ACN | Actualitzat el 14/03/2010 a les 06:50h

Condons a baix preu i etiquetats en català

Campanya adreçada als joves.

600 farmàcies catalanes venen preservatius a meitat de preu etiquetats en català. Foto: Lluís Vilaró/ACN

Un total de 600 farmàcies ofereixen des del passat dijous capses de tres preservatius a un preu de 1'5 euros, la meitat del preu de mercat, i etiquetats en català. “És la primera vegada que una marca important com durex etiqueta preservatius en català”, ha afirmat el secretari de Joventut, Eugeni Villalbí, en declaracions a l'ACN. Aquesta campanya és possible gràcies a un acord entre el Departament d'Acció Social de la Generalitat, els col•legis de farmacèutics i Durex. Villalbí ha explicat que l'objectiu de la iniciativa és “millorar l'accessibilitat econòmica” dels joves a aquest mètode anticonceptiu amb la pretensió final que tinguin relacions sexuals “sanes i segures”.

En total, s'han fet 60.000 envasos que inclouen tres preservatius i un tríptic informatiu, amb l'explicació en català i en castellà. En la campanya participen el Consell de Col•legis de Farmacèutics de Catalunya, que agrupa els quatre col•legis de les demarcacions de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida. Els farmacèutics s'encarregaran d'orientar als joves i els distribuiran un díptic amb informació sobre sexe segur, malalties de transmissió sexual i Sida.

Aquests preservatius també es distribuiran a la Xarxa Nacional d'Albergs Socials de Catalunya (Xanascat). “Animem als joves que si volen tenir relacions sexuals en tinguin tantes com vulguin del tipus que vulguin però d'una manera responsable i sana, tant per ells com per les seves parelles, en relacions homosexuals i heterosexuals”, ha declarat Villabí.

Disminueix la percepció de risc

El secretari de Joventut ha alertat que en els últims anys ha disminuït la percepció del risc i ha afegit que això pot ser conseqüència del fet que el VIH ja no sigui una malaltia “amb conseqüències tan negatives com es veia fa anys” i que altres com la sífilis i la gonorrea “siguin tractables”.

“La desaparició de la percepció de risc ha provocat una relaxació especialment en la gent que no ha viscut la Sida en altres moments més crus2, ha afirmat. Les xifres indiquen que el 47% dels nous casos de Sida declarats a Catalunya entre el 2001 i el 2009 van ser de persones de entre 15 i 34 anys, segons dades facilitades pel Departament. La incidència és major entre els homes, ja que dels 2.700 que van contraure el virus, 1.984 eren nois i 716 noies.

A més, l'any passat es van detectar 193 casos de sífilis i gonorrea entre joves de 20 a 29 anys. En aquest tram es dóna la taxa d'infeccions més alta i representen el 36% dels 70 casos totals detectats. També es van infectar sis joves de 15 a 19 anys, segons dades del Centre d'Estudis Epidemiològics sobre les Infeccions de Transmissió Sexual i de Sida de Catalunya.

D'altra banda, també han crescut els embarassos no desitjats entre el joves. Així, mentre l'any 2000 la taxa d'embarassos entre adolescents de 14 a 17 anys era de 7,9 noies per cada 1.000 habitants, el 2008 va augmentar fins les 11,7 noies per cada 1.000 persones, segons dades facilitades pel Departament.

El 2007 es va registrar la xifra més alta, amb 12,6 noies embarassades de cada miler. A partir de llavors hi ha hagut un descens. També ha crescut la taxa d'avortaments, i en la franja de 15 a 29 anys s'ha passat de 13,14 noies de cada 1.000 a les 20 dones de cada miler.

Villalbí ha lamentat que “en alguns casos” hi ha qui interpreti la píndola del dia després com un mètode anticonceptiu. Davant aquesta situació, ha defensat que el preservatiu és el mètode anticonceptiu més segur contra les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats.

Navega per les etiquetes

durexjoventutcondó

COMENTARIS

+0
-0
campanya
Un que s'hi fixa, 14/03/2010 a les 23:08
La Senyora Marina Geli no se n'ha adonat que ja fa temps que els consultoris dels ABS ja hi ha unes maquinetes dispensadores de preservatius de 3 unitats a 1,5 euros i etiquetats en català?
Qui s'emporta els diners d'aquesta campanya?

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Manlleu
divendres
10°C  28°C
dissabte
13°C  27°C
diumenge
12°C  24°C
Enquesta
Anireu a la manifestació del 26 de maig a Vic contra el racisme?
      Vots emesos: 295
Recull fotogràfic
Vés a: La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

La reforma de la plaça Fra Bernadí de Manlleu, en 2 minuts i 39 segons

Xavier Gaja edita un time-lapse amb 530 fotos de les obres del centre neuràlgic de la ciutat, des de finals del 2010 fins a l’actualitat.

Edicions locals
Humor
Vés a: En Mandanga diu un gran «no» al racisme

En Mandanga diu un gran «no» al racisme

Nova entrega d'humor (imatge ampliada a dins de la notícia).

Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: