Els dos activistes osonencs estan empresonats a Israel a l’espera d’un judici
ACTUALITZAT A LES 16:00 H Laura Arau i Manuel Tapial es neguen a signar els papers de l’expatriació. La noia es posa en contacte amb la seva família a Taradell.
Manifestació a Barcelona, aquest dilluns a la tarda.
Manel Tapial i Laura Arau van viure ahir la intervenció militar, que hauria causat entre 10 i 16 morts i nombrosos ferits. L'exèrcit israelià ha justificat l'atac dient que els activistes duien armes i tenien lligams amb Al-Qaeda. La flota, formada per sis vaixells, es dirigia a la Gaza amb ajut humanitari, amb la intenció de trencar el bloqueig que Israel manté sobre la franja. ICV, la CUP i ERC de Vic han condemant l'acte.
------------------------
Actualització a les 16:00 hores
El pare d'un dels propalestins empresonats per Israel critica que Moratinos vulgui que signin l'expulsió
ACN // 01.06.2010
Manuel Tapial i Laura Arau anaven a bord del vaixell turc Mavi Marmara –la nau més gran de la Flotilla de la Llibertat, que volia fer arribar ajuda humanitària a Gaza tot esquivant el bloqueig israelià– quan l'exèrcit israelià va assaltar l'embarcació. Un cop ja van arribar a terra, al port d'Ashdod, l'executiu hebreu els va donar la possibilitat de signar l'acta de deportació per expulsar-los del país. Però com que s'hi van negar, ara estan empresonats. Segons ha explicat Manuel Espinar, pare de Manuel Tapial, el seu fill estaria en una presó diferent de la Laura.
L'ONG Cultura, Pau i Solidaritat, que presideix Manuel Espinar, denuncia que l'assalt es va produir en aigües internacionals i per tant consideren que l'empresonament dels tres activistes és com un “segrest”. Espinar es mostra indignat per les declaracions que ha fet aquest dimarts al matí el ministre espanyol d'Exteriors. Miguel Ángel Moratinos ha explicat que representants de l'ambaixada d'Espanya a Israel intentaran convèncer els dos detinguts al llarg del dia d'avui perquè siguin els documents. Del contrari, ha apuntat, entraran en un procés més llarg que segurament també acabaria amb l'expulsió.
El pare de Manuel Tapial diu que és una “falta de respecte” que Moratinos hagi dit que haurien de signar el paper de la deportació, ja que “quan hem preguntat quin paper és el que han de signar ells no ho saben”, assegura. “Vostè signaria un paper que no sap què és?”, es pregunta. Espinar vol reunir-se urgentment amb Moratinos per demanar-li explicacions.
629 activistes refusen la deportació
Els tres espanyols viatjaven juntament amb més de 70 activistes de diversos països del món. Després de l'assalt als vaixells, l'exèrcit israelià va detenir-los a tots. Segons ha explicat aquest dimarts el ministeri d'Interior israelià, una cinquantena ja han estat portats a l'aeroport de Ben Gurion, des d'on tornaran als seus països. 629 han refusat la deportació, mentre que n'hi ha una trentena que estan hospitalitzats. Almenys nou persones –segons l'exèrcit israelià- van morir en l'atac a la Flotilla de la Llibertat, que es va dur a terme el dilluns a la matinada.
Laura pot contactar amb la seva família
Taradell (ACN).- La mare de la vigatana empresonada a Israel pel conflicte de la flota humanitària ha explicat aquest dimarts que els tres espanyols detinguts no van rubricar la deportació “perquè volien saber què signaven”. En declaracions a l'ACN, Maria Rosa Crusellas ha explicat que es van negar a subscriure l'acta d'expulsió perquè “en aquell moment ningú els donava suport” i perquè volien que quedés clar “que ells són ajuda humanitària i que el que feien era legal”.
Crusellas ha insistit que la seva filla està bé i que hi han parlat per telèfon i que espera “posar-se en contacte” amb el seu company, Manuel Tapial, al llarg d'aquest dimarts. Ha insistit que la seva filla “està animada, de moment” i que l'exèrcit israelià “els tracta bé”. Finalment, ha explicat que els detinguts “no entenen que hagi pogut passar això en aigües internacionals”.
---------------------- Actualizat, dimarts 10:40 hores Deportació o judici?
Els dos osonencs que anaven a la flota humanitària atacada per Israel són al centre de detenció de Beer Sheba i s'han negat a signar l'acta de deportació, segons ha explicat aquest matí el ministre d'Exteriors, Miguel Ángel Moratinos. El ministre ha recomanat als activistes que signin la deportació perquè puguin tornar a Espanya al més aviat possible. En cas que s'hi neguin, hi haurà un judici que podria acabar en un procés d'expulsió però aquest es pot allargar.
A més dels tres activistes, hi ha prop uns 500 detinguts més. El govern israelià, després dels interrogatoris preceptius, ha començat ja a deportar alguns activistes als seus països, mentre que una cinquantena estan empresonats després de negar-se a firmar l'ordre d'expulsió.
--------------------- Actualitzat, dimarts 08:00 hores L’exèrcit israelià retén més de 500 cooperants, entre ells 45 ferits
Els dos cooperants osonencs retinguts a Israel han estat traslladats per l’exèrcit d’aquest país al port de Ashdod. Les informacions són confoses perquè el govern d’Israel ha vetat a la premsa i a representats diplomàtics qualsevol entrada en aquest centre de detenció temporal muntat especialment per a l’ocasió. Segons una ràdio israeliana, hi ha un total de 480 detinguts, que seran expulsats en les properes hores, i 45 ferits, que estan hospitalitzats.
La comunitat internacional ha condemnat l'acció d'Israel, començant pel secretari general de la ONU, Ban Ki-Moon, que ha criticat l'acció i ha demanat explicacions a Israel. També han reaccionat contra l'exèrcit hebreu la Comissió Europea, el Parlament Europeu i l'alta representant comunitària en Política Exterior, Catherine Ashton.
Poques hores després de conèixer els fets, Turquia, país al que pertany el vaixell principal de la flota, ja ha demanat una reunió del Consell de Seguretat de la ONU, que finalment s'ha convocat d'urgència a Nova York a les set de la tarda, hora catalana.
Aquest dilluns, arreu del món han tingut lloc protestes per condemnar l’actuació de l’exèrcit israelià. També a molts llocs de Catalunya, com Lleida, Girona o Barcelona, on unes 2.000 persones segons els organitzadors s'han manifestat davant la Cambra del Comerç entre Catalunya i Israel, situada a Travessera de Gràcia. Els manifestants, que duien banderes palestines i diversos cartells amb lemes com “Contra el terrorisme de l'Estat d'Israel”, han cridat consignes com “Palestina lliure” i “Boicot a Israel”. Assistents a la concentració han tirat ous a les oficines de relacions comercials entre Espanya i Israel.
-----------------
NOTÍCIES PUBLICADES EL DILLUNS, 31 DE MAIG
Actulaitzat, 23: 30 hores El Govern condemna l'atac israelià i reitera que manté contacte permanent amb la família dels cooperants catalans
ACN // 31.05.2010 22.52 h
Barcelona (ACN).- El Govern de la Generalitat ha condemnat aquest dilluns l'ús de la violència “com a mitjà inútil” per resoldre el conflicte entre Israel i Palestina. Pel Govern aquest conflicte “de natura política” s'ha de solucionar per vies polítiques, “no a través d'accions militars o terroristes”.
La Generalitat recorda que a través de la viceconsellera d'Afers Exteriors i Cooperació, Roser Clavell, manté contacte permanent amb els familiars dels cooperants catalans. Roser Clavell ha destacat que “des del primer moment sabem que es troben en bon estat de salut i això és el més important per al Govern”. Clavell ha parlat amb familiars de Laura Arau, a qui ha traslladat el suport de la Generalitat de Catalunya.
--------------- NOTA DE PREMSA
CUP DE VIC
Amb el seu atac a la flota que duia ajuda humanitària per tal de trencar el bloqueig que pateix la Franja de Gaza, Isarel demostra "un absolut menyspreu a la vida de civils, obrint foc contra una flota d'ajut humanitari de sis vaixells i que anava totalment desarmada". La CUP valora, d'aquesta manera, els esdeveniments d'aquesta nit que han tingut lloc en aigües internacionals. La CUP recorda que l'objectiu de la flota per la Llibertat era el de trencar el setge al qual Israel ha sotmès el més de milió i mig d'habitants de la franja de Gaza. Els habitants de Gaza estan "encerclats per terra, mar i aire en la presó mes gran del món".
La CUP vol manifestar el recolzament i la solidaritat amb el poble palestí i la seva lluita per la independència. L'organització exigeix als parlaments autonòmics dels territoris dels Països Catalans i al Congrés dels Diputats espanyol la condemna dels fets avui succeïts i la fi immediata del bloqueig polític i econòmic imposat a Palestina, considerant que el seu manteniment col•loca a l'Estat Espanyol i a la Unió Europea al costat d'Israel i contra el poble palestí.
------------------------- Actualització, 18:20 hores
NOTES DE PREMSA
ICV DE VIC
ICV demanarà a l’Ajuntament de Vic una condemna enèrgica contra l’atac mortal a “la Flota de la Llibertat”
- ICV de Vic demanarà al ple municipal del proper dimecres una condemna contundent a l’atac indiscriminat de l’exèrcit israelià i la seva solidaritat amb els activistes de l’expedició.
El regidor d’ICV-EUiA, Xavier Tornafoch, presentarà el proper dimecres una moció urgent per tal de que el consistori condemni enèrgicament l’atac mortal que l’exèrcit israelià ha realitzat de forma il•legal sobre “la Flota per la Llibertat” amb sis vaixells que transportaven ajuda humanitària per la Franja de Gaza, causant almenys 16 morts i en què més de 60 persones han resultat ferides. En aquesta expedició hi viatjaven dos cooperants vigatans de l’Associació Cultura i Pau, Laura Arau i Manuel Tapial.
Els ecosocialistes consideren que “l’Ajuntament s’ha de posar del costat de les víctimes davant d’aquesta acció desproporcionada” i afegeix que cal “condemnar sense pal•liatius aquest atac il•legal que vulnera el dret internacional i actua contra els drets humans” i recorden que també exigiran que el consistori demani al Govern espanyol que trenqui l'acord de venda d'armes i cooperació militar entre Espanya i Israel signat fa unes poques setmanes”.
"Estem davant una greu infracció de la legalitat internacional i un acte de violència desproporcionat cap a una iniciativa d'ajut humanitari promoguda per la solidaritat internacional i amb la participació de gent de Vic". Entre els membres de la flota s'hi trobaven periodistes, parlamentaris, escriptors i diversos activistes prodrets humans. Per tot això, Tornafoch ha dit que "Vic ha de condemnar enèrgicament aquest acte de guerra i exigir la fi del bloqueig sobre Gaza".
El regidor Xavier Tornafoch creu que “no existeixen motius de pes per no fer una declaració d’intencions i solidaritzar-se amb les víctimes d’aquesta massacre”, i esperem que aquest cop el govern de Vic sigui prou responsable per acceptar la moció, i no faci com la darrera vegada, que es va a negar a acceptar una moció de condemna dels atacs deliberats sobre la població civill de Gaza
ERC DE VIC Esquerra condemna l'atac indiscriminat de l'exèrcit d'Israel a la Flota d'ajuda humanitària a Gaza
Esquerra Vic s'adhereix al manifest de condemna a l'atac de l'exèrcit d'Israel contra la flota d'ajuda humanitària d'Esquerra. En aquest hi viatjaven l'activista vigatana Laura Arau i la seva parella, el madrileny resident també a Vic Manuel Tapial, ambdós membres del Consell local de cooperació de Vic. Tots dos viatjaven en el vaixell turc Mavi, el més afectat per l'atac de les tropes israelianes a les sis embarcacions d'ajut humanitari que pretenien arribar a la franja de Gaza trencant el bloqueig d'Israel.
Manifest:
Esquerra condemna l'atac indiscriminat de l'exèrcit d'Israel a la Flota d'ajuda humanitària a Gaza
El Grup Parlamentari d'Esquerra al Congrés demana la compareixença de Moratinos i Garrido per informar de les accions dutes a terme davant del govern d'Israel i des de la presidència de la UE.
Davant les notícies de l’atac de l’exèrcit d’Israel a la Flota per la Llibertat, un comboi internacional de nou vaixells amb 750 persones i 10.000 tones d’ajuda humanitària que pretenia trencar el bloqueig israelià i entrar a la franja de Gaza per donar assistència a la població palestina, la secretària de Política Europea, Internacional i Cooperació d'Esquerra, Marta Rovira, ha condemnat l'atac per ser “absolutament injustificat i desproporcionat sobre una delegació civil internacional que provava d’enviar ajuda humanitària a la població de Gaza i que en cap cas era un perill per a la integritat ni per a la seguretat d’Israel”.
La dirigent independentista ha explicat que Esquerra s'adhereix a la crida internacional perquè 'aquesta acció no quedi impune' i ha demanat a l'Estat espanyol que 'sol•liciti una reunió urgent del Consell de Seguretat de Nacions Unides per tractar sobre aquest atac' i al president del govern espanyol que 'també condemni l'atac en tant que ostenta la presidència de la UE '.
Així mateix, Rovira ha explicat que el Grup Parlamentari d'Esquerra al Congrés ha demanat la compareixença del ministre d'Afers Exteriors, Miguel Angel Moratinos, per informar de les accions, bilaterals i multilaterals, realitzades davant del Govern d'Israel, i la compareixença del secretari d'Estat per a la Unió Europea, Diego López Garrido, perquè informi de les accions empreses des de la presidència europea.
“Exigim l’Estat espanyol”, ha dit Rovira, “que faci arribar la seva protesta formal a l’Estat d’Israel, que denunciï l’acord de cooperació militar amb Israel i que aturi qualsevol venda d’armament o material de doble us a l’exèrcit israelià”. La dirigent independentista ha considerat que Israel “ha d'assumir les conseqüències” d'aquest acte, que constitueix una “violació de la llei internacional”. “Qualsevol que en sigui el motiu, una acció contra civils implicats en accions pacífiques és inacceptable”.
Rovira també ha demanat a la Generalitat de Catalunya que “redobli els esforços en matèria de cooperació al desenvolupament i acció humanitària a la franja de Gaza” i ha expressat la solidaritat d'Esquerra “amb els familiars de les víctimes mortals d’aquest atac, així com amb les famílies dels ferits i dels tres ciutadans catalans que viatjaven en el comboi, tots ells detinguts però sans i estalvis, segons les informacions de les que disposem”.
----------------------- Actualització, 15:35 hores NOTA DE PREMSA
GENERALITAT DE CATALUNYA
31-05-2010 14:59
Els cooperants catalans sorpresos per l'atac a Gaza, estan bé de salut
Els dos cooperants residents a Taradell, Laura Arau i Manuel Tapial, que participaven en el comboi humanitari de l'ONG Free Gaza, estan bé de salut. Els cooperants viatjaven en el vaixell turc Mavi, que transportava ajuda humanitària a Gaza amb 600 persones a bord quan s'han vist sorpresos per l'atac de les forces israelianes.
Des del primer moment, el Govern de la Generalitat, a través d'Afers Exteriors i Cooperació, manté contacte permanent amb el Ministeri d’Afers Exteriors espanyol i està seguint molt d’aprop els esdeveniments. La viceconsellera d’Afers Exteriors i Cooperació, Roser Clavell, ha destacat que “des del primer moment sabem que es troben en bon estat de salut, i això és el més important per al Govern“. La Generalitat s'ha posat a disposició dels familiars i lamenta l’atac, que s’ha produït aquesta matinada.
----------------
Actualització, 13:45 hores Israel justifica l'atac als vaixells propalestins dient que els activistes duien armes i tenen lligams amb Al-Qaeda
ACN // 31.05.2010 13.10 h
Barcelona (ACN).- El número dos del ministeri d'Afers Exteriors d'Israel, Daniel Ayalon, ha justificat l'atac de les tropes israelianes als vaixells de la 'Flotilla de la Llibertat' dient que els activistes propalestins que hi viatjaven anaven armats. Ayalon ha acusat els organitzadors de la flota de tenir lligams amb Hamàs i amb Al-Qaeda, segons recull el diari israelià Yedioth Ahronoth. La flota, formada per sis vaixells, es dirigia a la Gaza amb ajut humanitari, amb la intenció de trencar el bloqueig que Israel manté sobre la franja.
Dos catalans i un valencià viatjaven en un dels vaixells, però no estan entre les víctimes mortals. Segons la televisió israeliana Channel 10, hi hauria 19 morts i 40 ferits.
-------------------------
Acualització, 13:10 hores
Els cooperants, de Taradell Els dos cooperants vivien a Taradell des de fa quatre mesos, al costat de la casa dels pares de la Laura, segons han explicat fonts de la família a Osona.com
------------------------- Actualització, 13:00 hores
Els dos activistes propalestins catalans que han patit l'atac de les tropes d'Israel 'estan bé'
ACN // 31.05.2010 12.39 h
Manuel Tapial i Laura Arau, poc abans de sortir de Turquia amb la flota de solidaritat amb Gaza.
Barcelona (ACN).- Els dos activistes propalestins catalans que viatjaven a bord d'un dels vaixells d'ajuda humanitària que han estat atacats per l'exèrcit d'Israel aquesta matinada estan retinguts per les tropes israelianes però no estan ferits, segons ha confirmat a l'ACN la viceconsellera d'Afers Exteriors, Roser Clavell. L'activista vigatana Laura Arau i la seva parella, el madrileny resident també a Vic Manuel Tapial, anaven en el vaixell turc Mavi, que duia 600 persones a bord i que ha estat el més afectat en l'atac. També viatjava en aquesta embarcació el periodista valencià David Segarra, del qual se sap que no ha mort. L'exèrcit israelià ha justificat els fets dient que els activistes anaven armats.
Les informacions al voltant de l'atac a l'anomenada 'Flotilla de la Llibertat' segueixen sent confuses. Segons recull l'agència Reuters, l'exèrcit israelià admet que han mort almenys 10 persones, mentre que la televisió israeliana Channel 10, explica que són 19 les persones que hi ha perdut la vida i que hi ha 40 ferits. El que sí que s'ha confirmat és que ni Laura Arau, ni Manuel Tapial ni David Segarra són entre els difunts.
La viceconselleria d'Afers Exteriors ha pogut saber, a través de la regidoria de Cooperació de l'Ajuntament de Vic, que la vigatana Laura Arau ha contactat amb el seu pare i li ha dit que ella i la seva parella, Manuel Tapial, estaven retinguts pels soldats israelians però que estaven bé.
L'atac s'hauria produït en aigües internacionals. La flotilla està liderada per l'ONG Free Gaza i hi participa l'organització catalana Cultura i Pau. Els activistes volien fer arribar l'ajuda humanitària per mar a Gaza en un nou intent de trencar el bloqueig que Israel manté sobre la franja. Els sis vaixells havien sortit la setmana passada de Turquia i Xipre i duien 10.000 tones de material humanitari.
Canvi de lloc de la concentració a Barcelona
La concentració que es durà a terme aquest dilluns a les set de la tarda a Barcelona en protesta per l'atac israelià no serà al davant del consolat d'Israel a Barcelona, com havien informat els organitzadors en un primer moment, sinó que es farà al davant de la cambra de Comerç Catalunya-Israel (Travessera de Gràcia, 21). La concentració és una iniciativa per la Plataforma Aturem la Guerra, la Comunitat Palestina de Catalunya i la Plataforma amb Palestina al Cor. També es faran concentracions similars a Madrid, València i Girona.
------------------------
Actualitzat a les 10:16 hores Els dos catalans i el valencià que han patit l'atac de l'excèrcit d'Israel estan ‘vius', segons el Govern
ACN // 31.05.2010 10.16 h
Barcelona (ACN).- L'activista vigatana Laura Arau; la seva parella, el madrileny resident també a Vic Manuel Tapial; i el periodista valencià David Segarra estan “vius”, segons han confirmat a l'ACN fonts de la Generalitat. Tots tres viatjaven en el vaixell turc Mavi, el més afectat per l'atac de les tropes israelianes a les sis embarcacions d'ajut humanitari que pretenien arribar a la franja de Gaza trencant el bloqueig d'Israel.
Fonts del govern confirmen que Arau, Tapial i Segarra no estan entre les 10 persones (confirmades per l’exèrcit israelià) que han mort a causa de l'atac al vaixell, en el qual hi viatjaven unes 600 persones. La situació, però, és molt confusa i es desconeix si aquestes tres persones estan ferides o estan bé.
El vaixell humanitari turc que ha estat atacat avui per forces de l'exèrcit d'Israel quan s'adreçava cap a la franja de Gaza.
------------------------
Publicat a les 08.30 hores
Dos veïns de Vic es troben en el vaixell humanitari que ha estat atacat avui per forces de l'exèrcit d'Israel quan s'adreçava cap a la franja de Gaza. Segons fonts no confirmades, la intervenció dels helicopters i els soldats del Tsahal hauria causat entre 10 i 16 morts i un elevat nombre de ferits.
Hi ha disparitat de fonts sobre la ubicació del vaixell, ja que no es pot concretar fins aquest moment si es trobava en aigües internacionals o havia superat els límits jurisdiccionals d'Israel.
Els dos veïns de Vic són Laura Arau i Manuel Tapial (a la foto, a sobre). Aquest segon és un cooperant madrileny que en els darrers temps està residint a Vic.
L’operació ha estat portada a terme per les unitats d’elit de l’exèrcit israelià, que han baixat des d’un helicòpter sobre la coberta del vaixell turc que liderava el comboi i s’han fet amb el control del mateix.
Manel Tapial ha estat durant els últims dies escrivint nombroses entrades des del seu bloc en les que explicava els detalls de l’expedició, i en les últimes hores remarcava la inquietud que li produïa la presència militar israeliana al voltant dels vaixells. Des de l’atac, ha estat impossible posar-se en contacte amb Tapial. Des de l’organització Cultura i Pau afirmen que no han pogut parlar amb telèfon amb ell des del passat dijous. Els expedionaris han estat capturats i traslladats a dependències militars.
---------------
Com a mínim 14 morts en l'atac israelià contra vaixells humanitaris amb activistes catalans a Gaza
ACN // 31.05.2010 07.37
Jerusalem (ACN).- Entre 14 i 16 persones han mort en l'atac de les tropes israelianes contra els vaixells amb ajut humanitari que pretenien arribar entre avui i demà a la franja de Gaza trencant el bloqueig d'Israel, segons informa Reuters, que cita el canal de televisió israelià Channel 10. El vaixell més afectat ha estat el turc Mavi, dins del qual hi viatjaven unes 600 persones, incloses l'activista vigatana Laura Arau i la seva parella, el madrileny resident també a Vic Manuel Tapial. Els sis vaixells havien sortit la setmana passada de Turquia i Xipre i duien 10.000 tones de material humanitari.
Diverses fonts asseguren que l'atac ha tingut lloc en aigües internacionals. De moment, el govern israelià no ha fet cap declaració, més enllà de “lamentar les baixes2 en l'abordatge del vaixell.
De la seva banda, el ministre turc d'Afers Estrangers ha qualificat els fets d'”inacceptables”.
Precisament, l'ACN ha parlat aquest diumenge amb l'activista vigatana al vaixell atacat. És una de les integrants de la “Flotilla de la Llibertat”, que intentava arribar aquest dilluns a Gaza tot i les amenaces del govern isralià.
La flotilla està liderada per l'ONG Free Gaza i hi participa l'organització catalana Cultura i Pau. Quan l'ACN hi va parlar, es trobava en aigües internacionals, a unes 200 milles marítimes de la costa de Gaza. Els activistes volien fer arribar l'ajuda humanitària per mar en un nou intent de trencar el bloqueig que Israel manté sobre la franja.
En els vaixells hi viatgen centenars d'activistes, periodistes d'una quarantena de mitjans i alguns diputats europeus.
Arau ja explicava que l'evolució de l'operació dependria de si l'exèrcit d'Israel finalment “ens bloqueja o ens deté”.
En l'expedició també hi viatjava el director de l'ONG catalana, Manuel Tapial, i el periodista valencià David Segarra.
Els tres es trobaven al vaixell central de l'expedició, el Mavi Marmara.
En una entrevista difosa per Internet, l'únic mitjà que els membres de l'expedició tenen per comunicar-se, Arau expressava la seva “preocupació” per l'amenaça de bloqueig d'Israel, però es mostrava “convençuda” de la causa que defensen.
Era la tercera vegada que Free Gaza intentava trencar el bloqueig d'entrada d'ajuda humanitària que Israel manté sobre la franja palestina.
Prou feina tenim aqui amb la pobresa que tenim i els diners que es necessiten com perquè tinguem que anar allà...no ho entenc..
+0
-0
Resposta cal anar-hi ?
Anònim, 31/05/2010 a les 12:50
Estic completament d'acord amb tu !
+0
-0
Cal que escriguis?
Albert, 31/05/2010 a les 13:16
Cal que escriguis un comentari tan ignorant com el teu?
Tu no cal que hi vagis, segueix a la teva. A Vic, tot pagant la hipoteca, lluint cotxe nou i esperant les vacances per anar a Benidorm.
Ara bé, els altres preguntem-nos què els deu estar passant als palestins si Israel és capaç d'atacar fins i tot a europeus. Algú hauria de parar els peus a la prepotència jueva. Sembla que no n'hagin après, els jueus.
+0
-0
anims companys!
Anònim, 31/05/2010 a les 13:28
No sabeu de que esteu parlant, no comparem la crisi actual , nostra, amb la seva pobresa...informeu-vos una mica!
Va Manu i Laura, esperem que aviat estigueu entre nosaltre!!
+0
-0
Ànims!!
Joan, 31/05/2010 a les 14:27
Ànims Laura i Manu, estem amb vosaltres! Els activistes sou la poca dignitat d'un món occidental que rere la paraula democràcia és còmplice de TOTS els crims que Israel ha comès des d'abans del seu establiment en territori robat, l'any 1948. QUINA VEGONYA DE MÓN. UNA PUTA MERDA TOT PLEGAT! I encara hi ha qui no deixa de mirar-se el melic... preguntant-se si cal anar-hi o no cal anar-hi... us hauria de caure la cara de vergonya. Ojala la crisi de merda ens enfonsi fins a la merda que ens mereixem!
+0
-0
ja estan aqui els intransigents pijoprogres
Josep , 31/05/2010 a les 14:29
si Albert, tothom pot escriure, de la mateixa manera que tu respons, ell escriu. Ja hi som, el que no està d'acord amb la "causa palestina" és un aburgesat insensible, deshumanitzat, etc. El què passa és que alguns creuen que per ser una colla de pijoprogres i snobs poden anar per on vulguin. A veure quan aneu a fer caravanes solidàries amb les dones palestines que es veuen impedides de, per exemple, portar texans, pel simple fet de ser dones, o això no és prou progre? Hi ha moltes maneres de pressumir, una és portant un cotxe nou, i l'altre donant lliçons a partir de la hipocresia.
+0
-0
ingorant tu!
Anònim, 31/05/2010 a les 14:35
Pos ves-hi tu havera si et maten!aqui anirem ajudant al tupi i caritas perque la gent pugui menjar!
+0
-0
més del mateix
Anònim, 31/05/2010 a les 15:04
Per començar...
Si la única forma legal (sense tiros entremig) de portar ajuda humanitaria a Gaza és per la frontera d'Israel, i supervisat per aquest estat... qui és el pirat del cap que pretén entrar directament a Gaza creuant als nassos d'Israel, un país que està permanentment amb estat de "guerra" i que qualsevol moviment sospitós l'intercepterà amb violència??
Això és una cosa que no m'entra al cap, hi han moltes maneres de fer les coses i aquesta és anar a buscar el merder.
Israel ho ha fet malament, clar, com de costum, però aquí hi han irresponsabilitats per totes bandes.
De la mateixa manera, recordo que Israel té la postura que té perquè els seus països fronteres no són fades... i que l'estat israelià va ser creat els anys cuaranta amb el vistiplau de NACIONS UNIDES que va partir palestina en dos estats, un palestí i un jueu...
Les culpes de tot plegat... venen de molt lluny, lo que veiem avui són les conseqüències
+0
-0
Els "bons" israelians
Anònim, 31/05/2010 a les 15:53
Cada cop als prosionistes els queden menys arguments. Com defensaran aquest crims? Aquí Israel també volia defensar-se? Hi havia perillosos militants de Hamàs a dins?
Free Palestina!
Free Catalonia!
+0
-0
Ajudar
lOLA, 31/05/2010 a les 16:25
Però no vieu que si ajudes al teu vei no surts per la tele. Lo "guai" es anar a ajudar a gent que viu a milers de kmts. que et segrestin i vingui la tele a filmar.
+0
-0
anims
xevi, 31/05/2010 a les 17:56
Estem amb vosaltres. Visca Palestina lliure. La solidaritat es la tendresa dels pobles.
+0
-0
recolzament total
Nòlit, 31/05/2010 a les 18:53
El meu recolzament total als cooperants. Israel és un estat assassí, i el que han fet no té nom.
Solidaritat i recolzament a en Manu i la Laura. LLIBERTAT ARA MATEIX.
+0
-0
lo millor sempre esta fora¡¡¡
Anònim, 31/05/2010 a les 22:25
Amb el merder que tenim aquí,que cada dia n'ha mes gent que no te per menjar s'han d'anar a Palestina, que es un conflicte que es va generar en Nacions Unides.
En fa gracia que els palestins no tenen per menjar i després, i veus que els seus dirigents segueixen invertint en armes.
Es la doble moral europea, li portem menjar però ens compres les armes. Lo mateix que succeeix l'Africà, el Congo,nigerià etc, la població es mort de gana i els dirigents en guerra continua i els hippys espanyols portant menjar, que un 50% es perd en comissions de frontera.
+0
-0
pacifistes ?
roc, 31/05/2010 a les 22:45
Doncs per ser pacifistes, be que l'hi donaven al bastó al militars.
+0
-0
Crim és crim
Anònim, 01/06/2010 a les 09:41
Potser aquí tenim prou merder, però un crim és un crim, aquí, allà i fora de les aigües jurisdiccionals.
+0
-0
RESPOSTA A CAL ANAR-HI?
Anònim, 01/06/2010 a les 12:14
Estic totalment d'acord amb el vostre raonament, com es possible que anem ajudar els altres quan actualment ens està caient la nostra pròpia casa a sobre nostre. També afegeixo que sembla que els hi agradi arriscar el coll, pk són països no recomenats actualment per anar-hi.
+0
-0
Militars pacífics?
Nòlit, 01/06/2010 a les 12:43
Ara resultarà que eren els militars que vana tacar els vaixells d'ajuda humanitària en aigües internacionals, els pacífics?
La propaganda antipalestina és impresentabe.
+0
-0
TÍTOL
Anònim, 01/06/2010 a les 16:54
EL QUE NO S'ENTEN ÉS COMPARAR EL BLOQUEIG QUE PATEIX LA POBLACIÓ PALESTINA AMB LA CRISI AQUÍ, I PARLO JO QUE ESTIC SENSE FEINA I PASSANT AMB LO JUST, EL FET DE QUE SURTIN PER LA TELE TAMBÉ ÉS MOTIU DE CRITICA PER VOSALTRES? SI, JO ELS CONEC I DE FET EM VAN DIR AIXÒ ESPEREM QUE VINGUIN ES CARREGUIN A UNES QUANTES PERSONES I PUGUI SORTIR A LA TELE, DE FET NO ÉS CAP TONTERIA JA QUE ALMENYS ARA LA GENT EN PARLA UNA MICA. I FINALMENT A LA QUE CRITICA QUE MARXIN FORA AMB EL MERDER QUE HI HA AQUI M'AGRADARIA SABER QUÈ FA ELLA, SI DONA MENJAR A CARITAS PER EXEMPLE, DONCS SABER QUE ÉS EL MATEIX FER AIXÒ I LLAVORS COL.LABORAR AMB EL SISTEMA I SI AQUI TAMBÉ LES DONACIONS ES PERDEN PEL CAMÍ. AMB AQUESTA SOLIDARITAT TAN GRAN QUE TENIU ESPERO QUE NINGÚ US HAGI D'AJUDAR MAI.