Marc Riera / ACN | Actualitzat el 09/04/2010 a les 07:56h

Cinc municipis d’Osona es doten d’unes normes urbanístiques provisionals

Sant Agustí de Lluçanès, Sant Martí d'Albars, Sobremunt, Espinelves i Santa Cecília de Voltregà tindran uns plans temporals fins a la redacció definitiva dels seus POUM.

Fins a 103 municipis disposaran aquest divendres d'unes normes urbanístiques amb vigència”'temporal”. Aquests municipis són una part del total de 153 municipis que encara no disposen d'un Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM). Entre aquests, n’hi ha cinc d’Osona: Sant Agustí de Lluçanès, Sant Martí d'Albars, Sobremunt, Espinelves i Santa Cecília de Voltregà.

Aquest planejament estarà en vigència com a màxim uns quatre anys, que és el període màxim en què cada un dels ajuntaments hauria de tenir aprovat el seu propi pla. Aquests 153 municipis representen un 20% del territori i un 0,9% de la seva població. El director general d'Urbanisme, Pere Solà, ha explicat que les noves normes no preveuen augments de “l'extensió de sòl urbanitzable” i que els planejament temporals només contemplen “petits creixements” als nuclis existents.

Pere Solà ha explicat que la Direcció General d'Urbanisme ha redactat els 153 documents per encàrrec del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP). Es tracta, tal com ha explicat Solà, de dotar temporalment aquests municipis d'una normativa que “reguli” el seu desenvolupament urbanístic. El document especifica sòl urbanitzable i no urbanitzable de cada terme municipal i contempla uns creixements en habitatge que han de permetre a la població resident tenir “espai potencial” per si opten per la construcció d'un nou habitatge a l'entorn del nucli existent.

En el període d'audiència fet en aquesta tramitació d'urgència, Solà explica que alguns municipis han manifestat que estan d'acord amb el planejament redactat per Urbanisme i que volen aprovar-lo definitivament. Solà ha explicat que perquè això passi aquests municipis hauran de tramitar el document com si fos un POUM propi, garantint que se'n faci exposició pública perquè els veïns i les diferents parts puguin fer-hi aportacions. El director d'Urbanisme admet que aquesta pot ser una opció dels municipis petits perquè aprovar aquest planejament redactat per Urbanisme no els hi comporta “cap cost”.

Ara se n'aproven 103 perquè aquests ja han superat la fase “d'audiència”. Aquests ajuntaments catalans han pogut fer, durant aquest període, les seves pròpies aportacions al document redactat per la Generalitat. Aquest divendres, la Comissió d'Urbanisme de Catalunya, que es reunirà a Barcelona, donarà el vistiplau a l'entrada en vigència d'aquestes normes.

Segons les dades facilitades per la Generalitat, dels 103 municipis que des d'aquest divendres tindran aquest planejament provisional, 25 es troben a la demarcació de l'Alt Pirineu i tenen 173 nuclis de població; 48 són a Ponent, amb 88 nuclis; 24 de les comarques centrals, amb 40 nuclis; mentre que els sis de la demarcació de Girona disposen de 10 nuclis. A les comarques centrals, per exemple, aquesta situació afecta a quatre municipis de l'Anoia (Bellprat, Calonge de Segarra, Sant Martí Sesgueioles i Argençola), sis del Berguedà (Capolat, l'Espunyola, Montclar, La Quar, Sagàs i Viver Serrateix), cinc d'Osona (Sant Agustí de Lluçanès, Sant Martí d'Albars, Sobremunt, Espinelves i Santa Cecília de Voltregà) i set del Solsonès (Castellar de la Ribera, Clariana de Cardener, Guixers, Llobera, la Molsosa, Odèn, Pinell de Solsonès i Riner).

Els municipis del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre que no tenen planejament urbanístic entraran en una segona fase.

Navega per les etiquetes

POUMUrbanismePere Solà

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
dimecres
12°C  27°C
dijous
13°C  28°C
divendres
14°C  28°C
Enquesta
La manifestació contra el racisme a Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 174

La manifestació contra el racisme

 
Vídeo de Telewebvic sobre la protesta de Vic, el passat dissabte 26 de maig.

Tota la informació de la manifestació

Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: