Redacció osona.com | Actualitzat el 11/05/2010 a les 16:30h

La Mostra d’Entitats i la Setmana de la Ciutadania de Vic uneixen sinèrgies

Les dues iniciatives comparteixen la mateixa filosofia: la implicació ciutadana per organitzar-se i oferir activitats per a tothom.

La Mostra d'Entitats de Vic, l'any passat.

Durant aquest mes de maig Vic acollirà la 7ª Mostra d’Entitats i Músiques de Vic i la segona edició de la Setmana de la Ciutadania, que comparteixen una mateixa filosofia: la implicació de les entitats i de la ciutadania per organitzar-se i dur a terme iniciatives diverses de cara a la ciutat. A la Mostra d’Entitats, plenament consolidada, s’hi han adherit un total de 115 entitats – un centenar hi seran presents- i la Setmana de la Ciutadania farà un reconeixement especial al col•lectiu del Casal de la Gent Gran de la Rambla, que celebra el seu 35è aniversari.

La Mostra d'Entitats i Músiques se celebrarà el proper dissabte, dia 15 de maig, i la Setmana de la Ciutadania del 28 de maig al 6 de juny, sota el lema “De bon rotllo!”.

Aquest dilluns, dia 10 de maig, s’ha fet la roda de premsa conjunta de les dues activitats al Palau Bojons.  La presentació, a càrrec del regidor d’Acció Social i Ciutadania, Joan López i Carol, ha unit les dues activitats pel fet que “exemplifiquen la capacitat dels ciutadans per organitzar-se i oferir coses a la ciutat”, en paraules del regidor. A la roda de premsa també hi han estat presents Pepi Viñas i Joan Solà, secretària i vicepresident del grup Tam Tam Gospel, que oferirà una actuació el dissabte, 15 de maig, en el marc de la Mostra. El bar de la Mostra estarà gestionat en aquesta ocasió per la colla de Geganters i Grallers del carrer de la Riera.

López ha destacat que la setena edició de la Mostra d’Entitats i Músiques de Vic, que seguirà el format dels dos anys anteriors i que es farà al Passeig Pep Ventura, compta amb l’adhesió de 115 entitats, “un centenar de les quals hi seran presents”.  També ha destacat les novetats d’enguany, com les demostracions de bàsquet a càrrec del Club Bàsquet Vic, els tallers de Braille i llengua de signes gràcies a l’ONCE- Vic i l’Agrupació de Sords de Vic i Comarca.

La mostra, com el seu nom indica, també inclourà l’escenari per a la música i al mateix temps coincideix amb la celebració del Dia Internacional dels Museus i la Festa del Comerç Just a Catalunya.

Quant a la Setmana de la Ciutadania, López ha explicat que “l’avaluació de l’any passat és bona, per la qual cosa es continua fent enguany” i ha destacat que en aquesta ocasió es farà un reconeixement especial al col•lectiu del Casal de la Gent Gran de la Rambla, que celebra el seu 35è aniversari, “amb la voluntat que en cada edició, la setmana es pugui dedicar a un col•lectiu diferent”.

Finalment, López ha fet esment d’altres activitats que s’estan duent a terme en l’àmbit de la ciutadania, com la campanya “VA! Vic Acció” per al voluntariat, que ja compta amb més de 70 inscripcions.

- Més informació de la Mostra d’Entitats
- Programa de la Mostra d’Entitats
- Programa de la Setmana de la Ciutadania

Galeries de fotos d'edicions anteriors de la Mostra d'Entitats:
- 2009
- 2007

Joan López, a la roda de premsa de presentació, al Palau de Bojons. Foto: Ajuntament de Vic

Referències a Internet

Vic

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
10°C  28°C
dissabte
13°C  27°C
diumenge
12°C  24°C
Enquesta
Anireu a la manifestació del 26 de maig a Vic contra el racisme?
      Vots emesos: 296
Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: