El líder d’Iniciativa per Catalunya Verds. Joan Herrera, ha equiparat la política de CiU de Vic amb la de PxC, i ha cridat a aixecar un “cordó sanitari” per aïllar aquestes actituds "racistes i xenòfobes". Segons Herrera, CiU de Vic copia les actituds més “mesquines” de gent com Garcia Albiol o Josep Anglada per motius “electoralistes”. I ha instat PSC i ERC a no pactar amb partits que sostinguin discursos d’aquesta línia.
Anteriorment, la dirigent d’ICV, Laia Ortiz, havia felicitat el regidor de del seu partit, Xavier Tornafoch, per haver aturat el “racisme” a l’Ajuntament de Vic durant la polèmica pel canvi del padró. Aquestes contundents preses de posició d’ICV es completen amb la petició que les joventuts del partit, Joves d'Esquerra Verda, han adreçat a tots els partits perquè castiguin els seus militants racistes o xenòfobs.
Joan Herrera Foto: Web ICV
Herrera ha acusat CiU de Vic d''apuntar-se al que diu “la dreta més extrema”, en referència a García Albiol i Josep Anglada. El candidat ecosocialista a les eleccions al Parlament ha avisat que ICV “serà molt bel·ligerant amb tot intent de trencar la convivència”. Per això, ha fet una crida a PSC i ERC perquè formin un "cordó sanitari contra totes les forces polítiques racistes i contra les idees racistes, contra ambdues coses”. I ha afegit: “El problema és que forces polítiques que es diuen demòcrates imiten l'extrema dreta amb discursos, polítiques i pràctiques per intentar esgarrapar quatre vots".
En aquest sentit, ICV vol que PSC i ERC es comprometin a no pactar "mai" amb els que “promouen el racisme, la xenofòbia i la discriminació”. Ha alertat que “no ens trobem només amb les actituds d'Anglada o de García Albiol, sinó que ens trobem amb moltes actituds que copien els discursos més xenòfobs”, i ha posat com a exemple CiU de Vic que, al seu parer, per electoralisme actua de forma "mesquina" i sembrant la "discòrdia" en proposar "delatar" els immigrants sense papers que es vulguin empadronar.
El secretari general d'ICV, Joan Herrera, ha instat aquest diumenge els seus socis del PSC i ERC a formar un "cordó sanitari" contra la xenofòbia i el racisme comprometent-se a no pactar mai amb els partits que sostinguin discursos "xenòfobs". Joan Herrera ha llançat aquest missatge en una intervenció durant la cloenda de la X Assemblea de Joves d'Esquerra Verda a Badalona, on ha deplorat una vegada més els díptics que va distribuir el PPC en que relacionava immigració amb delinqüència.
D'altra banda, el secretari general d'ICV ha afirmat que la formació està "tipa" que els "ridiculitzin" acusant-los d'actuar amb bonisme respecte la immigració, i ha reivindicat que actuen amb "realisme" i "sentit de país".
Laia Ortiz. Foto: Web ICV
Ortiz felicita Tornafoch i posa com a model la seva oposició contundent contra el “racisme” a Vic
Per la seva banda, la portaveu nacional d’ICV, Laia Ortiz, va afirmar divendres que “de Vic s’han d’extreure lliçons a nivell nacional. Cal que les forces polítiques catalanes excloguin els racistes i abandonin els discursos que alimenten el conflicte social i l’odi cap als nouvinguts”.
També ha remarcat la importància que ICV concedeix a la línia adoptada pel seu regidor a Vic, Xavier Tornafoch, afirmant que “l’oposició contundent i ràpida a les propostes que atempten contra la cohesió social és la única sortida per combatre el racisme institucional”, i l’ha posat com a model del “full de ruta” amb el qual enfrontar-se als qui fomentin el “racisme” a les institucions. Ortiz ha felicitat Tornafoch “per la seva tasca de frontalitat amb una mesura que atemptava contra la cohesió social que sempre ha caracteritzat a Catalunya com a país d’acollida”.
També s’ha planyut que els socis de l’equip de govern de Vic, PSC i ERC, “hagin trigat massa i hagin titubejat abans d’aturar les intencions de l’alcalde de Vic”. “No pot ser que després d’informes jurídics el Govern de l’Ajuntament hagi trigat mesos en fer-se enrere perquè el malestar que s’ha creat i l’alarma social són irreversibles”, ha remarcat la portaveu ecosocialista.


