Redacció osona.com | Actualitzat el 22/03/2010 a les 07:48h

Isidre Cunill presenta un llibre dels assassinats de religiosos a la guerra civil

A l’acte, que es farà a la llibreria La Tralla, de Vic, hi serà present el bisbe Casanova.

Actualitzat 19 de març- 12:45 hores
Absència de Xavier Solà

Segons ha explicat Xavier Solà a Osona.com, just uns minuts abans d'entrar al ple municipal, el regidor no serà a la presentació del llibre per motius laborals. Solà serà a Madrid, en un viatge que compartirà amb l'alcalde Josep Maria Vila d'Abadal. 

--------------
Publicat 18 de març- 12:15 hores


Isidre Cunill presentarà a Vic el proper dilluns, dia 22 de març, el seu llibre “Los sicarios de la retaguardia (1936-1939). La verdad del genocidio contra el clero de Cataluña”. L’acte tindrà lloc a les 7 de la tarda a la llibreria La Tralla i comptarà amb convidats de luxe. A la presentació hi intervindran, a més del propi autor, el primer tinent d’alcalde de Vic, Xavier Solà; i Raül Mir, director editorial d’Sytria.A l'acte hi assistirà el Bisbe de Vic, Romà Casanova.

“Los sicarios de la retaguardia (1936-1939)” explica de manera precisa  un dels capítols més impactants de la guerra civil espanyol: l’actuació dels comitès de milicians anarco-sindicalistes que van actuar contra l’Església, el clero i els seus partidaris. També fa un esment específic dels assassinats del Comitè Antifeixista de Vic.

- Més informació del llibre

Referències a Internet

Isidre Cunill

COMENTARIS

+0
-0
sicaris
Tomàs, 18/03/2010 a les 13:51
Caram tu, los sicarios a la retaguàrdia! Amb aquest títol segur el llibre té en compte tot el context històric, sobretot la part en què l'església es dedeicava exercir un poder opresor i anar de la mà d'assassins que mataven indirectament a través de l'explotació i directament a través de la represió als treballadors del país.
ès clar que hi va haver barbaritats descontrolades a la zona republicana, les quals han de ser conegudes però aquest llibre fa una mica de pudoreta al llegir frases com: "el genocídio del clero en catalunya".
En fi suposo que són molt pitjor assassinats represius descontrolats, que una represió assassina organtizada que donava una imatge d'ordre i neteja.

PD: aparteu les cabres i les criatutres que ve en Xevi Solà
+0
-0
Represaliats
Pep Serra, 18/03/2010 a les 14:18
I a les víctimes i represaliats del franqiisme, que els bombin, oi,senyor Solà?
+0
-0
la justicia no té color
Xavier C., 18/03/2010 a les 16:38
Enhorabona Xavier S. per la teva valentia. Ens un home com cal, la injusticia vingui d'on vingui és injustícia, i tant és la de les "checas" a peu de carretera com la dels militars golpistes. Ja ho va dir Noberto Bobbio el gran teoritzador de la democràcia actual: "no per ser antifeixista et converteixes automàticament en democràtic"
+0
-0
Quins pebrots !!!!
Anònim, 18/03/2010 a les 17:07

Solà, quins pebrots !!!! A la institució pública (Ajuntament) defenses que cal mirar el tema de manera global i apartidista. En canvi en el terreny privat, et poses al costat d'uns dels bàndols. Cada dia està més clar de quin pal aneu tu i els convergents unionistes. Vigatans, preneu nota.
+0
-0
ASSASSINATS
Anònim, 18/03/2010 a les 17:55
"MEMORIA HISTORICA" PER TOTS ELS ASSASSINATS, I RECORD TAMBÉ HISTORIC PER "TOTS" ELS ASSASSINS.
LES FERIDES ENCARA NO SON TANCADES, I ELS RECORDS ENCARA SON VIUS A MOLTA GENT DE VIC.

+0
-0
ASSASSINS
MANEL, 18/03/2010 a les 19:19
Els assassins només tenen una bandera... la seva, la bojeria ! i tant se val que siguin republicats com feixistes
+0
-0
Marichalar
Elena, 19/03/2010 a les 16:13
Estoy segura de que Solà ha venido a Madrid para cenar en la intimidad con Jaime de Marichalar.
+0
-0
anda que no
Anònim, 19/03/2010 a les 18:19
i aquet home no sabia que avui marxava a madrid ???jo si fos la seva dona igual amb mosquejava i tot ,,,,,
+0
-0
Memoria historica ....
Anònim vigatà, 19/03/2010 a les 21:10
Una presentació en que no hi anirà gasirebé ningú....però que el comprarà(el llibre ) molta gent.
No vesteix ni es "progre" parlar dels assassinats de capellans i gent catòlica, es veu que no tenen dret a a la tant reivindicada memòria històrica propugnada per les esquerres d'avui. Quanta demagògia encara 70 anys després. En Solà podria presentar l'acte com en Jaume Puig (ja ho va fer fa tres o quatre anys) pot descobrir una làpida en memòria dels bombardejos feixistes. O no ?
+0
-0
No miraven prim
Emilià, 22/03/2010 a les 09:08
Faig esment qué aquets anarco-sindicalistes també mataven patriotes catalans com els germans Badia.
+0
-0
els Badia
Carles, 03/05/2010 a les 23:22
Si Emilià sí. Els que van assassinar els germans Badia segur que no eren gent de fiar... Ara, les comisaries dels germans Badia a càrrec de l'ordre públic eren llocs on millor no et portessin... llocs plens de torturadors... que aquí no se salva ningú!!!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
-5°C  4°C
dissabte
-7°C  1°C
diumenge
-5°C  7°C
Edicions locals
El #carnavaldeterraendins, al minut
Vés a: Vestigis franquistes a Vic

Vestigis franquistes a Vic

L'actual passatge Gaudí de la Calla conserva pintat a terra l'antic nom de General Mola. Els veïns ja fa temps que es queixen.

educaweb.cat
Enquesta
Heu notat els efectes de les retallades als hospitals o al vostre CAP?
      Vots emesos: 105
Humor
Vés a: El rei esquia a Vic

El rei esquia a Vic

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: