Redacció osona.com | Actualitzat el 11/06/2010 a les 12:22h

Osona millora el Servei d’Atenció a les Dones

L'Institut Català de les Dones inverteix 34.500 euros.

La presidenta de l’Institut Català de les Dones, Marta Selva, i el president del Consell Comarcal d’Osona, Miquel Arisa, han signat un acord de col•laboració per ampliar i reforçar el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) comarcal. Aquest acord suposa una inversió aquest any de 34.500 € per millorar l’atenció a les dones de la comarca, que es formalitza a través d’un contracte programa.
 
Els SIAD ofereixen informació, orientació i assessorament en tots aquells aspectes relacionats amb la vida de les dones: àmbit laboral, social, personal, familiar i altres. També incrementen l’eficàcia en la sensibilització social, la prevenció i la detecció de les situacions de violència masclista.
 
L’objectiu de l’ICD, òrgan adscrit al Departament d’Acció Social i Ciutadania, amb la signatura dels contractes programa és enfortir les polítiques locals de suport a les dones i promoure la consolidació i/o creació d’espais de referència que atenguin les seves necessitats. El nou marc de col•laboració i coordinació respon a criteris d’equilibri territorial i universalitza l’accés a aquests serveis.
 
L’Institut Català de les Dones distribueix entre els ens locals un fons econòmic de 4.234.698€ per als anys 2009 i 2010 per desenvolupar els Serveis d’Informació i Atenció a les Dones i millorar l’atenció a les dones a través d’aquests centres.
 
L’ICD ja va signar l’any passat acords per a reforçar el funcionament de 82 d’aquests serveis i millorar i apropar l’atenció a les dones en tot el territori de Catalunya. Enguany té previst signar-ne 20 més, entre els quals es troba el del Consell Comarcal d’Osona.
 
Els nous serveis suposaran el desplegament del 100% de la Xarxa local d’Atenció a Especialitzada prevista en la Llei del dret de les dones a eradicar la violència masclista.

L’ICD assessora i dóna suport econòmic als projectes dels ens locals des de l’any 2005, quan es va crear una convocatòria de subvencions específica.

Navega per les etiquetes

donaConsell Comarcal d'OsonaSIADICD

Referències a Internet

ICD

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
10°C  28°C
dissabte
13°C  27°C
diumenge
12°C  24°C
Enquesta
Anireu a la manifestació del 26 de maig a Vic contra el racisme?
      Vots emesos: 296
Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: