitat vigatana y culpables del tancament de la Clinica i del mal funcionament de l'Hospital, al CHV els li fa nossa la Clinica com a centre hospitalari.
Si els directius estan a l'Edifici de l'Aliança com poden controlar el que passa a l'Hospital.
El personal mèdic molts immigrants sudamericàns, amb titol o sense homologat a Espanya, un altre tema a discutir
+0
-0
Molt malament
Anna, 03/09/2010 a les 11:51
L'HGV cada dia pitjor. Durant el meu part també vaig demanar l'anastèsia i no els va donar la gana de donarme-la. Llavors estava tant dilatada q vaig anar "corrents " a la sala de parts i em van caure totes les vies... un desastre i una llevadora molt antipàtica. Llavors l'hivern passat el meu pare va estar ingressat tres vegades ! i ens donàven l'alta l'endemà. Sort de l'Hospital clínic pq si fos per ells ara el meu pare seria mort. Es molt dur però totalment cert.
+0
-0
UN MUNT D'INCONPETÈNCIES
Anònim, 03/09/2010 a les 14:20
Fa tres setmanes que vaig tenir un infart, com que era a finals de juliol i en cap de setmana, hi havia personal de guardia, un cop passats els dies necessaris em van enviar cap a casa i com que no em trobava bé, vaig tindre de entrar per urgencies, llavros em va visitar el cap de cardio, la dra. de guàrdia no nomès havia errat el diagnòstic, sinó que a més s'havia oblidat de receptar les pastilles de nitro i de realitzar una prova molt important.

L'hospital general de Vic, s'ha convertit en una màquina de fer diners, com a consorci hospitalari nomès miren si els números surten o no. El fet de tancar la Clínica de Vic, es perque es molt costós mantenir dos edficis, animo a tothom a que es manifesti i denunci les cagades continues que fan a l'hospital i que qui pagui una sanitat privada sigui atès com cal a la clínica de Vic i no hagi d'anar a la quarta planta de l'hospital on per molt que sigui una planata està dins del mateix edifici.
El nostre cas
+0
-0
Bona estada
Anònim, 03/09/2010 a les 18:51
Doncs jo no tinc res a dir de l´hospital de Vic, vaig tenir bessonada i el tracte que vaig rebre tant a sala de parts com a la planta de pediatria va ser immillorable, tot el personal, auxiliars, infermeres, llevadores i metges van ser amables, atents, amb un tracte molt humà i amb molta professionalitat. Vull remarcar l´esforç de tot l´equip, malgrat moments de molta feina i la diversitat cultural que hi ha en aquest moment.
+0
-0
LA MILLOR ATENCIÓ DEL MÓN
Anònim, 03/09/2010 a les 18:57
Ningú ha rebut una bona assitència a la sala de parts de l\\\'hospital de Vic????
Doncs JO SI I MOLTES MÉS!!!
Espero que la gent que hagi tingut una bona atenció com la que vaig rebre jo també escrigui.

Moltes de nosaltres hem sigut ateses per una equip de bons professionals i bones persones es una llàstima que només escrigui gent amb males experiències.

A l\\\'hospital de Vic hi ha un equip magnífic equip ginecòlegs que es preocupen per la salut de les seves pacients i a mi m\\\'ho han demostrat en varies ocasions.

Els problemes econòmica de la sanitat no treu que hi hagin grans professionals als quals per cert estaré sempre agraida.

Espero que més persones com jo escriguin també!!!
+0
-0
El personal sanitàri està molt cremat
Anònim, 03/09/2010 a les 23:48
Doncs jo vaig arribar a la sala de parts un dilluns de matinada i el meu marit va haver de posar al seu lloc a la infermera que ens va rebre.
Resulta que va entrar una colega seva i li va fer un comentari, i ella va constestar " entre todos me estais dando el dia" i el meu marit li va dir "noia, posat tranquil.la, eh!!!!!! que tinc la dona a punt de parir!
Es va disculpar dient que no anava per nosaltres.
Es nota que el personal sanitàri està, en general molt cremat!!!
A vegades penso que els que manen, o no estan mai malalts o van a la privada.
+0
-0
Sanitat pública per tothom
Teia, 04/09/2010 a les 09:43
Els treballadors de la sanitat pública mereixen tot el respecte, és una feina de molta responsabilitat i sap greu llegir alguns dels comentaris publicats. De totes maneres, cal vigilar per tenir un bon servei públic sanitari per tothom doncs és un dels pilars de la nostra societat.
+0
-0
¿ ?
María, 05/09/2010 a les 00:08
Quedo sorpresa pels comentaris negatius,amb aquesta vida no tot és negre o tot és blanc.També tenim els colors grissos.Tot depend del moment i el personal que et rebi.A sala de parts havia excés de feina,no és va poder fer més.La mare hauría d'estar contenta de tenir un fill o filla sana,i sense cap punt.Fà anys enrera això no és denuciava, i els nens que naixian al taxi?,ara denunciem fins i tot si falta una cadira o un silló a les habitacions.Tot això es per treure calers i mala propaganda.A lo millor aquest pares aconsegueixen panyals gràtis durant tot un any sencer (ja sebem al preu que van)
+0
-0
resposta a Maria..
Anònim, 05/09/2010 a les 21:59
Hola Maria.Per el teu comentari dedueixo que no ets Mare,o en tot cas as parit en condicions,Diguem-ne normals.
No es aquet cas que es denuncia,ja que parir en uns lavabos jo u consideru molt greu.Vas a l'hospital a parir en condicions,en una sala de parts,amb anestesia si es que la tens demanada,no en un lavabo.Per aixo ens quedem a casa que segur que es mes net i polit que el de un hospital.I tot aixo no es per treure calers ni volquers gratis,no es aquet cas,i se el que dic.Res mes.
+0
-0
resposta a anònim
María, 06/09/2010 a les 18:54
Perdona,però t'has equivocat,soc Mare i amb una història molt llarga,per explicar.Però com veuràs ara no és el moment.Tinc molta experiencia amb fets que m'han passat al llarg de la meva vída, i no he fet cap denuncia perquè no porten en lloc,només per fer estadistiques.Quan tens un problema t'ha de buscar la vida.Et recordo que la partera estava al lavabo de sala de parts,no al bar de la plaça.Estava ben atessa.Anys enrera passavan coses més groses i no anàven als diaris,a deixar als professionals per terra.Als metges,professors,etc..estenian un respecte,i som humans i tots ens podem equivocar o és que tú ets perfecta?
+0
-0
resposta a anònim
María, 06/09/2010 a les 19:08
Percert amb aquesta pàgina només veig amb nom:anònim ets mascle o famella? Tant si ets una cosa com l'altre amb les teves lletres deduexo que ets una persona molt negativa(pot ser m'equivoco)hem de ser una mica més humans i tenir ampatía pel altres.Amb medicina dos + dos no fan quatre.Et recordo que la anestesia (com dius tú ) no la tens que demanar,com quan vas al bar, a pendre un café.eL anestesista la proporcionarà si cal,o.k? Espero que a la teva vida no t'equivoquis mai,i les coses et vagin bé.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
-5°C  4°C
dissabte
-7°C  1°C
diumenge
-5°C  7°C
Edicions locals
El #carnavaldeterraendins, al minut
Vés a: Vestigis franquistes a Vic

Vestigis franquistes a Vic

L'actual passatge Gaudí de la Calla conserva pintat a terra l'antic nom de General Mola. Els veïns ja fa temps que es queixen.

educaweb.cat
Enquesta
Heu notat els efectes de les retallades als hospitals o al vostre CAP?
      Vots emesos: 105
Humor
Vés a: El rei esquia a Vic

El rei esquia a Vic

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: