Marc Riera / ACN | Actualitzat el 28/05/2010 a les 06:56h

La protesta contra el racisme a Vic compta amb un suport local molt minse

Organitzacions i partits osonencs, com el Casal Claret, UGT o la CUP, se'n desvinculen i qüestionen la seva “idoneïtat”. El pes de la convocatòria el porten entitats externes, com SOS Racisme.

Cartells de les dues manifestacions convocades a Vic aquest dissabte. Foto: Marc Riera /ACN

Algunes organitzacions i partits polítics que van oposar-se a la decisió de l'alcalde de Vic de comunicar les incidències del padró qüestionen la “idoneïtat” de la concentració contra el racisme i la xenofòbia convocada per aquest dissabte a la capital osonenca. La convocatòria té el suport d'una vintena d'entitats -algunes d'elles sense implantació a Osona- però no d'entitats socials de la comarca com el Casal Claret, sindicats com UGT o d'organitzacions polítiques com la CUP. Joan Soler, del Casal Claret, diu que les entitats que no donen suport a la manifestació havien defensat un tipus d'acte “en positiu” a favor de la convivència i creuen que l'opció escollida no és la idònia.

Alguns de les entitats que no donen suport a la consulta estan molestos per com s'ha gestat la manifestació. Consultats per ACN però deixen clar que una concentració d'aquest tipus hauria requerit d'un consens a nivell comarcal que no ha existit. “S'ha fet, sobretot, per pressions i interessos d'entitats de fora de la comarca”, asseguren membres d'algunes d'aquestes entitats. Representants d'alguns d'aquests col•lectius osonencs citen a SOS Racisme, que creuen que ha volgut “vendre” una imatge de la convivència Vic que “no és realitat”. Tot i això, diuen, les entitats osonenques que donen suport a la convocatòria ho fan “amb tota la bona fe del món” asseguren algunes fonts consultades.

El mateix Joan Soler, del Casal Claret, diu que l'acte en favor de la convivència que preparaven el gruix d'aquestes entitats osonenques va quedar “transformat” en una manifestació que no tenia el “positivisme” que l'hi volien donar. “No és la nostre convocatòria”, explica Soler.

La convivència o Anglada?


El regidor de la CUP a la capital osonenca, Quim Soler, diu que en el context actual un tipus d'acte com aquest no afavoreix la convivència i només serveix per fer d'altaveu de PxC, partit que té com a eix programari el rebuig a la immigració i principal partit de l'oposició a la capital osonenca. “Josep Anglada es frega les mans perquè fa anys que espera aquesta manifestació”, diu el regidor independentista en parlar de la manifestació d'aquest dissabte. Soler considera que reunir “1.000 o 1.500 persones a la plaça” no és la manera d'afrontar els reptes de la convivència perquè només pot servir per donar “més munició” als votants de la PxC.

La concentració d'aquest dissabte a la tarda es farà sota el lema “Tots som persones” i està convocada per una plataforma cívica. La manifestació pretén ser, segons els promotors, un “toc d'atenció” davant l'ús “electoralista” i “irresponsable” de la immigració en els darrers esdeveniments com la polèmica sobre l'empadronament sorgida en municipis com Vic i Sant Andreu de Llavaneres (Maresme), tal i com va explicar el portaveu dels organitzadors, Nàsser Auquiad, durant la presentació de la concentració.

Tot i que la manifestació es fa a Vic i inicialment va ser promoguda només per entitats d'Osona, la concentració tindrà un àmbit nacional. Una vintena d'organitzacions d'arreu de Catalunya ja donen suport a aquesta convocatòria. Entre les organitzacions que donen suport a la concentració hi ha Veus Diverses, SOS Racisme, Papers i drets per a tothom o CCOO.

- Més informació de la manifestació contra el racisme i la xenofòbia

Manifestació paral•lela contra el feixisme


Coincidint amb l'anunci de la concentració contra el racisme i la xenofòbia a la plaça Major de Vic, la Coordinadora Antifeixista d'Osona ha fet una altra convocatòria per la seva banda, però que al final confluirà amb l'altra al centre de la ciutat.

Aquesta segona convocatòria, que porta el lema "No passaran! Tots contra el feixisme", sortirà de la plaça de l'Estació a les 16 h.

- Més informació de la convocatòria

--------------------
NOTA DE PREMSA
CCOO D’OSONA


A modus de resposta, a la pregunta de per què CCOO d’Osona s’uneix a una vintena d’entitats i associacions en l’organització de la manifestació contra la xenofòbia i el feixisme del proper 29 de maig, exposem les nostres principals raons per ser-hi:

1. Per què en el darrer congrés de CCOO d’Osona vàrem aprovar una resolució a favor de la lluita contra qualsevol expressió/manifestació de xenofòbia o feixisme encobert en la nostra comarca.

2. Per què en el paràgraf 2 de l’article 3.d dels Estatuts de la CONC s’hi afirma: ”lluita contra tota mena de discriminació, particularment per raons de sexe, edat, ètnia o discapacitat ...”.

3. Per què som fidels a l’esperit de la  “Declaració universal dels drets humans”. Sobretot pel que fa al respecte a la dignitat i llibertat de les persones sense distinció pel seu lloc de procedència, color de pell, sexe o creences culturals.

4. Perquè els sindicats conjuntament amb d’altres forces d’esquerres i progrés, s’han caracteritzat, al llarg de la història, per la defensa aferrissada dels drets socials i laborals de les classes socials més desvalgudes (els pàries de la terra).

5. Perquè no ens passi com als bons ciutadans cecs de Bertolt Brecht que mentre s’anava incubant l’ou de la serp, ells feien veure que no s’enteraven (allò que no m’afecta immediatament no és problema meu).

6. Perquè el discurs xenòfob a més de ser empobridor, excloïen i demagog, genera conflictivitats socials i laborals innecessàries. Tal com em dit, en moltes ocasions, el sindicat CCOO no permetrà sota cap concepte la divisió entre “nosaltres” i “ells” dins la classe obrera.

7. Perquè en el fons tots els treballadors som “immigrants”(nòmades de la condició humana). El treballador cal recordar que històricament s’ha vist obligat a errar d’un lloc a l’altre a la recerca d’una vida més lliure, digna i justa (del camp a la ciutat....del sud al nord... d’Europa a Amèrica. etc).

8. Per què volem viure en societats més justes, igualitàries i lliures. En societats on la diversitat sigui vista com a quelcom positiu i enriquidor i no com un problema a resoldre.

9. Perquè la nostra comarca i en concret la ciutat de Vic deixin de ser vistes arreu del món com un cau de xenòfobs, intolerants i insolidaris amb els més desvalguts.

10. Perquè, en definitiva, tal com diu l’eslògan de la manifestació: ”Tots som persones!”.

Per aquestes 10 raons i moltes d’altres CCOO d’Osona participa activament en la manifestació del 29 de maig del 2010.

Comissió Executiva de la UC de CCOO d’Osona.

Vic, 27 de maig de 2010

--------------------------
MANIFEST
TOTS SOM PERSONES. CONTRA EL RACISME I LA XENOFÒBIA


Després d’un segle XX ple d’atrocitats lligades als prejudicis racials, avui encara no hem fet net. Cap societat està vacunada contra el virus de la intolerància. Des del nazisme fins a l’apartheid sudafricà, la història ens ensenya que la discriminació i la negació dels drets fonamentals de  les persones acompanyen ideologies que amenacen la convivència en llibertat. L’autèntica pau i la cohesió social s’han de fonamentar en el respecte a les minories  i el tractament igualitari de la diversitat.

Alguns ajuntaments catalans són vulnerables davant del creixement d’actituds intolerants, arribant a prendre decisions discriminatòries. La crítica irracional al fenomen migratori pot derivar cap a la negació de drets: d’uns drets fonamentals, que són inseparables de les persones. Per això ningú que tingui sensibilitat democràtica se n’hauria de desentendre. Els atacs a les minories són una amenaça greu a la democràcia. Posen en perill els anhels catalans d’avançar cap a un sistema de llibertats integrador, on tots i totes puguem formar part d’un  projecte comú. Per això,

MANIFESTEM:

- Reclamem a les institucions públiques una postura clara i decidida a favor de la garantia dels drets de totes les persones, sigui quin sigui el seu origen, religió, ètnia, condició econòmica o situació administrativa.

- Exigim als partits polítics un paper actiu i explícit en la defensa dels valors democràtics i en el rebuig a la xenofòbia; que renunciïn a la utilització interessada i electoralista del fenomen de la immigració.

- Emplacem l’Ajuntament de Vic, i els altres que posen obstacles a l’empadronament, per tal que es comprometin públicament i sense ambigüitats a facilitar a tothom, sense distincions, el compliment de l’obligació d’empadronar-se.

- Esperem que els mitjans de comunicació prenguin la màxima cura en preservar la dignitat de totes les persones i grups, impedint la criminalització de la immigració i  evitant la difusió d’ideologies que atempten contra els drets de les persones.

- Demanem que tots els àmbits de la societat, associatius, religiosos, culturals recreatius i esportius, es mobilitzin i es comprometin en la defensa de les llibertats col•lectives i els valors humanitaris; que actuïn contra les idees xenòfobes i el racisme, i promoguin l’educació en la igualtat.

- Fem una crida a tots els ciutadans i ciutadanes: que estiguin permanentment vigilants, a punt de respondre i contrarestar qualsevol discriminació, agressió o campanya racista; que tothom s’impliqui d’una manera clara i compromesa. Totes i tots hem de treballar colze amb colze a favor de la convivència. Per això, proclamem que:

TOTS SOM PERSONES! NO AL RACISME! NO A LA XENOFÒBIA!

Vic, maig del 2010.

ENTITATS  ORGANITZADORES:

ASSOCIACIÓ ESPAI DEMOCRÀTIC INTERCULTURAL - ASSOCIACIÓ PAPERS I DRETS PER A TOTHOM - CASAL INDEPENDENTISTA MANEL VIUSÀ - CATALUNYA PLURAL - CITE - CCOO - COORDINADORA ANTIFEIXISTA - COORDINADORA D'ENTITATS DE NOUVINGUTS - CULTURA I PAU - ENTRE VEÏNS-VEÏNES OSONA - JAMEIAT ESSALAM -LA TORRATXA - MAULETS - SOS RACISME-CATALUNYA - VEUS DIVERSES

Antoni Iborra, Nàsser Auquiad i Miguel Sánchez, en la presentació de la manifestació. Foto: Marc Riera/ACN.

Referències a Internet

Vic

COMENTARIS

+0
-0
SOS SOS!
Anònim, 28/05/2010 a les 07:25
Anti-racistes de fora que veniu a Vic a escridassar els vigatans, valdria més que vinguéssiu a viure a Vic, a conviure tal com prediqueu. Benvinguts al carrer de Sant Pere, per exemple.
+0
-0
Impresentables
Anònim, 28/05/2010 a les 09:37
Tota aquesta colla que defensen, de totes totes els drets humans, tenen raó en el fons, però no en la forma.
A més, m'agradaria veure quants d'ells renunciarien a algun dels seus privilegis per donar-los als immigrants.
¿Permetrien que un seu/seva fill/a es casés amb un/a islamista?
Crec, sincerament, que no.
¿I ara venen moralitzar-nos?
Au và, que ja els coneixem aquests fariseus!!
Millor que es quedin a casa, i, si no els agrada el que veuen, que se'n vagin a un païs islàmic, amb una creu penajda al coll, per petita que sigui.

Salut.
+0
-0
limit
Anònim, 28/05/2010 a les 10:22
La gent comença a estar cremada amb tanta inmigració, tans drets humans i tanta tonteria veient com el país cau cada dia una miqueta més.

Avui en dia té mes drets el lladre que el perjudicat i sobre tot, no els hi fem res, ai pobrets.

Els mossos es queixen del sistema judicial i el sistema judicial de que no té prous efectius. Les taules plenes d'expedients i els carrers per escombrar. Això acabarà malament, ja fa temps que es respiren aires de inseguretat i impotencia en aquesta societat que castiga als contribuients i protegeix als delinquents.
+0
-0
silenci
poum, 28/05/2010 a les 10:41
aquets de la cup per no sorti al carrer diuen qualsevol disbarat. Aixó de que fem propaganada al anglada,pero el faixista la propaganda ya la te feta per els mitjans de comunicació. Mira cap un altre canto es fer com els alemanys que van deixa fer en hitler i mireu la que va lia.
independencia i sicialisme
+0
-0
Profesionalitat
Anònim, 28/05/2010 a les 11:09
A Osona. com hauríeu de plantejar-vos tornar a la facultat de periodisme. Doneu una informació parcial, i a més a més falsa.
El pes de la convocatòria el portem majoritariament gent de la ciutat. Pero això no ven, esclar...

Això que feu no és llibertat d'informació, és prensa groga
+0
-0
fracàs
tolerant, 28/05/2010 a les 11:16
suposo que Icv hi està al capdavant juntament amb CCOO però serà un fracàs vist les entitats que ho organitzen. Vull veure el regidor Tornafoch a primera fila!!!! O ara vist que pot ser un fracàs s'amagarà com un escarbat??????
+0
-0
JUST
Anònim, 28/05/2010 a les 12:26
El que no es just es que els immigrants el donen moltes ajudes i la gent que és del país no en rep, actualment estem en crisis; hi ha molta gent que no rep cap tipus de prestació, i ara el govern central vol fer pagar les conseqüències als pensionistes principalment, realment es vergonyós tot plegat. Menys manifestacions d'aquests tipus, el que hauria d'haver es més igualtat entre els drets i obligacions de tothom, així hi hauria menys racisme.
+0
-0
raci-que?
Anònim, 28/05/2010 a les 13:23
Perquè els vigatans n'estem fins al capdamunt de que s'utilitzi la paraula racista tant alegrement i amb tanta banalitat. Fins ara haviem de sentir-nos a dir racistes d'algun nouvingut que no tenia cap altre argument que acusar-te de racista per qualsevol bajanada. Titllar de racista l'ajuntament de Vic pel tema de l'empadronament és simplement una estupidesa, però bé, ja hi comencem a estar acostumats a tanta estupidesa.

No passaràn??? Jo més aviat diria: QUE SE'N VAGIN, a tocar la pera a un altre lloc.
+0
-0
Fora tots
Edu, 28/05/2010 a les 15:23
Tots soms persones al seu país I invasors als països envaïnts, com els cas aquest i mireu els de la foto: Destructos de races i molt epecialment de la nostre. i aquells maulets de fora..
+0
-0
Uns i altres
Anònim, 28/05/2010 a les 15:43
Tot plegat molt trist.
No podem organitzar una mega-xocolatada a la Plaça Major i estar tranquils tots plegats?
+0
-0
entitats
Anònim, 28/05/2010 a les 16:23
no serà que el problema és que el pes de la convocatòria no el porten les entitats que avui se'n desmarquen? Ho trobo de molt mal gust per part d'aquests. Si no vols adherir-te a una concentració no hi donis suport, però no et carreguis la feina del altres.
+0
-0
Per què?
Criticus, 28/05/2010 a les 17:17
Aabans que res, sóc profundament antifeixista, penso que la xenofòbia i el racisme no es poden tolerar i són el malson del futur de la nostra ciutat i de Catalunya. Hi ha gent que en viu del tema, i altres que no poden viure sense veure la persona immigrant com l'arrel dels seus mals. Potser molts necessiten alguna ajuda pel seu "terrat"...

Penso que la immigració porta uns desajustaments que cal treballar a fons, uns i altres.

Però com a ciutadà i vigatà estic profundament indignat que titllin de xenòfob a l'ajuntament i a la ciutat, i a l'alcalde. Xenòfob vol dir odi a l'estranger, i és absolutament fals que ni la ciutat de Vic, ni majoritàriament l'ajuntament i molt menys l'equip de govern i el seu alcalde -agradi més o menys- s'els pugui titllar de xenòfobs pel fet de posar sobre la taula si s'ha d'empadronar a tothom i de quina manera. La froma, el moment... es pot criticar. Però titlarr o acusar de xenofòbia i racisme...

Aquest dissabte alguns gastaran la paraula xenofòbia i racisme dirigida a una ciutat que no s'en sent, a un ajuntament que majoritàriamnet no ho és, i a un alcalde que en abosluto ho és.

M'indigna com a vigatà que la gent que serà a plaça vingui d'altres llocs de Catalunya per explicar-nos que ens portem malament, que hem de canviar, que ells sí que no utilitzen la immigració amb fins polítics. A donar lliçons de convivència a una ciutat que té un erspecte majoritari per a le spersones, siguind'on sigui el seu orogen.

Definitivament no ens estimeu com a ciutat. Seguiu els vostres interessos polítics o del tipus que sigui, però realment no us necessitem ni molt menys que ens voleu donar lliçons a una ciuat que dia a dia, i la gran majoria, terballa silenciosament, sense fer-se veure, a molts llocs, per la convive`ncia, en contra la xenofòbia i el racisme.

No només és un disabte a venir a Vic: treballeu amb nosaltres sense fer tant soroll i sobretot, sense fer-vos veure tant que realment no mostreu exemple en utilitzar la immigració com a política.

Qui us ha dit que Vic és una ciutat racista i xenòfoba és una persona mentidera, que falta a la realitat de la ciutat i que ens fa mal. Quedeu-vos a casa vostra, si veniu a acusar. Veniu si voleu treballar dia a dia, colze a colze aen una ciutat que fa anys que està treballant silenciosa i constantment per afavoriri un futur millor per a tots, de pau i convivència.

No us volem, dissabte. Millor que us quedeu a casa. No ens feu falta. Ans al contrari: ens veniu a menyprear i no faltar a la eritat.

Dissabte serà un dels dies més amargs de la meva vida, ja que em sentiré ofés com a vigatà que des del que puc treballo dia a dia -amb la majoria- per deixar uan ciutat pels nostres fills que sigui unh exemple de convivència i de respecte.

Vosaltres, dissabte, no ens respectareu. Us invito a conèixer Vic, no un dissabte. Ni per motius polítics.

Que no us vagi bé. Us respectaré, però demano que ens respecteu. I a plaça només m'agrada que es parli i es faci el que es fa dia a dia, mercat a mercat: conviure.

Emq uedaré a casa, resignat però esperant que hàgiu marxat per continuar eld ia a dia de veritat. No el dels mitjans ni el de molts polítics.

Voc no s'ho mereix. Amb el cor, amb els ulls anegats per nos entirm-e respectat com a ciutadà i veure la meva ciutat acusada injustament, jutjada sense haver escoltatd e veritat el que diu, i pel simple fet de gastar paraules.

No gasteu la paraula xenofòbia, si us plau.

Trist, sí, pèro esperant diumengem i dilluns, i...
+0
-0
Ja us val!
Anònim, 28/05/2010 a les 17:35
Molt decebut amb osona.com i aquest titular enganyós, parcial i oportunista!
+0
-0
No és com et penses
criticant, 28/05/2010 a les 18:35
Criticus, no sé qui t'ha explicat aquesta història per no dormir. L'acte de dissabte l'organitzem vigatans i vigatanes, i si venen gent de fora per ajudar, doncs ben vinguts siguin, que Vic no és un bunquer ni una ciutat tancada.

Ningú de nosaltres ha dit que Vic sigui racista. Tampoc és un acte per a atacar l'Ajuntament. Volem demanar, això sí, que no utilitzin el tema del padró per electoralisme, perquè això fa mal i fa augmentar la fòbia als estrangers.

Vic no és més racista que molts altres llocs, però amagar que molta gent de Vic rebutja els estrangers no resoldrà pas els problemes de la ciutat, sinó que els empitjorarà.

Et convido a venir, demà, per demostrar això que dius: que els vigatans no som racistes, majoritàriament, i que rebutgem els qui sí que ho són, siguin d'on siguin.

Demà pot ser un dia feliç de la teva vida, si tu vols: pots comprovar que a Vic hi ha molta gent acollidora, justa i respectuosa amb els drets dels altres. I molta gent que té ganes de sentir-se acollida en una terra nova, o bé al menys, respectada, com a persones que són.

Vic no ha de ser una illa, ha de ser una ciutat important de Catalunya.
+0
-0
Clar!
Anònim, 28/05/2010 a les 18:49
UGT.Vic i la CUP-Vic van del bracet... Ben ve que funcioneu segons on bufa el vent! a conveniència pura i dura!!
+0
-0
aneu votant els ic-v
Anònim, 28/05/2010 a les 19:44
antisistemes
+0
-0
Volem tota la veritat
Anònim, 28/05/2010 a les 22:36
El que hauria de fer Osona.com és explicar tota la veritat del que s'amaga darrere d'aquesta estranya convocatòria, quins advocats se'n beneficien, com enganyen a molts immigrants i com posen en perill la pau social a Vic. Organitzacions tan importants com la CUP o la UGT no han pogut aguantar més i s'han apartat de la convocatoria.

És que pel fet que un senyor digui que vol defensar els immigrants ja s'ha de callar i ignorar els seus tinglados particulars. Dir que ets defensors dels immigrants no és carta blanca per viure del cuento i manipular les persones.
Per què Osona.com no explica TOTA la veritat d'aquesta concentració fantasma????
+0
-0
Per a criticant
Criticus, 28/05/2010 a les 23:02
Penso que tot s'ha de positivitzar. Si algú em cridés per reivindicar l'honor de la ciutat de Vic, mensypreada per partits, polítics i entitas que vieun en el seu núvol i que desconeixen la realitat, que es mouen per fins polìtics -legítims, però polítics- i que s'atreveixen a posar el rètol de raciste i xenòfob a un ajuntament i a un alcalde democràtic que no ho és. Això és ganes de fer mal. Feu la amifestació a Barvelona, a Plaça Catalunya. A Vic?

Em quedaré a casa, decepcionat perquè només es ve a dir que prou de polítiques racistes i xenòfobes, amb un missatge repetit fins al fàstic per mitjans i partits polítics envers a Vic i els seus representants democràtics.

Ja n'hi ha prou, de jugar a la política amb la immigració. Uns, per obtenir vots en contra. Altres, pero obtenir vots a favor. I la majoria, silenciosa i treballadora, que va filant dia a dia, a agantar...

Doncs en nom d'aquesta majoria que no crida, que no va a les vostres manifestacions, que ni és racista ni xenòfoba però que vol parlar dels problemes que hi ha per cercar solucions, que simplement vol cercar com conviure en pau avui i deixar una ciutat de pau pel demà.

Ja està bé. No hi ha dret. Algú encara ha dit que el model Vic està acabat, que Vic ja no és el que era. Fàstic i vergonya em fa qui ho afirma!

Quanta gent amaga el cap sota l'ala i no veu "correcte" posar sonbre la taula de forma raonada, amb dades, sabent del que es parla, de la realitat del dia a dia i no de la il·lusió innocvent de la utopia feta des de despatxos o des de la llunyania... Qui coneix bé la realitat del que passa és el món local, i la gent. Els altres....

El problema no és els partits, sino els motius pels quals la gent vota el que vota. Aquesta manifestació canviarà quelcom? No, ans al contrari. Ens indigna -a mí i a moltes persones amb les que he anat parlant aquests dies- el mal que miltjans i gent com voslatres està fent a la ciutat. Si, és clar, la culpa la té l'alcalde i l'equip de govern... Ja. Potser si? Potser no? De què estem parlant? Es pot debatre seriosament, de veritat? després de la vostra manifestació em fa fins i tot por. I això no pot ser!! Jo vull treballar i debatre els problemes, siguin quins siguin! Si no en podem parlar, per por de que...vingui...doncs acabarà venint. I això és el que veig i em preocupa. Em preocupa que per escriure una crñitica a la vostra maniufestaciñó ja sigui -seria normal- taxtart de racista, feixista, xenòfob... No anem bé, no. Si no deixes que la gent en parli,d es de la seva experiència., i cerquem entre tots -enmtitats., associacions. gent nouvinguda de 1, 10, 20, 50 anys com fer el dia a dia de la ciuta i el seu futur, una manifestació com la vostra només la veig amb finalitat exclusivament política. Si no, per què noe s positivitxzava: Jo no vaig e contra d eres: jo intento entendre, anar a l'arrel dels problemes, i cercar amb altre sposisbles camins de futur. Lo altre, estèril, com lo de demà. No només estèril, sinó que ens fa mal a molts, ens desanima i ens emprenya. I tira per terra molt treball fet de molkta gent. Només surt Vic=xenòfob=racista. No anem bé definitivament.

Veig els vostres cartells i m'indignen: tots som persones. Ostres, que no sou només vosaltres que ho creieu i ho dieu! Som molts més que vosaltresi els que demà usn penseu manifestar!! Estic tip de veure la gent en contra de... I que crida, es manifesta, té la salvaguarda dl bé i dle mal, i etiqueta a tothom que no pensi com ell... No sé què és més tirania.

No,. no vindré. M'agradaria que no us anés bé. I si no us va bé, no és per què Vic sigui xenòfoba o racista. Sinó perquè una gran majoria de ciutadans i ciutadanes no entén perquè d'aquesta manifestació a Vic, sinó és contra el que un ajuntament democràtic ha psoat sobre la taula, un ajuntament i une spersones que no són xenòfobes i que a la seva ciutat venen a cridar contra el racisme i la xenofòbia...i dilluns a casa seva i nsoaltres... a continuar trebnallant, com cada dia, per anar filant. Però amb el reguts de ser etiquetats, menysvalorats, criticats sense capacitatd e debat, i el que és pitjor, posant l'etiqueta de racista i xenòfob a qui no ho és. I aquets és el gran error.

Si us plau, utilitzeu l'etiqueta per a qui li correspongui, i no a una ajunatment, a una ciutat, a un alcalde que -equivocadament o no- ha posat sobre la taula uns problemes que coneix a fons, ell i el seu equip. I que els ciutadans també.

Us respecto, però si demà nbo us va bé, no ens digueu que Vic és racista i xenòfob., Potsre heu estat voslatres que l'heu errat.

Dilluns començarà una nova setmana.
+0
-0
Curioses aliances
Anònim Planavic, 28/05/2010 a les 23:46
Els immigrants? Volen ser catalans? volen subscriure els Drets Humans ( i practicar-los endins i enfora de casa) Els de la UGT i els Maulets els importa saber res d'això ? Perquè si els importa la pàtria, la independència i la llibertat (fins i tot la dels autòctons no immigrants que no pensem políticament com ells), no entenc que hi fan en aquesta manifestació. Que ens ho expliquin....si poden.
+0
-0
Feu-vos-ho mirar ...
Anònim antònim, 29/05/2010 a les 09:59
Dóno tota la raó a Criticus. Assumeixo 100 % tot el que dius. I afegeixo de collita pròpia.
Ara la gent "vinguda a Vic per poques hores" ens explicaran el que és correcte i quan de bons que són ells. Lo dolents que son els "vigatanos" i el seu Alcalde que va de la maneta (segons sembla) amb l'Anglada, demagògia pura i dura. Hi ho faran des de la prepotència, l'arrogància, la militància i un altre mena de "feixisme" disfressat de progressime d'esquerres o de religió encriptada pendent d'imposició. No heu pensat que si Vic té tant percentatge d'immigració, no és precisament per tractes discriminatoris per part de l'Ajuntament ?. Deixeu la manifestació i quedeu-vos a casa. Que a Vic, amb Veus Diverses en tenim més que suficient. Una minoria guai nostrada enfront a tant immigrant de guelaba que et diu racista al carrer o a la botiga per menys que canta un gall. Estem ben arreglats; i els nostres ens vindran a donar lliçons de convivència. Es el món al revés ¡¡¡ FEU-VOS-HO MIRAR
+0
-0
No ens deixarem intimidar
Anònim, 29/05/2010 a les 10:07
Quanta m...! racista! Tots a la convocatòria! La resta són excuses de mal pagador.
+0
-0
Intimidats pels raonaments ?
Anònim planavic, 29/05/2010 a les 17:36
Al darrer anònim li intimiden les paraules ? Aquests són els seus raonaments ? Perillós si els raonaments l'incomoden. A mi m'incomoden els doctrinaris.

Necessitem més reonaments com els d'en Criticus, de l'Antònim i molta menys demagògia del darrer Anònim.

+0
-0
No ho heu entès
Vigatana, 29/05/2010 a les 21:10
No heu entès de que va aquesta convocatòria, si pareu atenció, observeu i escolteu més, entendreu que aquesta concentració no intenta dir que Vic sigui una ciutat racista, el que intentem dir, és que hem d’evitar que partits polítics amb interessos totalment contradictoris als de Catalunya (exemple evident PXC), s’aprofitin del tema Immigració per guanyar vols electorals. També, us caldria recordar que la immigració ha existit des de temps immemorables (a més a més, segurament molts de vosaltres teniu algun parent que va emigrar) i que és una moviment que cap partit polític aconseguirà frenar

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
10°C  28°C
dissabte
13°C  27°C
diumenge
12°C  24°C
Enquesta
Anireu a la manifestació del 26 de maig a Vic contra el racisme?
      Vots emesos: 296
Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: